زیباترین شهرهای سوئیس

به گزارش یومی بلاگ، معرفی زیباترین شهرهای سوئیس

کشور سوئیس شاید از نظر مساحت کشور چندان بزرگی نباشد اما در همین مساحت کوچک گنجینه ای بی نظیر از جاذبه های طبیعی و گردشگری را در خود جای داده است. در این مطلب می خواهیم 6 مورد از زیباترین شهرهای سوئیس را به شما معرفی کنیم که زیبایی های طبیعی و فرهنگی سوئیس را به خوبی در معرض نمایش قرار می دهند. دریاچه های آرام، دشت های پر از گل و کوه های سر به فلک کشیده آلپ گوشه ای از زیبایی های چشم نواز این شهرها هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سفری کوتاه به سوئیس بزنیم.

زیباترین شهرهای سوئیس

برن | Bern

اولین مورد از زیباترین شهرهای سوئیس، مرکز این کشور است. برن مرکز کشور سوئیس است و به وسیله رود آر (Aare) احاطه شده است. این شهر علاوه بر اهمیت سیاسی و استراتژیک یکی از زیباترین گنجینه های تاریخی و فرهنگی سوئیس را در خود جای داده است. شهر قدیم برن به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو رسیده است و به علت طاقی های قرون وسطایی و فواره ها و آبنماهای قرن شانزدهمی پرنقش و نگارش معروفیت دارد. یکی از معروف ترین این آبنماها مجسمه بچه خور (Child Eater Fountain) است که اگرچه مجسمه ترسناکی است اما به هرحال جهانگرد های زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در شهر برن می توانید جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی سوئیس را یکجا ببینید.

گوآردا | Guarda

در ارتفاع 1650 متری از سطح دریا در میان کوهستان های انگادین در کانتون، دهکده ای کوچک به نام گوآردا قرار گرفته است که ساختمان ها و فضایش ما را به یاد نقاشی های قرن هفدهم می اندازد. این دهکده کوشش زیادی برای حفظ فرهنگ و معماری اصیل خود نموده است و همه چیز را دست نخورده به سبک و سیاق قدیم حفظ نموده است. اگر می خواهید با رسم و رسوم سوئیس واقعی و سنتی آشنا شوید باید حتما سری به گوآردا بزنید. در این دهکده حتی لباس و پوشاک نیز به سبک سنتی و قدیمی به جای مانده و در مراسم های و جشن های مختلف می توانید صحنه های بسیار زیبایی را مشاهده کنید. جالب است بدانید که بیشتر اهالی کوآردا به زبان رومانش (Romansch) صحبت می نمایند. رومانش بعد از آلمانی، فرانسه و ایتالیایی چهارمین زبان رسمی کشور سوئیس به شمار می رود.

اینترلاکن | Interlaken

همان طور که از نام این شهر می توان حدس زد بین دو دریاچه واقع شده است: دریاچه Thun و دریاچه Brienz. علاوه بر این، اینترلاکن به وسیله قله های سربه فلک کشیده سوئیس احاطه شده و چشم انداز ها و چشم اندازهای بی نظیری را به وجود آورده است. اینترلاکن یکی از برترین شهرهای سوئیس برای عاشقان طبیعت است. اگر به طبیعت سرسبز و زیبای کنار دریاچه یا کوهنوردی در کوه های آلپ علاقه مندید اینترلاکن مقصدی ایده آل برای شماست. اگر عاشق عکاسی از طبیعت هستید برای سفر به اینترلاکن شک به دل خود راه ندهید و مطمئن باشید که یکی از برترین منطقه ها سوئیس برای عکاسی خواهد بود.

لوسرن | Lucerne

شهر لوسرن یکی از مشهورترین و زیباترین شهرهای سوئیس است و در مرکز این کشور قرار گرفته است. بافت قدیمی شهر مملو از ساختمان های قدیمی است که در کنار دریاچه لوسرن قرار گرفته اند و مکانی ایده آل برای عکاسی و پیاده روی را به وجود آورده اند. به ویژه در میدان مرکزی Weinmarkt می توانید ساختمان های قدیمی و باشکوهی را ببینید که قرن هاست پابرجا مانده اند. بناها و مکان های تاریخی قرون وسطایی مثل پل چوبی کلیسا (Chapel Bridge) اشاره نمود که یکی از قدیمی ترین پل های سرپوشیده در اروپا به شمار می رود. بعلاوه دیوار Musegg نیز به جا مانده از استحکامات شهری و حصارهای تاریخی شهر است که در سال 1386 میلادی ساخته شده است. با وجود تمام جاذبه های تاریخی و قدیمی، شهر لوسرن ظاهر مدرن و امروزی نیز کم ندارد و ساختمان های تازه و منطقه ها تازه شهر نمونه ای بی نظیر از معماری مدرن شهری را به نمایش می گذارند.

مونترو | Montreux

مونترو منطقه ای فوق العاده زیبا و دوست داشتنی سوئیس است که در کنار دریاچه ژنو و در بخش فرانسوی زبان کشور قرار گرفته است. در مونترو به هرکجا به نگاه کنید با چشم اندازهایی بی نظیر روبرو می شوید که انگار بخشی از یک تابلوی نقاشی بزرگ هستند! چشم انداز زیبای دریاچه ژنو در کنار درخت ها سرسبز و دورنمای رشته کوه آلپ فضایی بسیار نفس گیر و مسحورنماینده را به وجود آورده اند. مونترو بی شک یکی از برترین و زیباترین شهرهای سوئیس است و علاوه بر زیبایی های طبیعی جاذبه های تاریخی نیز دارد. قصر تاریخی شیون (Château de Chillon) که قلعه ای متعلق قرن 13 است در کنار دریاچه قرار گرفته و بر زیبایی این شهر افزوده است. این قلعه قدیمی به وسیله خاندان ساووی (Savoy) ساخته و الهام بخش آثار نویسندگان مشهوری مثل ژان ژاک روسو و لرد بایرون بوده است. اگر تا اینجا هم علت کافی برای سفر به مونترو پیدا نکردید باید بگوییم که یکی از برترین فستیوال های موسیقی جاز در این منطقه برگزار می گردد. فستیوال موسیقی جاز مونترو در اوایل ماه جولای برگزار می گردد و دومین فستیوال سالانه جاز در جهان به شمار می رود!

زرمات | Zermatt

آخرین مورد از زیباترین شهرهای سوئیس از بسیاری جهات حائز اهمیت است. بخش زرمات سوئیس یک منطقه شهری بدون خودرو است! این شهر بیشترین ارتفاع را در اروپا دارد و به همین علت یکی از برترین منطقه ها برای اسکی به شمار می رود. شهر زرمات در دامنه کوه مشهور ماترهورن قرار گرفته است و منظره ها بدیع کوهستانی را به بازدیدنمایندگان عرضه می نمایند. اگرچه این شهر مقصد محبوبی برای کوهنوردان، اسکی بازان و عاشقان طبیعت بکر کوهستانی است، اما شهری ایده آل برای شکم گردان نیز به شمار می رود! در این شهر رستوران های فوق العاده ای وجود دارد و در حقیقت، دو رستوران این شهر توانسته اند جایزه مشهور و معتبر بین المللی میشلن را در سال 2015 به دست بیاورند. در سال 2015 جشنی به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد اولین صعود به قله ماترهورن برگزار گردید و رویدادها و جشن های مختلفی به همین مناسبت در منطقه برگزار گردید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9647

به "زیباترین شهرهای سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید