واردات نیمه رسانای چین کاهش یافت

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساوث. چاینا مورنینگ پست، طبق آمار واردات نیمه رسانای چین در آوریل (ماه گذشته میلادی) کاهشی متوسط را تجربه نموده است. این اخبار در حالی منتشر می گردد که کمبود دنیای ذخایر تراشه صنایع مختلف در سراسر دنیا را مختل نموده است.

واردات نیمه رسانای چین کاهش یافت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آخرین آمار گمرک چین نشان می دهد این کشور در ماه آوریل 54.7 میلیارد نیمه رسانا به ارزش 33.1 میلیارد دلار بارگیری نموده است. این رقم 7 درصد کمتر از واردات ماه قبل (مارس) بوده است. چین در مارس 2021 میلادی 58.9 میلیون نیمه رسانا به ارزش 35.9 میلیارد دلار بارگیری نموده بود.

البته در مقایسه سالانه واردات ماه آوریل امسال میلادی 23 درصد بیشتر از آوریل 2020 بود. چین در آوریل سال گذشته میلادی 44.4 میلیارد نیمه رسانا به ارزش 27 درصد وارد نموده بود.

البته باید توجه داشت واردات نیمه رسانای چین تا این نقطه از امسال میلادی، 30.8 درصد بالاتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است.

این در حالی است که دولت چین در ماه مارس مالیات بر واردات قطعات و مواد نیمه رسانا را 2030 میلادی لغو کرد. از سوی دیگر دومین اقتصاد عظیم دنیا کوشش ها برای توسعه مدارهای یکپارچه را افزایش داده است. چین سعی دارد تا 2025 میلادی میزان استفاده از تراشه های طراحی و فراوری شده در داخل را بیشتر کند تا به این ترتیب ریسک های مربوط به زنجیره ذخایر خود را کاهش دهد.

هرچند کمبود دنیای نیمه رسانا سبب شده بازده صنایع مختلف از جمله خودروسازی، فراوری موبایل، رایانه و دستگاه های خانگی کاهش یابد، اما مؤسسه تحقیقات بازار IDC پیش بینی می نماید میزان فروش نیمه رسانا همچنان بالا باقی بماند زیرا تقاضا برای فناوری های ابر رایانشی و سرویس های داده تغییری ننموده است.

درآمد دنیای نیمه رسانا در سال 2020 میلادی 10.8 درصد رشد کرد و به 464 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می گردد این فرایند رشد بدون توجه به کمبود ذخایر تراشه، در امسال میلادی نیز ادامه یابد. درهمین راستا IDC پیش بینی می نماید ارزش بازار نیمه رسانا در 2021 میلادی به 522 میلیون دلار می رسد که 12.5 درصد بالاتر از سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7334

به "واردات نیمه رسانای چین کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات نیمه رسانای چین کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید