مالیدن خامه کیک به مونالیزا!

به گزارش یومی بلاگ، اقدام عجیب یک مرد در آغشته کردن تابلوی معروف مونالیزا با خامه کیک در موزه لوور پاریس بازدیدکنندگان را شوکه نموده است.

مالیدن خامه کیک به مونالیزا!

به گزارش خبرنگاران، بر اساس شهادت شاهدان، عامل این کار مردی روی ویلچر بود که کلاه گیس بر سر داشت. در کمال تعجب سایر بازدیدنمایندگان، او ناگهان از جای خود برخاست و به تابلو نزدیک شد و خامه را روی نقاشی مالید.

مسئولان حراست موزه عجله کردند تا مرد را از اتاق بیرون نمایند، در حالی که بقیه حاضران با موبایل خود اقدام به عکاسی کردند.

این نقاشی که بین سال های 1503 و 1519 به وسیله لئوناردو داوینچی خلق شد، تحت تأثیر قرار نگرفت، زیرا به وسیله شیشه محافظت می شد.

همانطور که در ویدئو های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مشاهده می گردد، کارکنان امنیتی لوور با عجله مهاجم را از ساختمان خارج نموده و شیشه را تمیز کردند.

در طول تاریخ کوشش هایی برای تخریب و یا سرقت نقاشی مونالیزا انجام شده است.

مردی در دهه 1950 به سمت آن اسید سولفوریک پرتاب کرد که روی نقاشی تأثیر گذاشت. زنی که در سال 1974 در یک نمایشگاه در توکیو حضور داشت، روی جایگاه چرخدار خود رنگ قرمز به سمت تابلو پاشید. یک جهانگرد روسی در تابستان سال 2009 یک فنجان چای به سمت او پرتاب کرد. بعلاوه این اثر بیش از یک قرن پیش، در سال 1911 به سرقت رفت و نزدیک به سه سال ناپدید شد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10435

به "مالیدن خامه کیک به مونالیزا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیدن خامه کیک به مونالیزا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید