مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن

به گزارش یومی بلاگ، مدرسه، درس، امتحان و نمره، همه آن ها استرس زا هستند. اما بودن در جمع دوستانی که شرایطی مشابه با شما دارند، از میزان اضطراب می کاهد و انگیزه یادگیری را تقویت می نماید. حتی اگر زمانی مریض بودید و نتوانستید در کلاس حاضر شوید؛ می توانید از یاری دیگر اعضای گروه استفاده کنید.

مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن

مکان های آرام را برای مطالعه انتخاب کنید. بهتر است محیط مطالعه به گونه ای باشد که اعضای گروه بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار نمایند. اکثر کتاب خانه ها اتاق مطالعه گروهی دارند. البته مادامی که مزاحم بقیه نشوید، می توانید در فضا های آزاد مثل پارک هم گروهی درس بخوانید.

قبل از هر جلسه کسی را به عنوان مدیر جلسه انتخاب کنید. کسی که به عنوان مدیر انتخاب می گردد، باید جلسه را در جهت هدف مطالعه کنترل کند و از موثر بودن آن مطمئن گردد. هم چنین مدیر جلسه باید زمان های استراحت را تنظیم کند تا یادگیری خسته نماینده نگردد.

حالا که با مزایای مطالعه گروهی آشنا شدید، می خواهیم نحوه تشکیل گروه های مطالعه را توضیح دهیم.

همه اعضا باید فعال باشند و در مطالعه شرکت نمایند. یک روش عالی این است که هر عضو مباحث خاصی را مطالعه کند و آن را برای اعضای دیگر توضیح دهید.

می توانید به تنهایی ساعت هایی طولانی در کتاب خانه سپری کنید. تصور کنید این کار چقدر کسالت آور و خسته نماینده خواهد بود. اما مطالعه گروهی و درس خواندن با دوستان تان محیطی شاد و لذت بخش برای یادگیری فراهم می نماید.

منبع مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8861

به "مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: راه و روش مطالعه گروهی و مزایای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید