نکاتی در جهت مراقبت از وسایل و مدارک خود در پرواز

به گزارش یومی بلاگ، در سفر خارجی باید نکاتی را رعایت کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید. ما تعدادی از این نکات را برای شما بازگو می کنیم.

نکاتی در جهت مراقبت از وسایل و مدارک خود در پرواز

شما در گیت خروج هستید.کارت پرواز خود را دریاقت کرده اید.راهی مقصدی هیجان انگیز هستید و بی صبرانه منتظرید تا به مقصد برسید و خبرها را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، بنابراین از کارت پرواز خود عکس میگیرید و آن را به اشتراک می گذارید .آیا کاری بدون خطر است؟ شاید نه.

بخاطر اینکه اطلاعات درج شده بر روی کارت پرواز شما در واقع نمایانگر اطلاعات بیشتری از آنچه شما فکر می کنید، است.

سایت هایی وجود دارند که می توانند بارکد های روی کارت پرواز را بخوانند و به شخص دیگری امکان دسترسی به اطلاعات پرواز شما را بدهند مثل : شماره تلفن ، شماره باشگاه مشتریان ایرلاین ها برای مسافر و نه تنها اطلاعات پرواز فعلی بلکه تمامی پرواز های آینده مسافر که با همان شماره رزرو شده است . با دسترسی به کارت پرواز شما ، کسی می تواند حتی پرواز شما را تغییر دهد و یا حتی آن را لغو و شماره PIN حساب شما را تنظیم مجدد کند.

دستورالعمل اینجاست : هیچوقت عکسی از کارت پرواز خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

با هم تعدادی دیگر از توصیه های ایمنی، در حین سفر را بررسی می کنیم.

اسم و شماره تلفن و آدرس خود را نوشته و در جای مخصوص ساک قرار دهید. مدارک خود را در ساک دستی که با خود به داخل هواپیما حمل می نماید، قرار دهید. از قرار دادن پاسپورت و مدارک مهم در ساک بزرگ که تحویل بار هواپیما می دهید، خودداری نمایید.

مواظب بارهایی که جهت بارگیری هواپیما می دهید باشید، دقت کنید برچسب بارها به آنها چسبیده و ته برگ برچسب ها نیز به بلیط شما الصاق شده باشد و از حضور در جاهای شلوغ فرودگاه دوری نمایید.

قفل کردن چمدانها یک اقدام احتیاطی خوب در جهت مقابله با سرقت و یا اشتباه باز شدن چمدانهاست.

وقتی به مقصد رسیدید گذرنامه و ویزای خود را برای ارائه در دسترس داشته باشید و بعد از کنترل گذرنامه به مهر ورود و خروج و نیز تاریخ های مربوطه که در گذرنامه شما ثبت می شود توجه کنید. در صورت وجود اشکال سریعاً موضوع را پیگیری کنید.

مدارک هویتی و مسافرتی خود مثل گذرنامه، شناسنامه و… را به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید، چرا که در صورت وقوع هر گونه مشکل یا سوء استفاده از این مدارک توسط هر شخص دیگر، مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود.

چنانچه گذرنامه خود را برای انجام سفر در اختیار شرکت مسافربری قرار داده اید حتماً نسبت به اخذ رسید آن با درج زمان تحویل گذرنامه اقدام نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2912

به "نکاتی در جهت مراقبت از وسایل و مدارک خود در پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در جهت مراقبت از وسایل و مدارک خود در پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید