قوانین لیگ دسته سه بلای جان تیم های کوچک، سقوط 2 نماینده فارس

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران/فارس نمایندگان آبی و قرمزپوش شهر شیراز در لیگ دسته سوم فوتبال کشور، نه تنها پیروز به کسب جواز حضور در مرحله بعدی مسابقات نشدند، بلکه با قرار گرفتن در رتبه های ششم و هفتم گروه خود به لیگ استانی سقوط کردند!

قوانین لیگ دسته سه بلای جان تیم های کوچک، سقوط 2 نماینده فارس

در مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال ایران، هر ساله تیم های برتر هر استان پس از عبور از سد رقبای دیار خود، جواز حضور در مسابقات مرحله اول دسته سوم فوتبال کشور را کسب می کنند. اما در این مرحله کار بسیار سخت است.

در مرحله نخست گروهی لیگ دسته سوم، تیم ها در پنج گروه12 یا 13 تیمی تقسیم می شوند و باید تلاش کنند تا خود را به تیم های مرحله دوم برسانند. از هر گروه تنها دو تیم راهی دور بعد می شوند اما نکته عجیب تر این است که از هر گروه، هشت یا 9 تیم مجددا به لیگ استان های خود سقوط می کنند!

به همین دلیل مسابقات سطح چهارم فوتبال کشور از حساسیتی کاذب و نه واقعی، برخوردار است. بیشتر تیم ها تا روز سرانجامی بیم سقوط دارند و اضطراب از روز نخست تا سرانجام به همراه تیم هاست.

نکته جالب دیگر این که مسابقات تنها در یک دور برگزار می شود و خبری از مسابقات رفت و برگشت نیست! هر تیم نهایتا 6 بار می تواند از رقبای خود میزبانی کند و 5 یا 6 بار نیز میهمان است. چرا که باید بازی ها در کمترین زمان ممکن به سرانجام خود برسد. یعنی نتیجه یک فصل تلاش تیم ها در لیگ های استانی، اگر هم به نتیجه رسیده و آنها بتوانند با عبور از کارزار سخت استان های خود به مسابقات کشوری راه یابند، ممکن است با تنها 11 بازی پفراینده آنها بسته شود. اتفاقی که امسال برای هر دو کننده شیراز رخ داد.

تیم های عقاب و پرسپولیس شیراز، امسال در لیگ دسته سوم کشور حضور داشتند. مسابقات از روز دوم آذرماه آغاز شد. پرسپولیس بازی هایش را نسبتا خوب و با کسب هر شش امتیاز از دو مسابقه ابتدایی آغاز کرد اما خیلی زود به سراشیبی رسید و در سه مسابقه متوالی تن به شکست داد. آنها پس از یک استراحت در هفته ششم، دوباره خود را بازیابی کردند و با دو پیروزی به شرایط خود سر و سامان دادند. اما باز هم یک هفته استراحت بود که فرایند آنها را تغییر داد و سرخپوشان شیرازی در دهمین هفته رقابت ها مغلوب شدند.

پرسپولیس در هفته یازدهم با پنج گل تیم اتحاد نیک شهر را شکست داد و در هفته دوازدهم نیز یک امتیاز کسب کرد اما در هفته سرانجامی رقابت ها، با نتیجه عجیب و سوال برانگیز چهار بر صفر، آنهم در خانه، مغلوب تیم تاراز چادگان شد و بدین ترتیب با کسب 16 امتیاز در رتبه هفتم ایستاد. این در حالی بود که آنها با کسب پیروزی در مسابقه خانگی می توانستند خیال خود را از حضور در رقابت های فصل آینده راحت کنند، اما به لیگ استانی بازگشتند.

تیم عقاب شیراز بازی ها را بر خلاف پرسپولیس، ضعیف آغاز کرد. شاگردان رضا بداقی در سه هفته ابتدایی تنها دو امتیاز کسب کردند اما در هفته سوم تیم اتحاد نیکشهر را با 6 گل شکست دادند. یک شکست، یک پیروزی، یک تساوی و یک استراحت، باعث شد در چهار هفته بعدی تنها چهار امتیاز نصیب تیم آبی پوش شیراز شود. عقاب دقیقا همین فرایند را در چهار هفته بعدی هم ادامه داد تا در آستانه سقوط قرار بگیرد. همین شد که با وجود ثبت پیروزی سه بر صفر خانگی مقابل عرفان اقتدار کیش، این تیم نتواند از رتبه ششم فراتر رود و در نتیجه حکم سقوطش به لیگ استانی امضا شود.

بدین ترتیب هر دو کننده شیراز با مسابقات کشوری خداحافظی کردند.

اما در کنار دو تیم شیرازی، استان فارس یک کننده دیگر هم در رقابت های این فصل داشت. تیم شایان دیزل کوار که در گروه پنجم با تیم های شیرازی هم گروه بود، مسابقات را با کسب 4 امتیاز در سه هفته ابتدایی آغاز کرد. آنها در چهار هفته بعدی، دوبار استراحت داشتند و در دو مسابقه دیگر نیز تنها سه امتیاز نصیبشان شد تا با 7 امتیاز از 7 بازی، شرایط خطرناکی را تجربه کنند.

شاگردان جمشید غدیری در نیمه دوم رقابت ها به خود آمده و پیروز به کسب 10 امتیاز شدند. بدین ترتیب کننده کوار با 17 امتیاز و تنها یک امتیاز بیشتر از دو کننده شیراز، روی پله پنجم جدول ایستاد و جواز حضور در مسابقات فصل بعد را کسب کرد.

از گروه پنجم رقابت ها دو تیم یزد لوله و فولاد هرمزگان با 26 و 23 امتیاز در رتبه های اول و دوم ایستاده و راهی مرحله دوم لیگ دسته سه شدند تا شانس خود را برای صعود به لیگ دسته دوم امتحان کنند.

از گروه نخست تیم های نوین کشاورز علی آباد و یاران هادی نوروزی بابل، از گروه دوم داماش گیلان و آریوبام اسلامشهر، از گروه سوم تیم های مقاومت آستارا و علوی خرمدره و بالاخره از گروه چهارم تیم های استقلال شوش و آکادمی کیای تهران، دیگر تیم هایی بودند که به مرحله نهایی لیگ دسته سوم راه یافتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9541

به "قوانین لیگ دسته سه بلای جان تیم های کوچک، سقوط 2 نماینده فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین لیگ دسته سه بلای جان تیم های کوچک، سقوط 2 نماینده فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید