سقوط 100میلیارد دلاری دارایی های سومین ثروتمند دنیا ؛ افت خیره کننده از رتبه 3 به 28

به گزارش یومی بلاگ، بلومبرگ اعلام نمود که دارایی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، تا به امروز 100میلیارد دلار در امسال میلادی کاهش یافته است که این کاهش بزرگترین کاهش دارایی میان ثروتمندترین افراد دنیا محسوب می گردد.

سقوط 100میلیارد دلاری دارایی های سومین ثروتمند دنیا ؛ افت خیره کننده از رتبه 3 به 28

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، بلومبرگ روز آدینه گزارش داد که دارایی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، تا کنون 100 میلیارد دلار در امسال میلادی کاهش یافته است که این کاهش بزرگترین کاهش دارایی میان ثروتمندترین افراد دنیا محسوب می گردد.

این شبکه خبری در گزارش خود نوشت: مدیر اجرایی شرکت متا بیشترین ضرر را میان افرادی که در لیست ثروت قرار دارند، متحمل شده است.

بر اساس این گزارش، دارایی خالص فعلی زاکربرگ 38.1 میلیارد دلار است که او را به بیست و هشتمین فرد ثروتمند دنیا تبدیل می نماید که یک افت خیره کننده از اوج 142میلیارد دلاری در سپتامبر 2021، محسوب می گردد.

کمتر از دو سال پیش، این سرمایه دار حوزه فناوری پس از جف بزوس و بیل گیتس در رتبه سوم ثروتمندترین افراد دنیا قرار داشت.

ثروت این مرد 38 ساله از زمانی که نام شرکت را از فیس بوک به متا تغییر داد، عمدتاً در جهت نزولی نهاده شد. بر اساس آخرین بیانیه نمایندگی این شرکت که به وسیله بلومبرگ نقل شده است، این تاجر بیش از 350 میلیون سهم در شرکت متا دارد.

فشار زاکربرگ به متاورس، دنیای مجازی ای که به وسیله عینک های سه بعدی قابل دسترسی است ـ منجر به انبوهی از نقدها شده است، در حالی که این پروژه هنوز برای تکمیل هر سال به میلیاردها دلار بودجه احتیاج دارد.

شرکت متا که به علت کاهش عایدی تبلیغات آن لاین، رقابت TikTok و افزایش نگرانی و تردید در خصوص آینده متاورس دچار مشکل شده است، روز چهارشنبه از عایدی ناامیدکننده سه ماهه سوم خود اطلاع داد.

عایدی گزارش شده 27.7 میلیارد دلاری، کاهش 4.5درصدی نسبت به سال گذشته و دومین افت سه ماهه متوالی برای این شرکت را نشان می دهد. شرکت زاکربرگ هرگز پیش از سال 2022 کاهش فروش را ثبت نکرده بود.

متا هشدار داد که سه ماهه چهارم نیز مشابه خواهد بود و عایدی این شرکت کمتر از حد انتظار و حدود 30 میلیارد دلار خواهد بود. از ابتدای امسال میلادی، سهام متا بیش از 61 درصد کاهش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11454

به "سقوط 100میلیارد دلاری دارایی های سومین ثروتمند دنیا ؛ افت خیره کننده از رتبه 3 به 28" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 100میلیارد دلاری دارایی های سومین ثروتمند دنیا ؛ افت خیره کننده از رتبه 3 به 28"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید