تور استرالیا ارزان: راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا

به گزارش یومی بلاگ، اولین پرواز مستقیم از لندن به شهر پرت استرالیا

شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز (Qantas) پروازهای مستقیم بین شهر لندن و شهر پرت (Perth) استرالیا را این هفته شروع می نماید. تا پیش از این، این سفر یک و نیم روز طول می کشید، اما با راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا ، از این پس مسافران می توانند از شهر شلوغ و پرهیاهوی لندن در عرض 17 ساعت به شهر پرت در استرالیا برسند. پرواز لندن به پرت، اولین پرواز مستقیم بین بریتانیا و استرالیا محسوب می گردد و نقطه عطفی در پروازهای بین این دو کشور خواهد بود. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این پرواز و جزئیات آن بیشتر بدانیم.

تور استرالیا ارزان: راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

پرواز مستقیم از لندن به پرت

شهر پرت بزرگ ترین شهر و مرکز استرالیای غربی است و در سال های اخیر به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده است. اما فاصله دور آن همواره یکی از معضلات برای رسیدن به این شهر محسوب می شد. همان طور که گفتیم قبلا از لندن تا شهر پرت حدود یک و نیم روز طول می کشید. اما با راه اندازی پرواز مستقیم لندن-پرت از این پس این سفر طولانی و بین قاره ای تنها 17 ساعت طول می کشد. شهر پرت را می توان یکی از دورافتاده ترین شهرهای بزرگ دنیا دانست و در فاصله 14498 کیلومتری از لندن واقع شده است. با راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا، قطب اقتصادی اروپا در نصف روز به شهر ثروتمند و معدن خیز پرت در استرالیا مرتبط می گردد.

اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا

از سال 1935 قرار بود پروازی مستقیم بین این دو کشور راه اندازی گردد، اما این کار تا سال 2018 به تعویق افتاد. این جهت پروازی در ابتدا به وسیله ایرلاین استرالیایی در دهه سی انجام شد و در آن موقع این پرواز با 31 توقف انجام می شد و حدود دو هفته طول می کشید!

اما خوشبختانه در ماه مارچ 2018 هواپیمایی کانتاس بالاخره اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا را انجام خواهد داد و این رویای قدیمی را به واقعیت تبدیل خواهد نمود. این پرواز به وسیله هواپیمای بوئینگ 787 سری دریم لاینر انجام می گردد و مدت زمان سفر به 17 ساعت کاهش پیدا خواهد نمود. هواپیمایی کانتاس در نظر دارد این پروازها را به صورت روزانه و منظم انجام دهد.

آلن جویس، مدیر عامل شرکت هواپیمایی کانتاس پیش بینی می نماید که این جهت پروازی با استقبال بسیار خوبی روبرو گردد. تا پیش از آنکه اولین پرواز مستقیم از لندن به پرت به زمین بنشیند هیچ کس در کانتاس خیالش راحت نمی گردد. این پرواز اهمیت بسیار زیادی دارد و نقطه عطفی در تاریخ صنعت هواپیمایی به شمار می رود. این پرواز ارتباطی مستقیم بین اروپا و استرالیا برقرار می نماید.

توسعه شبکه پروازهای طولانی و بدون توقف

شرکت هواپیمایی کانتاس در نظر دارد شبکه پروازهای طولانی مدت خود را تا سال 2022 توسعه دهد و راه اندازی پرواز مستقیم از لندن به پرت در راستای همین برنامه توسعه است. پیش از این پرواز لندن به پرت در آسیا یا خاورمیانه یک توقف داشت، اما از این هفته مسافران می توانند بدون توقف و مستقیم به شهر پرت بفرایند.

علاوه بر این، هواپیمایی کانتاس از شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ درخواست نموده تا سال 2022 هواپیمایی بسازند که بتواند پرواز از سیدنی به لندن را بدون توقف انجام دهد. در صورتی که اجرای اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا با موفقیت انجام گردد پروژه پروازهای مستقیم دیگر نیز در دست اقدام قرار خواهد گرفت. به گفته مسئولین، پرواز مستقیم از لندن به شهر پرت تنها نقطه آغازی برای پروازهای طولانی و بدون توقف خواهد بود.

اهمیت اقتصادی پرواز لندن به پرت

همان طور که گفتیم این پرواز، اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا محسوب می گردد. اما این پرواز از لحاظ اقتصادی نیز اهمیت قابل توجهی دارد. ریکو مرکرت، استاد مدرسه کسب و کار دانشگاه سیدنی در رابطه با اهمیت این پرواز می گوید: هر دو شهر جزء منابع اقتصادی مهم دنیا به شمار می فرایند. از یک طرف، شهر لندن با بانک های بزرگ و بین المللی و دفتر حقوقی و وکلا قرار دارند و از طرف دیگر، شهر پرت که با معادن متعدد خود منبعی غنی از ثروت طبیعی به شمار می رود. وکلا و نمایندگان بانک احتیاج دارند مرتب بین این دو شهر در رفت و آمد باشند و راه اندازی پرواز مستقیم از لندن به پرت می تواند این فرایند را تسریع ببخشد.

شرکت های معدن کاری در استرالیای غربی بیش از یک سوم سنگ آهن دنیا را از معادن این شهر استخراج می نمایند و بسیاری از بزرگ ترین قطعه های سنگ قیمتی و نادر زمین از معادن پرت به دست می آید. بعلاوه شرکت های خدمات اقتصادی معتبر و بین المللی مثل هارتلیز (Hartleys Ltd.) نیز در این شهر قرار دارند.

طولانی ترین جهت پروازی بریتانیا

پیش از راه اندازی این پرواز، طولانی ترین جهت پروازی بریتانیا 7275 مایل (11707 کیلومتر) بود که به وسیله شرکت هواپیمایی گارودا ایندونیژیا (Garuda Indonesia) و بین فرودگاه هیترو لندن و جاکارتا انجام می شد. اما با راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا، این پرواز عنوان طولانی ترین جهت پروازی بریتانیا را نیز از آن خود خواهد نمود.

در 25 مارچ 2018، پرواز QF10 در ساعت 13:30 دقیقه از فرودگاه هیترو لندن پرواز خواهد نمود و در ساعت 13:15 روز 26 مارچ در فرودگاه پرت به زمین خواهد نشست. جهت پروازی 14498 کیلومتری، اولین پرواز مستقیم و بدون توقف بین این دو کشور خواهد بود. در حال حاضر این پرواز به صورت پرواز از لندن-دبی-ملبورن انجام می شد، اما پرواز مستقیم از لندن به پرت جایگزین پروازهای قبلی می گردد و مدت زمان سفر را به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. هواپیمایی کانتاس اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا در سه کلاس پروازی اکونومی، پرمیوم اکونومی و بیزنس کلاس ارائه می نماید.

منبع: bloomberg.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9609

به "تور استرالیا ارزان: راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین استرالیا و بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید