نسل Z، مخاطبان تازه برند فرخنده

به گزارش یومی بلاگ، شرکت تولیدکننده بیسکویت فرخنده که سال 1340 تاسیس شده، در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کیک و شیرینی از محصولات تازه خود رونمایی کرد. مدیر مارکتینگ و مدیرفروش گروه موادغذایی فرخنده، به بهانه حضور فعال این شرکت در نمایشگاه کیک و شیرینی، درباره رویکرد تازه فرخنده و مخاطبان هدف این مجموعه توضیحاتی ارائه نموده اند.

نسل Z، مخاطبان تازه برند فرخنده

رویکرد بیسکویت فرخنده در مورد نسل Z چیست؟

عسگری مدیر مارکتینگ گروه موادغذایی فرخنده در پاسخ به این سوال گفت: پارسال یک تحقیقات بازار درباره برند فرخنده داشتیم. این تحقیقات نشان داد با اینکه فرخنده برندی 62 ساله ست، اما به مقدار خودش رشد ننموده و برند برای نسل وای (Y) و زد (Z) شناخته شده نبود. به همین خاطر سعی کردیم برند های تازهی را برای این نسل ها داشته باشیم.

آرتامیس ابراهیمیان، مدیر فروش بیسکویت های فرخنده نیز درباره رویکرد این شرکت نسبت به نسل های تازه و جوان تر گفت: محصولات تازه برند ما می توانند نسل Z را درگیر نمایند. تا به امروز محصولاتی که فرخنده داشت، هم راستا با قدمت این برند بود. سن مشتریان آن نیز همگام با برند افزایش یافته بود. محصولات تازه فرخنده، اما قرار است نسل های تازه را نیز هدف قرار دهد و به نوعی ما قرار است به مشتریانمان بگوییم، هوای بچه های شما را نیز داریم و همراه آن ها هم هستیم.

شعار ما شادی می پزیم از کجا شروع شد و چه هدفی را دنبال می نماید؟

مدیر مارکتینگ برند فرخنده درباره دلیل انتخاب هشتگ ما شادی می پزیم که شعار تبلیغاتی تازه این برند است گفت: تحقیقات بازار ما نشان داد بیسکویت به دلیل آنکه تامین نماینده قند است و میان وعده ای سالم و انرژی دهنده است، می تواند شادی را به عنوان شعار همراه داشته باشد. وقتی می گوییم ما شادی می پزیم، یک بخشی از آن به این دلیل است که می خواهیم بگوییم که شادی را ما می پزیم و اشاره ای کنیم به محصولات تازه مان یعنی میت جوی و کویین جوی. در واقع می خواهیم محصولات و کمپین هایمان را به مشتریانمان معرفی کنیم. می خواهیم لایف استایلی را برای نسل Z که در پی شادی است، ایجاد کنیم.

علی نوعی تبریزی، مسئول بازاریابی دیجیتال برند فرخنده نیز بر این باور است که شعار ما شادی می پزیم برای آن انتخاب شده که کمپین های این برند به طور کلی حول محور شادی و Joy که برند زیرمجموعه فرخنده است، بچرخد. به عقیده تبریزی، محصولات تازه این برند می توانند شادی را به جمع های محبت آمیز آورده و جوانان و نوجوانان را با تغذیه سالم آشتی دهد.

عسگری نیز اضافه کرد: ما داریم به سمت کمپین های ایونت محور می رویم. به طور مثال، نسل Z دنبال کشف جا های تازه است و شادی و جمع های محبت آمیز را بیشتر از جمع های خانوادگی دوست دارد. نسل وای و زد در عین حال که در جستجوی شادی هستند، می خواهند استقلال خود را به خانواده ثابت نمایند. مثلا شاید ما برویم سراغ کمپین هایی که به تور های گردشگری یکی دو روزه تعلق دارند و محصولات تازهمان را به نسل Z معرفی و با زندگی آن ها و پرسونال برند نسل Z هماهنگ کنیم.

محصولات تازه فرخنده قرار است نسل های تازه را نیز هدف قرار دهد

محصولات تازه برند فرخنده چه هستند؟

میت جوی و کویین جوی از محصولات تازه بیسکوییت فرخنده هستند که هر کدام هویت برند خودشان را دارند. عسگری در این زمینه چنین شرح داد: مثلا بگوییم میت جوی، جمع سه، چهار نفره محبت آمیز است که می خواهند قهوه و نوشیدنی خوب بخورند، ما هم در کنارش بیسکویت خوب را گذاشته ایم. کویین جوی یک خانم مستقل است، می تواند کارمند باشد و خیلی لاکچری است. این پرسونا می خواهد شیک باشد، از مد خوشش می آید و همواره در پی خاص بودن است.

علی نوعی تبریزی نیز کویین جوی را نماد زن مدرن امروزی دانست و معتقد است این اولین بیسکویت کره ای منحصر به فرد ایرانی است. عسگری به این شرحات نکته تازهی اضافه می نماید: غیر از میت جوی و کویین جوی در بخش های دیگر نیز فعالیت می کنیم. ما داریم به سمت کتگوری های تازه می ریم.

آرتامیس ابراهیم زاده، مدیر فروش بیسکویت فرخنده درباره محصولات تازه این برند گفت : واحد تحقیق و توسعه بیسکویت فرخنده چند سال است روی محصولات تازه کار می نماید. این محصولات قابلیت ارائه به بازار را داشتند، اما شرایط بازار و آمادگی نداشتن تیم فروش و بازاریابی سبب تاخیر در فراوری و توزیع این محصولات شدند. این محصولات تازه از مهرماه امسال با برند جوی که زیرمجموعه ای از فرخنده است، به بازار عرضه می گردد. محصولات تازه ما بسیار متفاوت از محصولات قبلی فرخنده هستند.

هدف فرخنده از ری برندینگ در سال 1400 چه بود؟

مدیر فروش برند فرخنده درباره اهداف طراحی تازه برند و لوگو شرکت می گوید: دو سال پیش به این نتیجه رسیدیم که ری برند کنیم، چون بعضی محصولات ما خواستار زیادی داشتند و رقبا سعی می کردند بسته بندی های مشابه آن را فراوری نمایند. حتی تلفن شکایت داشتیم. مشتری با توجه به شکل بسته بندی محصول را خریداری نموده بود و متوجه فرخنده نبودن آن نشده بود. سعی کردیم استایل تازه ای را به برند بدهیم. مشتریان فرخنده وفادار هستند و در سه سال و نیمی که من مسئول فروش این شرکت هستم، فهمیده ام که وفاداری ما به کیفیت مان توانسته مشتریان را به برند وفادار کند.

عسگری درباره جزییات ری برندینگ این مجموعه می گوید: وقتی هنوز محصولات یک کیلویی فرخنده با طرح قدیمی سی وسه پل پخش می گردد، نسل های تازه نمی توانند با آن ارتباط بگیرند. هر چند بیشترین عایدی ما از محصولات یک کیلویی است، اما در آینده نزدیک بسته بندی محصولات یک کیلویی مان تغییر می نمایند.

شرایط صادرات محصولات فرخنده به چه صورت است؟

مدیر مارکتینگ فرخنده درباره شرایط صادرات این شرکت که از سال 1375 شروع شده گفت: واحد صادرات ما یک شرکت مستقل است. شرکت دانا، شرکت صادراتی ماست. به 38 کشور صادرات داریم. ما سه دفتر داریم. یک خط فراوری در دبی داریم و در چین و آلمان نیز دفتر داریم. او بعلاوه درباره شرایط استاندارد های سلامت اضافه کرد: استاندارد های اروپا برای محصولات سلامت محور سخت گیرانه است. در کشورهایی، چون آلمان، فرانسه و اروپای شرقی محصولات ما فروش خوبی دارند.

مدیر فروش این شرکت فراورینماینده بیسکویت در ادامه گفت: ما یک شرکت قوی صادراتی داریم که نه تنها محصولات فرخنده، محصولات شرکت های دیگر حتی محصولات شرکت های همکار را نیز به دیگر کشور ها صادر می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13604

به "نسل Z، مخاطبان تازه برند فرخنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل Z، مخاطبان تازه برند فرخنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید