روتین پوستی آقایان؛ 6 مرحله ساده برای حفظ سلامت پوست

به گزارش یومی بلاگ، به طور کلی آقایان بسیار کمتر از خانم ها به روتین های پوستی و فرایند های مراقبت از پوست می پردازند اما خوشبختانه در سال های اخیر توجه آقایان به داشتن پوستی سالم، جوان و شاداب بسیار بیشتر از گذشته شده است. معمولاً برای بسیاری از آقایان روتین مراقبت از پوست به ژل اصلاح و افترشیو ختم می گردد و این در حالیست که پوست آقایان هم مانند پوست خانم ها احتیاج به مراقبت و رسیدگی دارد. بعلاوه بایستی در نظر داشت که ماهیت پوست آقایان و خانم ها با یکدیگر فرق دارد و روتین پوستی آقایان هم با روتین های پوستی خانم ها تفاوت دارد. برای مراقبت از پوست آقایان، روتین های ساده ای وجود دارد که با انجام روزانه و هفتگی این روتین ها می توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید و با چین و چروک، آکنه و لک های پوستی مبارزه کنید. در این مطلب، یک روتین پوستی شش مرحله ای بسیار مؤثر و کاربردی برای آقایان را ارائه خواهیم داد؛ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

روتین پوستی آقایان؛ 6 مرحله ساده برای حفظ سلامت پوست

روتین پوستی چیست و چرا آقایان به روتین پوستی منظم نیاز دارند؟

روتین پوستی به مجموعه مراحلی گفته می گردد که به صورت دوره ای برای اطمینان از سلامت پوست و حل مسائل پوستی انجام می گردد. ممکن است در نگاه اول انجام یک روتین پوستی روزانه برایتان وقت گیر و پیچیده به نظر برسد، اما در نهایت روتین پوستی درست مثل دوش گرفتن یک فرایند ساده و ضروری است.

اما چرا روتین پوستی منظم یکی از ضروری ترین اقداماتیست که آقایان باید در برنامه روزانه شان بگنجانند؟

روتین پوستی یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن یک ظاهر مجذوب نماینده و دلنشین است. اگر می خواهید یک استایل مردانه شیک و مجذوب نماینده داشته باشید علاوه بر داشتن تناسب اندام و انتخاب لباس های مناسب و انتخاب مناسب مدل مو و ریش، سلامت و شادابی پوست تان هم یکی از مهم ترین فاکتورهای مجذوب نمایندهیت محسوب می گردد.

از طرف دیگر اصلاح مکرر صورت، عرق کردن زیاد، و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و نور خورشید عواملی هستند که پوست آقایان را مستعد بروز آکنه، جوش های سر سیاه و پیری زودرس می نمایند. با انجام روتین روزانه و استفاده از محصولات مراقبت از پوست می توانید با این مسائل پوستی مبارزه کنید و با گنجاندن روتین پوستی در برنامه روزانه تان و صرف اندکی زمان و هزینه، سلامت پوست تان را تضمین کنید.

  • 10 مدل ریش مردانه که در سال 2021 ترند شده اند

یک روتین پوستی بسیار مؤثر برای آقایان در 6 مرحله

روتین پوستی پیشنهادی ما در این مطلب شامل شش مرحله اصلی است. هر کدام از این مراحل ممکن است نهایتا یک یا دو دقیقه طول بکشند، بنابراین در کل روز کافیست تنها ده دقیقه از زمانتان را به این روتین پوستی مفید و مؤثر اختصاص بدهید.

مرحله 1: آلودگی ها و چربی اضافی روی پوست را با یک پاک نماینده پوست مناسب از بین ببرید

به طور کلی، پوست مردان به علت افزایش غدد چربی بیشتر از زنان چرب تر است و از سویی دیگر این غدد در مردان عظیم تر هستند و در نتیجه فراوری روغن و چربی در پوست مردان افزایش می یابد.

به طور ایدئال باید هر روز دوبار در صبح و شب باید صورت تان را تمیز و پاکسازی کنید. شستشو و پاکسازی بیش از دوبار در روز ممکن است باعث خشکی پوست بگردد، مگر این که به واسطه شغل و موقعیت روزانه تان در معرض آلودگی های زیادی باشید و یا زیاد عرق کنید که در این صورت ضروری است بیش از دو بار در روز پوست تان را پاکسازی کنید. به اسم مثال اگر به باشگاه می روید حتما پس از انجام فعالیت های ورزشی صورت تان را بشویید.

ژل های پاک نماینده و شست وشوی صورت برترین گزینه ها برای پاکسازی پوست هستند. سعی کنید از صابون های معمولی و یا صابون مایع برای شست وشوی صورت تان استفاده نکنید چرا که صابون های معمولی پوست صورت تان را خشک خواهند کرد. بعضی از برند های فراوری نماینده مواد بهداشتی ژل های شست وشوی صورت مخصوص آقایان را ارائه نموده اند. با توجه به نوع پوست صورت تان می توانید از این ژل های شست وشو و پاک نماینده صورت بهره ببرید. برس های شست وشوی صورت هم برایتان فوق العاده اند؛ اگر می خواهید برترین نتیجه را بگیرید استفاده از این برس ها را به شما توصیه می کنیم.

برای شست وشوی صورت ابتدا با آب ولرم پوست صورت تان را بشویید، سپس با استفاده از یک برس شست وشوی صورت و یا انگشتانتان، ژل شست وشوی صورت را به همه جای پوست تان بمالید، کمی ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم صورت تان را شست وشو دهید و بعد پوست تان را با حرکات ضربه ای آرام با یک حوله نرم خشک کنید. کشیدن محکم حوله روی صورت، باعث تحریک و ایجاد خشکی پوست می گردد.

مرحله 2: پوست تان را با استفاده از یک اسکراب لایه برداری کنید

لایه برداری فرآیند حذف سلول های مرده پوست از پوست است. در شرایط ایدئال، پوست شما می تواند به تنهایی سلول های مرده را از بین ببرد، اما گاهی اوقات این سلول ها به طور کامل از بین نمی فرایند. برای اینکه بتوانید به درستی لایه برداری کنید، بهتر است یک اسکراب صورت تهیه کنید.

به طور میانه آقایان هفته ای یک یا دوبار نیاز به استفاده از لایه بردار دارند. با این وجود اگر پوست چربی دارید بهتر است هفته ای سه بار پوست تان را لایه برداری کنید. اما استفاده از اسکراب و لایه برداری پوست بیش از سه بار در هفته باعث خشکی پوست می گردد.

پس از پاکسازی پوست تان باید مرحله لایه برداری را آغاز کنید، برا این کار پس از پاکسازی، اسکراب صورت را به آرامی و با حرکات ملایم روی پوست ماساژ دهید. آقایانی که ریش و یا سبیل دارند باید زمان بیشتری را به اسکراب صورت اختصاص بدهند چرا که باید مطمئن شوید اسکراب تمامی نقاط صورت از جمله زیر ریش را پوشش می دهد. بگذارید حدود 30 ثانیه اسکراب روی صورت تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

برای لایه برداری پوست به جای استفاده از اسکراب می توانید از ماسک های لایه بردار پوست صورت هم بهره ببرید. ماسک خاک رس و ماسک های ذغال فعال برایتان فوق العاده اند.

مرحله 3: از یک سرم برای تغذیه پوست بهره ببرید

بعضی افراد به دلایل ژنتیکی یا قرار گرفتن مداوم در معرض نور آفتاب، سریع تر از دیگران دچار پیری پوست صورت می شوند. چین و چروک های ریز و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم ممکن است شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهد اما با استفاده از سرم های مناسب پوست می توانید فرایند پیری پوست را تا حدی کندتر کنید و چین و چروک های ریز روی پوست تان را به مروز زمان کاهش دهید.

سرم صورت باید دو بار در روز، صبح و عصر استفاده گردد تا به تتازه مواد مغذی که در طول روز از دست می دهید یاری کند. سرم های صورت فوق العاده قوی هستند بنابراین برای بهره مندی از مزایای زیادی این سرم ها تنها استفاده از میزان اندکی از سرم کافی خواهد بود و هر بار کافیست دو یا سه قطره از سرم را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید تا جذب پوست تان گردد. سرم های حاوی آنتی اکسیدان یا دارای ویتامین C یا ویتامین A یا E به بازسازی پوست و تعذیه آن یاری زیادی می نمایند.

مرحله 4: با استفاده از یک مرطوب نماینده مناسب پوست تان را آبرسانی کنید

طبق توصیه متخصصان نوشیدن روزانه هشت لیوان آب علاوه بر حفظ سلامت ارگان های داخلی بدن برای تأمین رطوبت پوست هم بسیار مفید است اما اگر حس می کنید با وجود نوشیدن آب کافی باز هم پوست تان رطوبت و نرمی لازم را ندارد حتما یک مرطوب نماینده به روتین پوستیتان اضافه کنید و روزانه دو بار پس از شست وشو و پاکسازی صورت تان، از یک کرم یا لوسیون مرطوب نماینده بهره ببرید. پیگیری منظم این فرایند به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی یاری می نماید.

بهتر است زمانی که پوست تان هنوز مرطوب است از مرطوب نماینده بهره ببرید. به این ترتیب کرم یا لوسیون رطوبت موجود در پوست را حفظ می نماید تا هیدراته باقی بماند.

علاوه بر پوست صورت به شما توصیه می کنیم دستان تان هم پس از هر شست وشو مرطوب کنید. چرا که علاوه بر پوست صورت توجه به سایر قسمت های بدن هم به همان مقدار مهم است. دستان شما بیشتر از صورت تان در معرض عوامل محرک قرار می گیرند و استفاده از مرطوب نماینده ها به سلامت و محافظت پوست دستان یاری می نماید.

مرحله 5: آکنه های روی پوست را با ژل های قلمی ضد جوش بپوشانید

جوش های صورت یکی از ناخوشایند ترین مسائل پوستی هستند. هر چند این آکنه ها بیشتر در سنین بلوغ شایعند اما به دلایل محیطی، مسائل مربوط به کبد، یا گوارش و یا عوارض پس از اصلاح ممکن است این آکنه ها در سنین عظیمسالی هم برایتان دردسر ساز شوند. ژل های ضدجوش به خشک شدن و رفع شدن آکنه ها یاری می نمایند.

معمولا در روتین های پوستی ژل های ضدجوش آخرین چیزی است که استفاده می گردد. پس از این که مرطوب نماینده را روی پوست تان زدید حدودا ده دقیقه صبر کنید تا جذب گردد، سپس از ژل های ضدجوش برای پوشاندن آکنه ها بهره ببرید. اگر هم از خانه بیرون می روید دقایقی پیش از زدن کرم ضد آفتاب ژل های ضدجوش را به روی جوش های صورتتان بزنید. دقت کنید که این ژل های ضد جوش فقط کافیست روی آکنه های فعال را بپوشانند اگر در صورتتان آکنه فعال ندارید به انجام این مرحله نیازی نیست.

مرحله 6: با استفاده از یک ضدآفتاب دارای spf مناسب، از چین و چروک پوست جلوگیری کنید

اسکراب ها و مرطوب نماینده های صورت برای حفظ زیبایی پوست بسیار عالی هستند اما کافی نیستند. برای این که سلامت پوست تان را حفظ کنید باید کلیه عواملی که باعث ایجاد آسیب ناخواسته به پوست تان می گردد را در نظر بگیرید. با کمی آینده نگری، می توانید گامی عظیم در جهت مهار فرایند پیری پوست بردارید.

بعضی از بخش های معمول روتین پوستی آقایان بسیار انعطاف پذیر است. به اسم مثال، می توانید فقط یک یا دو بار در هفته از اسکراب صورت بهره ببرید. اما ضد آفتاب به هیچ اسم قابل حذف نیست، کرم ها و لوسیون های ضدآفتاب حتما باید به شکل روزانه پیش از خروج از منزل استفاده شوند. زمانی که که زیر نور آفتاب هستید، کرم های ضد آفتاب به محافظت از ملانین پوست تان یاری می نماید. بدون کرم ضد آفتاب، اشعه ماوراء بنفش می تواند خارجی ترین لایه پوستتان را بسوزاند و باعث تغییر رنگ و پیری زودرس گردد.

  • کرم ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی چه تفاوتی دارند و کدام برای شما مناسب تر است؟

30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. این 30 دقیقه زمان کافی را برای جذب این ماده به پوست می دهد تا از آن محافظت کند. بسیاری از افراد فکر می نمایند فقط در تابستان باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایند. اما در فصول معتدل و سرد سال هم حتی اگر در بیرون از منزل احساس خنکی می کنید، اشعه های مضر خورشید وجود دارند و تنها 15 دقیقه طول می کشد تا به پوست آسیب برسانند.

کرم های ضدآفتاب مخصوص آقایان معمولا پوست را تغییر رنگ نمی دهند و براق نمی نمایند. برای این که ظاهر مناسب تری داشته باشید بهتر است از کرم های ضدآفتاب مخصوص آقایان بهره ببرید.

تأثیر نوع پوست در روتین پوستی آقایان

پوست های مختلف را می توان تقریباً در چهار دسته قرار داد: پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس و پوست طبیعی. مراحل انجام روتین پوستی آقایان که در این مطلب به شما پیشنهاد نموده ایم برای انواع پوست یکسان است، اما محصولاتی که استفاده می کنید باید با توجه به نوع پوست تان انتخاب شوند.

پوست خشک

اگر پوست تان خشک است باید در روتین پوستی روزانه تان بیشتر از مرطوب نماینده ها بهره ببرید. از آنجایی که این نوع پوست ها سریع تر خشک می شوند، افزودن مرطوب نماینده بیشتر به روتین روزانه به سلامت پوست تان یاری خواهد نمود.

پوست چرب

پوست های چرب را می توان با تنظیم مرحله اول روتین روزانه متعادل کرد. برای پاک کردن چربی اضافی که پوست شما فراوری می نماید، از مواد پاک نماینده بیشتری بهره ببرید تا پوست تان نرمال گردد.

  • 4 گام کلیدی در روتین مراقبت از پوست چرب که نباید از آن ها غافل شوید

پوست حساس

رسیدگی به پوست حساس ممکن است کمی پیچیده تر از سایر انواع پوست ها باشد. با این حال، هیچ یک از مراحل روتین پوستی پیشنهادی نباید باعث ایجاد حساسیت پوستی گردد مگر اینکه محصولاتی که برای روتین پوستی تان استفاده می کنید با پوست های حساس سازگار نباشند. برای این که مطمئن باشید با وجود پوست حساس برترین نتیجه را از روتین پوستی تان می گیرید بهتر است ژل پاک نماینده، اسکراب و سرم و کانسیلری که استفاده می کنید مخصوص پوست های حساس باشد. رایحه ها و عطرهایی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند، اغلب سینتتیک (مصنوعی و شیمیایی) هستند و باعث تحریک پوست و ایجاد خشکی می شوند؛ بنابراین اگر پوست حساسی دارید، از شوینده ها و لوسیون های بدون بو بهره ببرید.

پوست معمولی

اگر پوست تان نرمال است بدون هیچ نگرانی می توانید هر شش مرحله روتین را به شکل متعادل و معمولی انجام دهید.

سخن آخر

به خاطر داشته باشید که تمامی مراحل روتین پوستی تان را طبق دستورات ذکر شده انجام دهید. به اسم مثال مرحله لایه برداری را نباید هر روز انجام دهید بلکه با توجه به نوع پوست تان هفته ای دوبار و یا نهایتا هفته ای سه بار برایتان کافی خواهد بود. علاوه بر روتین پوستی منظمی که در این مطلب برایتان ارائه کردیم، رعایت بعضی از نکات در استحمام، اصلاح و… باعث می گردد پوست سالم تری داشته باشید. با رعایت نکات زیر سلامت و زیبایی پوست تان تضمین خواهد شد.

  • در روتین مراقبت از پوست و استحمام به جای آب داغ از آب گرم یا ولرم بهره ببرید چرا که با پایین تر آوردن دمای آب از پوسته پوسته شدن، خشکی، خارش پوست و ترک خوردن آن جلوگیری می گردد. بعلاوه برای مدت زمان طولانی زیر دوش آب گرم بودن، باعث می گردد چربی طبیعی پوست بدن تان را از دست بدهید. اگر به شست وشوی بدن تان با آب داغ عادت دارید، سعی کنید بیشتر از پنج دقیقه زیر آب داغ نمانید.
  • برای اصلاح راحت تر، پوست تان را مرطوب نگه دارید. بهتر است بلافاصله پس از حمام، زمانی که تارهای زبر موهای صورت، هنوز مرطوب و انعطاف پذیر هستند، اصلاح را آغاز کنید.
  • افرادی که پوست شان پس از اصلاح، دچار سوزش و قرمزی می گردد، بهتر است به جای کف اصلاح، از ژل اصلاح استفاده نمایند. ژل های اصلاحی که به تازگی به بازار آمده اند، موهای صورت را بیشتر از دیگر محصولات، نرم می نمایند؛ درنتیجه پس از مصرف این ژل ها، کمتر دچار قرمزی، التهاب، جوش و برگشت مو به داخل پوست خواهید شد.
  • سعی کنید از استفاده از افترشیوهای غیر الکلی بهره ببرید چرا که افترشیو های حاوی الکل، سوزش و حساسیت های پوستی را تشدید می نمایند. درگذشته از افترشیوها برای میکروب زدایی و جلوگیری از ایجاد عفونت های ناشی از بریدگی (طی اصلاح) استفاده می شد. اما ریش تراش های تازه دیگر پوست را نمی برند، پس افترشیوی را انتخاب کنید که سوزش پس از اصلاح را التیام ببخشد.
  • برای انجام روتین پوستی تان بهتر است از ژل های شست وشو، مرطوب نماینده ها و کرم های ضدآفتابی بهره ببرید که مخصوص آقایان هستند. این محصولات با فرمولاسیونی که مناسب پوست آقایان هستند فراوری شده اند.

منابع: stryx, aad

منبع: دیجی استایل
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8020

به "روتین پوستی آقایان؛ 6 مرحله ساده برای حفظ سلامت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتین پوستی آقایان؛ 6 مرحله ساده برای حفظ سلامت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید