تور بلغارستان ارزان: صوفیه در یک نگاه

به گزارش یومی بلاگ، صوفیه مرکز بلغارستان است و سازه های تاریخی و فرهنگی متعددی مانند کلیسای جامع الکساندر نوسکی، مسجد بانیا باشی، موسسه ملی باستان شناسی و... در این شهر به چشم می خورد.

تور بلغارستان ارزان: صوفیه در یک نگاه

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

صوفیه مرکز و بزرگ ترین شهر بلغارستان و یکی از قدیمی ترین مرکز های اروپا به شمار می رود. قدمت سکونت انسان در این شهر به 7000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این شهر 492 کیلومتر مربع مساحت دارد و در حال حاضر 1.27 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند که بر این اساس دوازدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا محسوب می گردد. شهر صوفیه در غرب بلغارستان و جوار ناحیه ای کوهستانی ویتوشا واقع شده است و به لحاظ جغرافیایی در مرکز شبه جزیره بالکان و بین دریای سیاه و دریای آدریاتیک قرار گرفته است.

در شهر صوفیه سیستم حمل و نقل عمومی کاملی متشکل از اتوبوس، واگن های برقی، تراموا و مترو وجود دارد. ساعات کار سیستم حمل و نقل عمومی از 5 صبح تا 12 شب است و هزینه بلیت یک طرفه 1.8 لوا (10.5 دلار) تمام می گردد. تاکسی ها تنها وسیله حمل و نقل موجود در شب هستند.

برترین زمان سفر به این شهر در تابستان و از ماه ژوئن تا سپتامبر است و هزینه هواپیما نیز مانند هزینه اقامت بسیار گران تمام می گردد. ضمناً از سفر به صوفیه در کریسمس خودداری کنید، چرا که گردشگران زیادی در این زمان به صوفیه سفر می نمایند.

از جاهای دیدنی صوفیه می توان به موزه ملی تاریخ نظامی، نمایشگاه ملی هنر (National Art Gallery)، کلیسای سنت جورج، خانه سرخ، کلیسای جامع الکساندر نوسکی، بلوار ویتوشا (Vitosha Boulevard)، کلیسای سنت صوفیه (St. Sofia Church)، کوه ویتوشا (Vitosha Mountain)، موسسه ملی باستان شناسی (National Institute of Archaeology)، مسجد بانیا باشی (Banya Bashi Mosque)، آمفی تئاتر سردیکا (Amphitheatre of Serdica) و ... اشاره نمود.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما برترین سوغاتی ها نظیر پوشاک سنتی، عروسک های سنتی، روغن گل محمدی، بافته های سنتی و تزیینات گلدوزی شده، پنیر سفید بلغاری، ماسک های کوکری و... را می توانید از مغازه های کوچک ایستگاه مترو تهیه کنید. بعلاوه در موزه ملی مردم شناسی (National Ethnology Museum)، مغازه کوچکی وجود دارد که همه نوع سوغات بلغارستان را دارد. میدان اکساندر نوسکی (Alexander Nevski square) و درست رو به روی کلیسا مکان دیگری است که از آنجا می توانید انواع سوغات و وسایل آنتیک تهیه کنید.

اگر در پی مناسب ترین آفر تور بلغارستان با ویژگی های خاص هستید، پکیج های مختلف تور را از لحاظ قیمت با یکدیگر در خبرنگاران مقایسه نموده و مقرون به صرفه ترین آفر به مقصد خود را از فروشنده های معتبر مسافرتی تهیه کنید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9159

به "تور بلغارستان ارزان: صوفیه در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: صوفیه در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید