منابع درآمدی بودجه 1401 از کجا تامین می گردد؟

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 از آنالیز منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور وزرای نفت و اقتصاد در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

منابع درآمدی بودجه 1401 از کجا تامین می گردد؟

رحیم زارع در شرح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق گفت: این جلسه با هدف آنالیز منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور پورمحمدی معاون مالی سازمان برنامه و بودجه، خاندوزی و اوجی وزرای اقتصاد و نفت، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار گردید.

وی شرح داد: در این جلسه آقای پورمحمدی منابع عمومی بودجه را 1370 هزار میلیارد تومان را اعلام کرد. 664 هزار میلیارد تومان از محل مالیات، گمرک، حقوق گمرکی و سهام شرکت های دولتی، 48 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و گاز و میعانات نفتی و 295 هزار میلیارد تومان به وسیله فروش اوراق، واگذاری شرکت ها و سهام محقق خواهد شد.

زارع با اشاره به صحبت های وزیر نفت گفت: وزیر نفت سهم کل فروش نفت را در بودجه سال آینده حدود 29.8 میلیارد دلار اعلام کرد که 11.9 میلیارد دلار آن سهم صندوق توسعه ملی، 13.6 سهم دولت و حدود 4.3 میلیارد دلار آن نیز بابت سهم 14.5 درصد به شرکت نفت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 تاکید نمود: آقای اوجی گفت که در بودجه سال 1401 روزانه یک میلیون و دویست هزار بشکه به قیمت 60 دلار و با نرخ تسعیر ارز 23 هزار تومانی و فروش 145 هزار بشکه میعانات گازی در نظر گرفته شده است. وزیر امور مالی و دارایی نیز درباره درآمدهای مالیاتی در سال آینده گفت که بیش از 520 هزار میلیارد تومان خواهد بود که این رقم نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

زارع ادامه داد: وزیر اقتصاد درباره دغدغه نمایندگان در مورد افزایش مالیات و فشار آن بر زندگی و معیشت مردم گفت که سهم مالیات 5 درصد کاهش داشته و نرخ تورم نیز کاهش پیدا می نماید.

وی در انتها گفت که کمیسیون تلفیق از فردا صبح وارد آنالیز یخش درآمدی بودجه می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9372

به "منابع درآمدی بودجه 1401 از کجا تامین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع درآمدی بودجه 1401 از کجا تامین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید