روبات های ضدعفونی کننده در فروشگاههای آمریکا

به گزارش یومی بلاگ، در آمریکا بعضی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای را ربات ها تمیز و ضدعفونی می نمایند و مواد غذایی نیز توسط این ربات ها به درب خانه افراد ارسال می شود.

روبات های ضدعفونی کننده در فروشگاههای آمریکا

از زمان شیوع بیماری کووید-19 تا به امروز کشورهای بسیاری از روبات ها برای انجام کارهایی نظیر ضدعفونی کردن مکان هایی مانند بیمارستان استفاده نموده اند حال فروشگاهها و سوپرمارکت های بعضی شهرهای آمریکا از روبات ها برای تمیز کردن سطوح، انبار کالاها، قفسه ها و ارسال کالاها به شهروندان استفاده نموده اند.

فروشگاه ها به منظور کاهش فشار کارمندان و افزایش سرعت در ارسال سفارشات آنلاین در هنگام بحران از روبات ها استفاده نموده اند. آنها معتقدند که روبات ها و هوش مصنوعی راه چاره هایی را ارائه می دهند که به آنها یاری می نماید تا سرعت و کارایی فروشگاه را بهبود بخشند.

کارشناسان معتقدند که این بحران ممکن است سبب گردد تا فروشگاه های بیشتری در دنیا از روبات ها استفاده نمایند.

در واشنگتن دی سی، فروشگاه براد برنچ(Broad Branch Market) از ربات های شش چرخ 44 پوندی مجهز به چند حسگر و فناوری هوش مصنوعی برای ارسال کالا به مشتریان منطقه استفاده نموده است.

تریسی استانارد(Tracy Stannard) صاحب فروشگاه گفت: ما حدود یک هفته است که از روبات ها استفاده می کنیم و مشتریان از اینکه کالاها توسط ربات ها برای آنها ارسال می گردد احساس رضایت نموده اند.

شرکت برین(Brain) که این روبات ها را توسعه داده اظهار نموده، آنها علاوه بر ارسال کالا قادر به تمیز کردن سطوح فروشگاه نیز هستند و اعلام نموده اخیرا میزان فروش ربات هایش 13 درصد افزایش داشته است.

وال مارت(Walmart) بزرگترین شرکت خرده فروشی آمریکایی که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها در دنیا می باشد اظهار نموده تا آخر امسال از ربات های این شرکت در 1860 فروشگاه خود استفاده خواهد نمود. این شرکت بیش از 4700 فروشگاه در سراسر آمریکا دارد.

این شرکت همچنین روبات هایی را توسعه داده که می توانند قفسه های فروشگاه را اسکن و آنالیز نمایند. والمارت اعلام نموده احتمالا 1000 عدد از آنها تهیه خواهد نمود و 1700 ربات دیگر نیز که می توانند کالاهای داخل کامیون های حمل و نقل مواد غذایی را اسکن نموده و آنها را براساس نوع شان مرتب نمایند نیز به کار خواهد گرفت.

سوپرمارکت هایی همانند البرتسانز(Albertsons) و استاپ و شاپ(Stop & Shop) نیز از روبات ها برای ارسال کالاها به مشتریان خود استفاده می نمایند.،ایسنا

بیشتر بخوانیم:روباتی که در عرض 2 ساعت 10 اتاق را ضدعفونی می نماید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3721

به "روبات های ضدعفونی کننده در فروشگاههای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های ضدعفونی کننده در فروشگاههای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید