مینی پی سی چیست؟ [آنالیز 4 نقطه ضعف!]

به گزارش یومی بلاگ، مینی پی سی چیست؟ با شنیدن نام مینی پی سی، احتمالا فکر می کنیم که با یک پی سی معمولی با کیس و مانیتور طرف هستیم که فقط ابعاد کوچک تری نسبت به پی سی های مرسوم دارد اما این باور درست نیست.

مینی پی سی چیست؟ [آنالیز 4 نقطه ضعف!]

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، روزبه روز شاهد اختراع های نو در زمینه های مختلف هستیم و قطعا جهانی کامپیوتر هم از این پیشرفت ها سود می برد. اما مینی پی سی چیست؟ مینی pc، یکی از اختراعاتی است که توانسته در خیلی جهات، کار کاربران را راحت تر کند.

اگر می خواهید با کاربرد مینی پی سی آشنا شوید و آن را بهتر بشناسید، توصیه می کنیم که حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در انتها این مقاله، شما با پاسخ سوال مینی پی سی چیست و معایب و مزایای آن آشنایی پیدا خواهید کرد.

نکات کلیدی

  • مینی پی سی اولین بار در شرکت اینتل که بزرگترین سازنده سی.پی.یو های لوازم دیجیتال است، ساخته شد.
  • کامپیوترهای مینی عملکرد سریع تر و بهتری نسبت به پی سی های عادی دارند.
  • برای گیمینگ، تدوین، دیدن کردن فیلم و هر فعالیت دیگری می توان از مینی پی سی استفاده کرد.

مینی پی سی چیست؟ آشنایی با مزایای مینی پی سی

در پاسخ به این سوال که مینی پی سی چیست، باید گفت مینی پی سی یکی از محصولات شرکت اینتل است اما اپل و کمپانی های دیگری هم به ساختن مینی پی سی روی آوردند. این شرکت، پس از فراوری سی پی یوهای اینتل، گام نوی در جهانی تکنولوژی برداشت و با ساخت مینی پی سی، کار خیلی از کاربران را راحت کرد.

مینی پی سی ها، فاقد کیس های سنگین و بزرگ پی سی های عادی هستند و علی رغم کوچک بودنشان، عملکرد بهتر و سریع تری هم دارند. دیگر در محیط های کاری احتیاج نیست کاربران کیس های سنگین را در کنار خود تحمل نمایند و آزادی عملکرد بیشتری دارند.

امروزه، در خیلی از اداره جات و استارت آپ های ایران، مینی پی سی ها جای پی سی های قدیمی را گرفته اند.

خدمات مشاوره خرید کامپیوتر و موبایل را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید.

  • مشاوره خرید انواع گوشی های موبایل آیفون و اندروید
  • مشاوره خرید انواع کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ
  • تشخیص گوشی و سیستم های اصل از تقلبی
مشاوره خرید کامپیوتر و موبایل با تیم خبرنگاران

خدمات مشاوره خرید کامپیوتر و موبایل را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید.

  • مشاوره خرید انواع گوشی های موبایل آیفون و اندروید
  • مشاوره خرید انواع کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ
  • تشخیص گوشی و سیستم های اصل از تقلبی
مشاوره خرید کامپیوتر و موبایل با تیم خبرنگاران

مینی پی سی چیست؟ مینی پی سی در حقیقت فقط یک جعبه کوچک است که سی پی یو دارد و شما می توانید به آن هارد یا رم اضافه کنید. این وسیله، به راحتی روی میز و کنار دستتان جا می گیرد و می توانید آن را به مانیتور وصل کنید و فیلم دیدن کنید، بازی کنید یا هر کار دیگری را انجام دهید.

از دیگر ویژگی های مثبت این وسیله، می توان گفت که شرایط سخت افزار و نرم افزار آن بسیار قَدَرتر از پی سی های دیگر است. از نسل 5 مینی پی سی به بعد، هواداران آن ها در سراسر جهان روزبه روز بیشتر شدند و از نسل ششم آن ها، قابلیت گیمینگ هم بهشان اضافه شد.

بازی مینی پی سی قطعا حس خوبی به کاربران می دهد؛ چون بازی های سنگین، همگی با سرعت خوب و بدون لگ زدن، قابل انجام هستند. بعلاوه، هزینه مینی پی سی بسیار کمتر از کامپیوترهای عادی است و اگر بخواهید برای فرزندتان کامپیوتری تهیه کنید که با آن به کلاس های آنلاین و برنامه های آموزشی خود برسد یا کارتون ببیند و بازی کند، می توانید یک مینی پی سی تهیه کنید.

از مینی پی سی برای تدوین محتوا نیز می توانید بهره ببرید. چنانچه در کار تدوین هستید، به یاری این دستگاه می توانید به تصویرسازی و استفاده از گرافیک های سنگین ادامه دهید. بعلاوه، امکان اتصال آن به چندین مانیتور نیز، وجود دارد.

محاسبه رایگان هزینه خدمات مشاوره خرید کامپیوتر و موبایل!

معایب مینی کامپیوتر مینی

در کنار تمامی ویژگی های مثبت و مزایای مینی پی سی، این وسیله ایراداتی هم دارد که ضروری است آن ها را هم خاطرنشان کنیم.

  1. مینی پی سی ها پورت های زیادی دارند اما متاسفانه خیلی از این پورت ها کاربردی نیستند.
  2. این کامپیوترها، درایو ندارند و برای اجرای دیسک، با چالش روبرو خواهید شد.
  3. برای بعضی از پروژه ها، ممکن است از نظر ابعادی زیاد از حد کوچک باشند.
  4. سخت افزار مینی پی سی را نمی توان ارتقا داد.

آشنایی با ابعاد این کامپیوترها

پس از این که دیدیم مینی پی سی چیست، بد نیست با ابعاد آن هم آشنا شویم. این وسیله، چیزی بین 12 الی 7 اینچ عرض دارد. البته این سایز در مدل های مختلف، فرق می نماید. کامپیوترهای اینتل، در ابعاد 110x115x50 ساخته می شوند و آن قدر کوچکند که میزان دست یک آدم بزرگسال است.

تفاوت مینی پی سی گیمینگ با مینی پی سی معمولی

اگر گیمر هستید، پس از اطلاع پیدا کردن از پاسخ این سوال که مینی پی سی چیست، می توانید از mini pcهایی که به منظور گیم طراحی و فراوری شده اند بهره ببرید. سخت افزار این دستگاه ها قوی تر از دیگر مینی پی سی هاست تا کاربران هنگام بازی به مسئله ای برنخورند.

بیشتر بخوانید: برترین کیبوردهای گیمینگ مالی 2022

جمع بندی

امیدواریم که در این مقاله پیروز شده باشیم این وسیله را به خوبی به شما معرفی نموده باشیم و حالا دیگر بدانید که مینی پی سی چیست. در نهایت از قلم نیاندازید که شما با استفاده از خدمات مشاوره خرید کامپیوتر و لپ تاپ خبرنگاران، می توانید در این روند هوشمندانه ترین تصمیم را بگیرید.

منبع: آچاره
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11429

به "مینی پی سی چیست؟ [آنالیز 4 نقطه ضعف!]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی پی سی چیست؟ [آنالیز 4 نقطه ضعف!]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید