تبدیل شدن به یک ورزشکار برای عمر بالای 100 سال

به گزارش یومی بلاگ، کندی رئیس جمهور اسبق امریکا گفته بود برترین زمان برای تعمیر سقف زمانی است که خورشید بیرون می آید. به همین ترتیب می توان گفت برترین زمان برای نگرانی در خصوص امید و کیفیت زندگی زمانی است که هنوز سالم هستیم. از آنجایی که اکسیر جوانی ابدی وجود ندارد و علم هنوز نتوانسته روند پیری سلول های ما را معکوس کند باید جایگزین واقعی تری پیدا کنیم که در دسترس همگان باشد. این امر مستلزم تبدیل شدن به یک ورزشکار زندگی است همان گونه که پیتر عطیه متخصص طول عمر و طب پیشگیری نویسنده کتاب بیش تر عمر کردن: طول عمر بیش تر داشتن؛ علم و هنر طول عمر که درایالات متحده به کتابی پرفروش تبدیل شده پیشنهاد نموده است. برای این کار احتیاج به تغییر نگرش داریم. به عبارت دیگر، ما باید نسبت به درک و نزدیک شدن به روند پیری فعال باشیم نه ان که منتظر بمانیم تا بیمار شویم یا آن که پس از دست دادن یکی از عزیزان مان دچار بهت و حیرت شویم. آماده کردن خود برای ورزشکار شدن در زندگی مستلزم اقدام برای تقویت زندگی طولانی تر است. هر یک از ما ممکن است با چهار سوارکار روبرو شویم که دلایل اصلی مرگ و زوال بدن ما هستند: نارسایی قلبی، سرطان، بیماری های عصبی و اختلالات متابولیک، و دیابت نوع 2. اگر بدانید چه عواملی باعث ایجاد این بیماری ها می شوند و هم اکنون اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ابتلا به آن انجام دهید آمادگی بیش تری برای به حداقل رساندن تاثیر آن خواهید داشت.

تبدیل شدن به یک ورزشکار برای عمر بالای 100 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از ال پائیس، این استراتژی پیشگیرانه باید بر اساس تاکتیک های تعیین باشد. ما بدون شک بعضی از برترین روش ها مانند ورزش بدنی، رژیم غذایی متعادل، روال خواب خوب، مراقبت از سلامت عاطفی و آنالیز مولکول های بیرونی مانند داروها، هورمون ها و مکمل ها را می دانیم. جالب اینجاست که از میان تمام این تاکتیک ها یکی از برترین ها برای مقابله با پیری ورزش بدنی است. ورزش و تمرینات بدنی نه تنها باعث تقویت قلب و ماهیچه های مان می گردد بلکه گردش خون و طول عمر ما را نیز بهبود می بخشد.

در واقع، دکتر عطیه داده های بسیار انگیزشی را حتی برای بدبین ترین افراد ارائه می دهد: رفتن از صفر دقیقه ورزش بدنی به یک ساعت و نیم در هفته می تواند خطر مرگ ناشی از هر یک از چهار سوارکار را تا 14 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، ورزش مداوم و منظم در مقایسه با زندگی بی تحرک به طور میانه یک دهه عمر ما را افزایش می دهد.

مطالعات دکتر وندی سوزوکی استاد علوم اعصاب در دانشگاه نیویورک نشان می دهد که فعالیت بدنی برای مغز نیز مفید است. ورزش طولانی مدت در طول زمان هیپوکامپ و قشر جلوی مغزمان را تقویت می نماید و در پیشگیری از بیماری های عصبی نقش دارد.

افزایش طول عمر به وسیله ورزش بدنی به معنای انجام یک ورزش پرحرکت نیست. این رویکرد پیشگیرانه در خصوص کاهش کالری یا مجذوب نماینده تر شدن نیست. در عوض، این به معنای کار بر روی عناصری اساسی است که از ما در برابر چهار سوار محافظت می نمایند صرفنظر از آن که چند ساله هستیم و چه اندازه استقامت کارایی هوازی قدرت و یا ثبات داریم. برای مثال، دکتر عطیه در خصوص راندمان مقاومتی و هوازی پیشنهادی را تحت عنوان تمرین منطقه 2 پیشنهاد می نماید. به عبارت دیگر، به انجام یک مسابقه ده گانه متشکل از ورزش هایی که دوست دارید فکر کنید. فعالیت های بدنی ای را انتخاب کنیم که با سلیقه شخصی شما سازگار هستند از یوگا و اسکی گرفته تا پایکوبی. در حقیقت، آزمایشی که به وسیله دانشمندان آلمانی انجام شد نشان داد که یک برنامه پایکوبی شش ماهه تاثیر بیش تری در مقایسه با سایر ورزش ها بر حجم مغز در منطقه ها مربوط به فرآیندهای شناختی دارد. در نهایت، باید به خاطر داشت که اگرچه فعالیت بدنی سنگ بنای زندگی طولانی هستند اما نمی توانیم عناصر کلیدی دیگر را فراموش کنیم: رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، خواب مناسب و دانستن این که چگونه از احساسات مان مراقبت کنیم اجزای اساسی برای داشتن زندگی طولانی تر و سالم تر هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13293

به "تبدیل شدن به یک ورزشکار برای عمر بالای 100 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شدن به یک ورزشکار برای عمر بالای 100 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید