موضع گیری وزیر خارجه چین درباره فعال شدن مکانیسم ماشه: واقعا این چه منطق مزخرفی در دنیای امروز است!؟

به گزارش یومی بلاگ، ایرنا نوشت: وانگ یی وزیر خارجه چین اظهار کرد: درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و برقراری دوباره تحریم ها علیه ایران کاملا غیرمنطقی است.

موضع گیری وزیر خارجه چین درباره فعال شدن مکانیسم ماشه: واقعا این چه منطق مزخرفی در دنیای امروز است!؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ روز آدینه در حاشیه دومین گفت و گوی استراتژیک چین و پاکستان در هاینان واقع در جنوب چین به خبرنگاران گفت: دولت آمریکا رسما توافق هسته ای سال 2015 میلادی را به کنندگی از آمریکا امضا نموده است و در برابر جامعه بین المللی برای پایبندی به توافق مسئول است و تفاوتی هم ندارد که چه تحولاتی در دولت آمریکا بوجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر دولت ها تغییری در ماهیت موضوع نمی دهد، گفت: به همین سبب آمریکا باید به این توافق که امضا نموده است پایبند باشد و این مطابق با قوانین و حقوق بین الملل است.

به گفته وزیر خارجه چین، اگر آمریکا از توافقی که امضا نموده است خارج گردد آن موقع این سوال پیش می آید که دیگر چه کشوری جرات و جسارت امضای یک توافق نامه با واشنگتن را دارد؟ کما اینکه این کشور به طور یکجانبه از برجام خارج و به دنبال آن با حجم عظیمی از مخالفت های بین المللی روبرو شد.

وانگ یی گفت: امروز آمریکا بعد از آنکه از این توافق خارج شد بازگشته است تا بتواند از حقوقی که توافق به کشورهای دیگر می دهد، بهره بگیرد و تقاضایش هم این است که خیلی زود تحریم ها علیه ایران اعاده گردد درحالی که همه با تحمیل این تحریم های یکجانبه علیه ایران مخالف هستند و چنین درخواستی از سوی واشنگتن کاملا غیرمنطقی است.

وی افزود: این چه شرایطی است که آمریکا بوجود آورده است اعتبار آمریکا چه شده است؟ اقتدار حقوق بین الملل را باید چکار کرد؟ اینها مسایل مهمی است ولی ظاهرا آمریکا فقط به منافع خودش توجه می نماید و اگر موضوعی با آن سازگار نبود، به آن وقعی نمی نهد.

وزیر خارجه چین تاکید نمود آمریکا نه تنها خودش به حقوق بین الملل و قانون پایبندی نشان نمی دهد بلکه دیگران را مجبور می نماید تا مانند آن کشور عمل کنند و حتی آنها را به تحریم تهدید می نماید واقعا این چه منطق مزخرفی در جهانی امروز است!؟

وانگ یی گفت: هر توافق بین المللی محصول مذاکرات و مصالحه و سازش بین همه جوانب ذی ربط است چین متوجه است که بعضی کشورها عقیده دارند در توافق هسته ای ایران به اندازه کافی به شرایط امنیت منطقه توجه نشده است و به همین دلیل چین پیشنهاد سازنده ای داده است ابتدا باید قاطعانه از اعتبار و اقتدار توافق هسته ای سال 2015 ایران حفظ و حراست گردد و پس از آن در گفت و گوی جامعی دیگر همه طرف ها می توانند نگرانی هایشان را مطرح نموده و به پیشبرد صلح و ثبات مساعدت کنند و چین همچنان بر سر پیشنهاد خود هست.

وزیر خارجه چین درباره مساله منع تکثیر تسلیحات هسته ای گفت که چین همواره بر عاری سازی جهان از این سلاح ها تاکید نموده است سیاست هسته ای چین در میان کشورهای اتمی بسیار مترقی است و چین از همه قدرت های هسته ای دعوت می نماید که برای عاری سازی جهان از تسلیحات اتمی نقش سازنده ای ایفا کنند و چین نیز در این راستا مایل به ایفای نقشی مثبت و سازنده است.

وی در ارتباط با گفت و گوهای استراتژیک چین و پاکستان هم گفت: وزرای خارجه دو کشور در نشست امروز توافق کردند که ساخت مشترک کمربند و جاده تسریع گردد تا منافع بیشتری برای دو ملت به ارمغان آورد.

وانگ با بیان اینکه ساخت کریدور مالی چین و پاکستان وارد مرحله جدیدی شده است و نقش مهمی در احیای پاکستان بازی خواهد نمود گفت: در این نشست تصویب شد که دو طرف پروژه های در دست ساخت را به موقع به اتمام برسانند و در زمینه های مختلف پارک های صنعتی، آموزش منابع انسانی، کاهش فقر، مراقبت های پزشکی و کشاورزی با یکدیگر همکاری کنند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5032

به "موضع گیری وزیر خارجه چین درباره فعال شدن مکانیسم ماشه: واقعا این چه منطق مزخرفی در دنیای امروز است!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری وزیر خارجه چین درباره فعال شدن مکانیسم ماشه: واقعا این چه منطق مزخرفی در دنیای امروز است!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید