صفاری نطنزی: سفرای مشمول قانون بازنشستگان بعد از انتها ماموریت شان به کشور باز می گردند

به گزارش یومی بلاگ، رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که معدود سفرایی که مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می گردد بعد از سرانجام ماموریت شان به کشور بازگشته و بازنشسته می شوند.

صفاری نطنزی: سفرای مشمول قانون بازنشستگان بعد از انتها ماموریت شان به کشور باز می گردند

مرتضی صفاری نطنزی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد وضعیت شمولیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان درباره سفرا، گفت: قانون عام است و استثناپذیر نیست. دو یا سه سفیر شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند که بعد از انتها دوره ماموریت شان به کشور بازگشته و بازنشسته می شوند.

وی با تاکید بر این که این سفرا زودتر از دوران ماموریت شان برنمی گردند، اظهار کرد: حضور سفیران ما در کشورهای مختلف براساس موافقت نامه و رد و بدل شدن استوارنامه است. این یعنی کشور پذیرنده هم مشارکت دارد. نمی گردد یک مرتبه یک سفیر را به کشور بازگرداند، لذا منع قانونی وجود ندارد که سفیران مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان چند ماه بیشتر از موعد قانونی ادامه فعالیت دهند، لذا باید صبر کرد تا دوره ماموریت شان تمام شده و بعد فردی به عنوان جایگزین ماموری گردد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که پرداخت ماموریت های وزارت خارجه به صورت حقوق نیست، گفت: به آنها فوق العاده پرداخت می گردد، لذا مسئله ای از نظر پرداختی نخواهند داشت و وزارت خارجه می تواند به ماموران اعزامی خود پرداختی های فوق العاده اش را بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 91

به "صفاری نطنزی: سفرای مشمول قانون بازنشستگان بعد از انتها ماموریت شان به کشور باز می گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفاری نطنزی: سفرای مشمول قانون بازنشستگان بعد از انتها ماموریت شان به کشور باز می گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید