مشخصات گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 به طور کامل لو رفت

به گزارش یومی بلاگ، سونی در نمایشگاه IFA 2019 از گوشی اکسپریا 5 رونمایی کرد. به نظر می رسد شرکت ژاپنی میخواهد در IFA 2020 که تنها 1 هفته به شروع آن موقع باقی مانده، پرچم دار جدید خود را با نام اکسپریا 5 مارک 2 معرفی کند.

مشخصات گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 به طور کامل لو رفت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به نظر می رسد سونی به این زودی ها قصد تسلیم شدن ندارد و هر سال تعدادی گوشی میان رده و پرچم دار راهی بازار می نماید. این در حالی است که شرکت از لحاظ فروش گوشی های هوشمند اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد. با این حال سونی نه تنها گوشی فراوری می نماید بلکه قیمت زیادی را هم برایشان در نظر می گیرد. آخرین گوشی بالارده از این شرکت اکسپریا 1 مارک 2 نام داشت که تقریبا 1200 دلار قیمت گذاری شد و حالا اکسپریا 5 مارک 2 قرار است پرچم دار جدید ژاپنی ها باشد.

به تازگی تصاویری از این گوشی منتشر شده بود و توانستیم این محصول را از تمامی زوایا مشاهده کنیم اما امروز مشخصات فنی آن نیز فاش شد؛ طبق آن اکسپریا 5 مارک 2 قرار است به نمایشگری 6.1 اینچی از نوع OLED با وضوح +FHD مجهز گردد (2520 × 1080) که نسبت تصویر در آن به 21:9 می رسد. همچنین این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی می نماید که تقریبا به یک استاندارد برای پرچم داران سال 2020 تبدیل شده. همچنین هیچ حفره یا ناچی هم درون صفحه حضور ندارد و سونی برخلاف دیگر شرکت ها ترجیح داده صرفا حاشیه های بالا را کمی کاهش دهد و سنسورها و دوربین سلفی را در همان فضا به کار ببرد.

  • سونی طی سه ماهه اول 2020 فقط 400 هزار گوشی فروخته است

از لحاظ ظاهری تغییر خاصی را به نسبت اکسپریا 5 شاهد نیستیم. ابعاد این محصصول 8 × 68 × 158 میلی متر است. در مقایسه اکسپریا 5 که با ابعاد 82 × 68 × 158 راهی بازار شد و این یعنی نماینده جدید اندکی از لحاظ ضخامت، باریکتر است. این در حالی است که باتری به کار رفته در آن با یک پیشرفت محسوس، از 3140 میلی آمپر ساعت در نماینده قبلی به 4000 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرد.

قلب تپنده اکسپریای جدید را پردازده اسنپدراگون 865 تشکیل می دهد که گفته می گردد 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم آن را همراهی خواهد نمود. این طور به نظر می رسد سونی قصد فراوری مدل های دیگر با حافظه داخلی بیشتر را ندارد اما خوشبختانه در همین مدل امکان افزایش ظرفیت حافظه داخلی به وسیله کارت حافظه جانبی فراهم است.

سونی با دوربین سه گانه اکسپریا 5 توانست بسیاری ها را تحت تأثیر قرار دهد اما به نظر می رسد اکسپریا 5 مارک 2 قرار است در این بخش به شکل محسوسی پیشرفته تر باشد. با این حال حداقل از لحاظ تعداد و اندازه سنسورها، فرقی بین دو مدل دیده نمی گردد. اکسپریا 5 مارک 2 به سه دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، تله فوتو و فوق عریض مجهز شده که دوربین اصلی آن از گگرددگی دیافراگم f/1.7 با پوشش 82 درجه ای بهره می برد. گگرددگی دیافراگم دوربین تله فوتو نیز به f/2.4 می رسد و می تواند تا 3 برابر عظیم نمایی اپتیکال داشته باشد. دوربین فوق عریض اما با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و لنز 16 میلی متری، اکنون می تواند با زاویه 124 درجه ای به عکاسی بپردازد. همچنین کاربران می توانند با این گوشی در وضوح 4K، به ضبط ویدیو هایی با سرعت 120 فریم بر ثانیه بپردازند.

  • تست باتری گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2

تنها چیزی که در رابطه با این محصول به مرحلعه یقین نرسیده، حضور جک هدفون است. معمولا پرچم دارهای امروزی به این جک محبوب مجهز نمی شوند تا شرکت ها بتوانند فروش ایربادزهای خود را افزایش دهند اما برای اکسپریا 5 مارک 2 ظاهرا این موضوع صدق نمی نماید. این چیزی بود که در تصاویر اخیر دیده بودیم و اگر قرار باشد به آن ها اعتماد کنیم، باید این نکته را هم به مشخات فنی اکسپریای جدید اضافه کنیم که جک 3.5 میلی متری نیز در آن تعبیه شده. گفتنی است گوشی اکسپریا 1 مارک 2 هم از این جک بهره می برد.

جای تعجب نخواهد داشت اگر شاهد قیمت گذاری بالا برای این محصول باشیم. اکسپریا 5 با قیمت 1000 دلار در سال 2019 راهی بازار شد و اکسپریا 1 مارک 2 هم 1200 دلار قیمت داشت. اگر همین رویه افزایش قیمت را برای نماینده جدید هم در نظر بگیریم، باید گفت این گوشی حدودا 1300-1400 دلار قیمت گذاری می گردد.

  • مقایسه دوربین گلکسی اس 20 پلاس با سونی اکسپریا 1 مارک 2

منبع: PhoneArena ,GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5100

به "مشخصات گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 به طور کامل لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 به طور کامل لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید