رویترز: ونزوئلا با وجود تحریم های آمریکا، به چین نفت صادر می نماید

به گزارش یومی بلاگ، خبرگزاری رویترز گفت با وجود تحریم های آمریکا، چین صدور نفت به ونزوئلا را از سر گرفته است.

رویترز: ونزوئلا با وجود تحریم های آمریکا، به چین نفت صادر می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی به نقل از اطلاعات به دست آمده از پایگاه داده ردیابی کشتی ها و نیز اسناد داخلی شرکت دولتی نفت ونزوئلا موسوم به پترولئوس دی ونزوئلا اعلام نمود با وجود تحریم های آمریکا، کاراکاس صادرات نفت به چین را از سر گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، این اقدام پس از آن صورت می گیرد که تحریم های آمریکا، تجارت های این کشور را برای بیش از یکسال به شکل مخفیانه و زیرزمینی نموده بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و شرکت پتروچاینا که از بزرگترین خریداران نفت ونزوئلا بودند، بارگیری نفت خام و سوخت در بنادر ونزوئلا را در اوت 2019 و پس از گسترش تحریم های آمریکا علیه شرکت پترولئوس دی ونزوئلا متوقف نموده بودند.

بر پایه این گزارش، اعمال این تحریم ها، بخشی از سیاست دولت ترامپ برای سرنگون کردن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بود؛ اما آن ها در متوقف کردن صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی و یا در از دست دادن قدرت از سوی مادورو ناکام ماندند.

خبرگزاری رویتر همچنین نوشت: نخستین نفتکش (پس از توقف بارگیری ها) به منظور از سرگرفتن صادرات نفت خام ونزوئلا به چین به شکل مستقیم، نفتکش کیوتو بوده است که با رصد حمل و نقلی پایگاه ردیابی نفتکش ها شناسایی شده است؛ به طوری که این نفتکش 1.8 میلیون بشکه نفت خام سنگین ونزوئلا را در اواخر ماه اوت در بندر خوزه این کشور بارگیری نموده است.

همچنین بر پایه این گزارش، دست کم یک نفتکش دیگر به نام Warrior King نیز در حال تخلیه نفت خام خود در بندر Bayuquan است. این در حالی است که بر اساس اسناد به دست آمده از برنامه حمل و نقل شرکت نفت ونزوئلا و نیز پایگاه ردیابی نفتکش ها، دو کشتی متعلق به شرکت پتروچاینا، اقدام به بارگیری نفت در ونزوئلا نموده اند.

آمریکا پیشتر به بهانه نقض حقوق بشر و با وارد آوردن اتهاماتی به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، بخش نفتی ونزوئلا را تحت تحریم هایی قرار داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6083

به "رویترز: ونزوئلا با وجود تحریم های آمریکا، به چین نفت صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: ونزوئلا با وجود تحریم های آمریکا، به چین نفت صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید