ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد

به گزارش یومی بلاگ، ویزای تحصیلی تان در کانادا معمولا تا خاتمه تحصیلاتتان در این کشور اعتبار دارد. پس از آن، شما 90 روز وقت دارید که برای ترک کانادا آماده شوید. اگر شما دوره تحصیلی تان را قبل از مدت زمان تعیین شده در ویزای تحصیلی تمام نکرده ید، شما بایستی درخواست تمدید دهید.

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

یادآوری می گردد که اگر دانشگاه از شما بخواهد قبل از پذیرش نهایی تان در برنامه اصلی در دوره های آمادگی شرکت کنید (پذیرش مشروط)، IRCC صرفا ویزا تحصیلی تان را به مدت همان دوره ها صادر می نماید. وقتی که شما در برنامه اصلی پذیرفته شدید، حالا شما می توانید در داخل کانادا درخواست تمدید اقامت تان را به IRCC ارائه دهید.

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی کانادا

زمان های رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است. معمولا زمان رسییدگی به نوع درخواستی که شما تحویل می دهید، و اداره یی که آن درخواست را پذیرش می نماید، بستگی دارد. در این زمینه، IRCC زمان رسیدگی به درخواست های تحویلی ایرانیان را معین نموده است. همانطوریکه در شکل زیر نیز مشاهده می گردد نوع ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضیان ایرانی از نوع اقامت موقتی و مدت زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی ایرانیان تا 7 هفته می باشد.

اما نکته که بایستی در اینجا یادآوری گردد این است که شما برای درخواست ویزای تحصیلی ممکن است که به ارائه اطلاعات بیومتریک همراه با درخواست تان احتیاج داشته باشید. پس توجه کنید که زمان رسیدگی 7 هفته شامل موارد زیر نمی باشد:

زمانی که طول می کشد تا درخواست بین مرکز درخواست ویزا VAC و اداره مهاجرت کانادا IRCC ارسال گردد.

زمانی که شما احتیاج دارید تا اطلاعات بیومتریک تان را ارائه دهید.

رسیدگی سریعتر به درخواست ویزای تحصیلی کانادا با برنامه Student D irect Stream

برنامه Student Direct Stream ، برنامه طراحی شده توسط IRCC برای تسریع در زمان رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی کانادا می باشد. به وسیله برنامه Student Direct Stream، شما به راحتی و به سرعت می توانید درخواست خود را تحویل و رسیدگی به درخواست تان را تسریع نمایید.

زمان رسیدگی به درخواست ها با توجه به نوع درخواست، تکمیل بودن درخواست، کشور درخواست دهنده و عوامل دیگر متفاوت است. اما، زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی هموطنان ایرانی در کانادا، ماکسیمم 7 هفته طول می کشد.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

مرحله اول پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، دریافت نامه پذیرش است. افرادی که از دانشگاه های کانادا پذیرش دریافت می نمایند حتماً برای دریافت ویزا و استادی پرمیت به نامه رسمی پذیرش احتیاج دارند. افرادی که از دانشگاه های استان کبک کانادا پذیرش می گیرند نیز باید برای دریافت گواهی پذیرش یا همان CAQ از دولت محلی کبک اقدام نمایند.

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، افراد باید فرم اپلیکیشن ویزای دانشجویی را از سایت اداره مهاجرت کانادا دریافت نمایند. قبل از دریافت فرم اپلیکیشن، تعدادی سوال از افراد پرسیده می گردد. با پاسخ دادن به این سوالات، تعیین می گردد که آیا شما اجازه دارید تا به صورت آنلاین برای اخذ استادی پرمیت اقدام کنید یا خیر و مدارک مورد احتیاج را نیز به شما اعلام می نمایند.

در صورت داشتن اجازه برای دریافت استادی پرمیت، یک کد چک لیست شخصی برای شما صادر می گردد که تا 60 روز معتبر است. در این صفحه تمامی هدایت های لازم برای انجام فرآیند دریافت ویزا و استادی پرمیت واقع شده است.

پس از جمع آوری تمامی مدارک مورد احتیاج، باید در سایت اداره مهاجرت کانادا یک پروفایل کاربری برای خود بسازید. پس از ساختن پروفایل کاربری و هنگام ورود به آن باید کد چک لیست خود را وارد کنید. پس از انجام این مرحله، چک لیستی از تمامی مدارکی که باید ارسال کنید نمایش داده می گردد و افراد باید در این مرحله مدارک خود را در سایت آپلود نمایند. پس از آپلود کردن تمامی مدارک، فرم اپلیکیشن خود را سابمیت و ارسال می کنید.

در بسیاری از موارد افراد باید برای انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک به صورت حضوری به یکی از سفارتخانه ها و یا کنسولگری های کانادا مراجعه نمایند.

از جمله مدارک مهم برای دریافت ویزا و استادی پرمیت کانادا داشتن نامه تمکن اقتصادی و گواهی عدم سوءسابقه است. افرادی که فرم اپلیکیشن ویزای کانادا را ارسال می نمایند باید توجه داشته باشند تا تمامی مدارک را به صورت کامل و دقیق ارسال نمایند. در صورت ناقص بودن مدارک، فرآیند اخذ ویزا و استادی پرمیت به تعویق خواهد افتاد.

دانشجویانی که از ایران برای تحصیل در کانادا اقدام می نمایند باید برای اخذ استادی پرمیت اقدام نمایند. اداره مهاجرت کانادا در حین صدور استادی پرمیت به صورت اتوماتیک به متقاضیان ویزای موقت نیز می دهد و لازم نیست تا افراد به صورت جداگانه برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

منبع: اینترنت
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5372

به "ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید