پیکر صادق تیرافکن در باغ طوطی به خاک سپرده می گردد

به گزارش یومی بلاگ، عباس کوثری دوست نزدیک و از همکاران صادق تیرافکن، هنرمند عکاسی که چند هفته پیش در کانادا درگذشت به خبرنگاران گفت: خانواده زنده یاد تیرافکن محل دفن جنازه وی را معین کردند.

پیکر صادق تیرافکن در باغ طوطی به خاک سپرده می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی اضافه نمود: آرامگاهی بسیار قدیمی در جوار حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری به نام باغ طوطی وجود دارد که جای بسیار زیبایی است و درب آن به حرم شریف حضرت عبدالعظیم (ع) باز می گردد. خانواده صادق این محل را برای دفن وی انتخاب نموده اند.

این هنرمند عکاس در خصوص قطعه هنرمندان و دلیل دفن نشدن پیکر تیرافکن در این قطعه شرح داد: خانواده این هنرمند کلا با قطعه هنرمندان موافق نبودند و دوست داشتند که جنازه وی در باغ طوطی آرام گیرد.

این عکاس در خصوص مراسم تشییع جنازه تیرافکن گفت: من دوست داشتم که مراسم تشییع پیکر این هنرمند از مقابل خانه هنرمندان یا تالار وحدت باشد ولی خانواده وی معتقدند که جنازه متوفی هرچه زودتر دفن گردد به همین دلیل مراسم آنچنانی نخواهیم داشت.

کوثری ادامه داد: احتمالا پنج شنبه 2 خردادماه پیکر وی به تهران خواهد رسید و از فرودگاه امام (ره) به بهشت زهرا خواهد رفت و از آنجا به باغ طوطی منتقل خواهد شد.

صادق تیرافکن پنجشنبه دو هفته قبل پس از یک بیماری طولانی بر اثر ابتلا به سرطان در تورنتو در کانادا درگذشت. او هنگام درگذشت 48 ساله بود. تیرافکن سال 1344 در کربلا در عراق از پدر و مادری ایرانی به دنیا آمد و همراه خانواده در کودکی به ایران بازگشت و در خوزستان بزرگ شد. او دانش آموخته رشته عکس از دانشکده هنر تهران بود و عکاسی را به طور حرفه ای از اواخر دهه 1360 شروع کرد.

تیرافکن در دوران کاری خود نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعدد در ایران همین طور در شهرهای مختلف دنیا از جمله هوستن، نیویورک، پاریس، کبک، بروکسل، تورنتو، لندن، لوزان، لس آنجلس، چلسی، برلین، سن سباستین، مسکو و دوحه برگزار کرد. او در این مدت توانست جوایز داخلی و بین المللی بسیاری را به دست آورد.

بعضی از آثار تیرافکن در مجموعه های ثابت موزه های مطرح چون موزه بروکلین نیویورک، موزه ملی بریتانیا، موزه اروپایی عکس در پاریس، موزه لاکما (لس آنجلس) و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می گردد و تعدادی از آن ها در حراج های معتبر هنری در لندن، نیویورک و دبی به فروش رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2851

به "پیکر صادق تیرافکن در باغ طوطی به خاک سپرده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکر صادق تیرافکن در باغ طوطی به خاک سپرده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید