نخستین سینمای بانوان کشور در یزد ساخته می گردد

به گزارش یومی بلاگ، مدیر عامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری از ساخت نخستین سینمای اختصاصی بانوان کشور در یزد اطلاع داد.

نخستین سینمای بانوان کشور در یزد ساخته می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، سیدمصطفی حسینی در تبادل نظر با مهر اظهار کرد: درباره این طرح، تبادل نظر و توافق ضمنی با شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد انجام شد که نویدبخش ساخت یک سینمای اختصاصی بانوان برای اولین بار در کشور است. اگر این طرح، تأیید و تصویب گردد، شهر یزد در این حوزه پیشگام خواهد بود.

وی اضافه نمود: این سالن سینما با مشارکت حوزه هنری و شهرداری در پارک بانوان یزد ساخته می گردد. متولی و مدیریت این مجموعه برعهده خود بانوان است تا در شرایط راحت تر و بهتری بتوانند فیلم تماشا نمایند.

مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز افزود: همچنین در مورد اجرای طرح اکران سینما ماشین در یزد نیز توافق و مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم با پیگیری و مطالبه مسئولان استان، اقدامات خوبی در آینده در این زمینه صورت گیرد و در سال 99 این طرح اجرا گردد.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ساخت پردیس سینمایی شهر یزد بین حوزه هنری و شهرداری یزد گفت: عملیات ساخت این پروژه با اعمال نکات مورد نظر میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شهر یزد به زودی شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: این پردیس سینمایی شامل پنج سالن سینما در مجموع با ظرفیت 670 نفر است. این پروژه در مدت کمتر از دو سال با مشارکت شهرداری یزد و حوزه هنری ساخته خواهد شد.

مدیر عامل مؤسسه بهمن سبز با اشاره به قرار دریافت این مجموعه در بافت تاریخی و سنتی شهر اعلام کرد: اجرای این طرح علاوه بر افزایش سرانه فضای فرهنگی این شهر میراث جهانی، دسترسی شهروندان ساکن بافت سنتی به سینما و فضاهای فرهنگی را تسهیل می نماید.

حسینی اضافه نمود: طبق استانداردهای جهانی، سرانه سینما برای هر 10 هزار نفر یک سالن سینما است. اگر در نظر بگیریم شهر یزد 600 هزار نفر جمعیت دارد، این شهر باید حدود 60 سالن داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4587

به "نخستین سینمای بانوان کشور در یزد ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سینمای بانوان کشور در یزد ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید