ویژگی های جدید رابط کاربری EMUI 11 هواوی

به گزارش یومی بلاگ، ساعاتی قبل هواوی از جدیدترین نسخه رابط کاربری گوشی های خود به نام EMUI 11 رونمایی کرد که برخلاف فرایند همیشگی، نسخه 11 این رابط کاربری مبتنی بر اندروید 11 نیست و از اندروید 10 بهره می برد.

ویژگی های جدید رابط کاربری EMUI 11 هواوی

هواوی برای این نسخه بر سه بخش ظاهر، حریم خصوصی و امنیت و ویژگی های مربوط به هوش مصنوعی تمرکز کرده است. در این مطلب به مهم ترین ویژگی های EMUI 11 می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

شخصی سازی نمایشگر همواره روشن

EMUI 10 قابلیت نمایشگر همواره روشن را برای گوشی های هواوی به ارمغان آورد و حالا در نسخه جدید آن، کاربران می توانند این مشخصه را شخصی سازی کنند. به همین خاطر با استفاده از این نسخه می توانید طرح های مربوط به نمایشگرهای همواره روشن را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید.

همچنین اگر از طرح های آماده رضایت ندارید، به راحتی می توانید با استفاده از تصاویر دلخواه یا GIF طرح های مطابق سلیقه خود را برای نمایشگر همواره روشن آماده کنید. همچنین باید به فروشگاه مربوط به تم های هواوی اشاره کنیم که در آن طرح های رایگان و پولی زیادی برای این بخش وجود دارد.

تغییرات ظاهری

هواوی این بار رابط کاربری را به طور گسترده تغییر نداده و عمدتا بر روی انیمیشن ها و بهبودهای کاربردی تمرکز کرده است. روی هم رفته انیمیشن های جدید EMUI 11 نسبت به گذشته جذاب تر شده اند و بهتر می توانند از رفرش ریت بالای نمایشگر بهره ببرند. در اپلیکیشن های مختلف مانند تقویم و گالری می توانیم این انیمیشن های جدید را مشاهده کنیم. همچنین باید به تغییرات مربوط به ویبره موبایل هم اشاره کنیم که حالا بر اساس آهنگ رینگتون و آلارم ریتم ویبره تنظیم می شود تا تجربه جذاب تری رقم بخورد.

در این میان، مهم ترین تغییر رابط کاربری EMUI 11 مشخصه ای به نام Smart Multi-Window است که تا حد چشمگیری کارایی مربوط به چند وظیفه را افزایش می دهد. همچنین کاربران می توانند اندازه پنجره های شناور را تغییر دهند و آن ها را در داک کناری قرار دهند تا همواره به این پنجره های مربوط به اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشند. در گوشی های تاشو مانند هواوی میت ایکس و تبلت ها هم می توانید چند پنچره شناور را در کنار یکدیگر باز کنید.

حریم خصوصی و امنیت

همان طور که گفتیم هواوی برای این نسخه توجه ویژه ای به بهبود امنیت نشان داده است. به عنوان مثال می توانیم به تغییرات اعمال شده در بخش مجوز اپلیکیشن ها اشاره کنیم. در رابط کاربری EMUI 11 اگر یکی از اپلیکیشن ها از موقعیت مکانی، میکروفون یا دوربین استفاده کند نوتفیکیشن مربوط به این موضوع را می توانید مشاهده کنید.

در ضمنً می توانید تاریخچه مربوط به مجوز اپلیکیشن ها را مشاهده کنید تا ببینید هر کدام از آن ها برای چه قسمت هایی درخواست دریافت مجوز داده اند. همچنین قادر به ایجاد آلبوم مخفی در گالری هستید که فقط با ارائه رمز عبور به آن بخش دسترسی داشته باشید. در ضمنً باید بگوییم که بخش اشتراک گذاری هم ایمن تر شده و حالا می توانید اطلاعات موجود در عکس ها مانند موقعیت مکانی، زمان و دیگر قابلیت های مربوط به فراداده را قبل از اشتراک گذاری حذف کنید.

بهبود یکپارچگی اکوسیستم

اکوسیستم هواوی شامل چندین گجت متنوع است و این شرکت می خواهد یکپارچگی بین آن ها را افزایش بدهد. به عنوان مثال اشتراک گذاری فایل ها، تماشای فیلم و اجرای بازی های موبایل با لپ تاپ های هواوی و آنر به کار ساده تری تبدیل شده است. همچنین دستیار صوتی هواوی هم جالا از زبان های ایتالیایی و آلمانی پشتیبانی می کند و در نتیجه تعداد کل زبان های آن به 7 عدد می رسد.

تاریخ عرضه و گوشی های واجد شرایط دریافت

هواوی تاریخ دقیقی برای انتشار رابط کاربری EMUI 11 اعلام نکرده است ولی در هر صورت قرار است نسل جدید گوشی ها و تبلت های پرچم دار این شرکت همراه با EMUI 11 عرضه شوند. همچنین اگرچه لیست گوشی های واجد شرایط منتشر شده، ولی این شرکت اعلام کرده که نسخه بتا EMUI 11 از امروز برای سری P40، میت 30 و تبلت های سری میت پد پرو منتشر می شود.

یکی از سؤال هایی که در ذهن بسیاری از کاربران وجود دارد مربوط به تاریخ عرضه EMUI 11 مبتنی بر اندروید 11 است. به دلیل تحریم های آمریکا، هواوی برخلاف دیگر شرکت ها نمی تواند از ماه ها قبل به کدهای اندروید 11 دسترسی داشته باشد و فقط می تواند از کدهای مربوط به پروژه متن باز استفاده کند که فقط چند روز از انتشار آن می گذرد. به همین خاطر نمی دانیم هواوی چه زمانی EMUI مبتنی بر اندروید 11 را آماده خواهد کرد.

  • HMS چیست؟ هرآنچه که باید درباره سرویس های موبایل هواوی بدانید

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5384

به "ویژگی های جدید رابط کاربری EMUI 11 هواوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویژگی های جدید رابط کاربری EMUI 11 هواوی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های جدید رابط کاربری EMUI 11 هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید