عوارض خواب کمتر از 6 ساعت که شاید ندانید

به گزارش یومی بلاگ، مطالعات نشان می دهد ریسک سرطان و مرگ زودهنگام در افراد میانسال مبتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع2، و سکته با وجود ساعات خواب کمتر به مراتب بیشتر است.

عوارض خواب کمتر از 6 ساعت که شاید ندانید

به گزارش، محققان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا دریافتند اگر افراد بزرگسال مبتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع2، و سکته کمتر از 6 ساعت در روز بخوابند، در معرض ریسک بالا سرطان و مرگ زودهنگام قرار دارند.

جولیو فرناندز مندوزا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه ما نشان می دهد داشتن خواب نرمال برای بعضی افراد مبتلا به این مسائل سلامت نقش حفاظتی دارد.

در این مطالعه، محققان داده های بیش از 1600 فرد در رده سنی 20 تا 74 سال را آنالیز کردند و افراد را به دوگروه دارای فشارخون بالا یا دیابت نوع2 و گروه مبتلا به بیماری قلبی یا سکته تقسیم کردند.

شرکت کنندگان از لحاظ خواب در لابراتوار به مدت یک شب در سال های 1991 تا 1998 مورد مطالعه واقع شده بودند و سپس محققان علت مرگ آنها را تا سرانجام سال 2016 پیگیری کردند.

در این مطالعه، 512 نفر درگذشته بودند که یک سوم شان به دلیل بیماری قلبی یا سکته و یک چهارم شان به دلیل سرطان از جهان رفته بودند.

محققان مشاهده کردند افراد مبتلا به فشارخون بالا یا دیابت که کمتر از 6 ساعت در روز می خوابیدند دو برابر بیشتر با ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته روبرو بودند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سکته که کمتر از 6 ساعت در روز می خوابیدند سه برابر بیشتر با خطر مرگ ناشی از سرطان روبرو بودند.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1352

به "عوارض خواب کمتر از 6 ساعت که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خواب کمتر از 6 ساعت که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید