چالش های گسترده مایکروسافت در روز عرضه Microsoft Flight Simulator 2024

به گزارش یومی بلاگ، مایکروسافت فلایت سیمولاتور 2024 یکی از موردانتظارترین بازی های سال بود که با استقبال فوق العاده ای در روز اول عرضه روبرو شد. اما این استقبال گسترده نه تنها تجربه کاربران را لذت بخش نکرد، بلکه به یکی از پرچالش ترین روزهای عرضه در تاریخ بازی های رایانه ای مایکروسافت تبدیل شد. مسائل ناشی از سرورهای اشباع شده، اختلال در نصب و دسترسی، و تأخیرهای طولانی در بارگذاری، این بازی را با موجی از نقدها روبرو کرد.

چالش های گسترده مایکروسافت در روز عرضه Microsoft Flight Simulator 2024

اشتباه بزرگ در پیش بینی تعداد کاربران

مایکروسافت پیش از عرضه، زیرساخت های بازی را برای پذیرش 200,000 کاربر شبیه سازی شده آزمایش نموده بود. اما این پیش بینی به شدت کمتر از تعداد واقعی کاربران در روز اول بود. تعداد بازیکنان واقعی در روز اول عرضه چند برابر ظرفیت پیش بینی شده بود و این موضوع پایگاه داده مأموریت ها (Mission Service Database Cache) را اشباع کرد. این اشباع منجر به بروز مسائلی همانند خطاهای بارگذاری، عدم نمایش هواپیماهای پیش فرض، و حتی توقف بازی در 97 درصد فرآیند بارگذاری شد.

مسائل در نصب و اجرای بازی

کاربران زیادی گزارش داده اند که حتی فرآیند نصب بازی نیز با مسائل جدی روبرو بوده است. بعضی تنها توانستند تا 70 درصد مراحل نصب را تکمیل نمایند، و در نهایت مجبور به آغاز مجدد فرآیند شدند. تعدادی از کاربران که پیروز به نصب بازی شدند، تنها به منوی اصلی دسترسی پیدا کردند، اما به علت اشباع سرورها امکان اجرای مأموریت ها یا ورود به بخش های اصلی بازی را نداشتند. نبود دسترسی زودهنگام (Pre-launch Access) نیز باعث شد که حتی منتقدان نتوانند پیش از عرضه عمومی بازی را آنالیز نمایند و نقدهای خود را منتشر نمایند.

راه چارههای موقت مایکروسافت

برای کاهش فشار بر سرورها، مایکروسافت از مکانیسم Throttle (محدودسازی ورود کاربران به سرورها) استفاده کرد. این مکانیسم ورود کاربران به بازی را کنترل می نماید تا از اشباع بیشتر سرورها جلوگیری گردد. با این حال، این اقدام نیز نتوانسته است مانع بروز مسائل گردد. حتی یک بار کل سرویس بازی سقوط کرد و راه اندازی مجدد آن موقع زیادی برد. به گفته مهندسان مایکروسافت، این تأخیرها باعث افزایش زمان انتظار برای کاربران و نارضایتی بیشتر آنها شده است.

مایکروسافت اعلام نموده که کاربران در صورت روبروه با خطای توقف در 97 درصد بارگذاری، باید بازی را مجدداً راه اندازی نمایند. اما این راه چاره موقتی بوده و نمی تواند تمامی مسائل کاربران را حل نماید.

انتقاد از مدیریت مایکروسافت

عدم پیش بینی دقیق تعداد کاربران و نبود دسترسی زودهنگام برای منتقدان، باعث شده که نقدها زیادی نسبت به نحوه مدیریت پروژه به وسیله مایکروسافت مطرح گردد. بعضی منتقدان عقیده دارند که مایکروسافت باید آمادگی بیشتری برای روز عرضه داشته باشد، به ویژه برای بازی ای که یکی از بزرگ ترین عناوین سال به شمار می رود. این اشتباهات نه تنها تجربه کاربران را مختل نموده، بلکه بر اعتبار مایکروسافت نیز تأثیر منفی گذاشته است.

مسائل زیرساختی: درس هایی برای آینده

یکی از مهم ترین درس هایی که از این چالش ها می توان گرفت، اهمیت آمادگی زیرساخت های فنی برای روبروه با استقبال گسترده کاربران است. مایکروسافت در این مورد نه تنها از نظر فنی، بلکه در ارتباط با مدیریت پیش بینی ها نیز دچار اشتباه شد. عدم در نظر گرفتن تعداد واقعی کاربران و فشار سرورهای اشباع شده نشان می دهد که بازی هایی با این مقیاس نیازمند برنامه ریزی دقیق تر و زیرساخت های قوی تر هستند.

منظره آینده

مایکروسافت هنوز زمانی دقیق برای برطرف کامل مسائل اعلام ننموده است. اما به نظر می رسد که مسائل فعلی تنها بخشی از چالش های پیش روی تیم توسعه دهنده باشد. با توجه به اینکه مایکروسافت فلایت سیمولاتور 2024 یکی از پرطرفدارترین عناوین این شرکت است، انتظار می رود که به روزرسانی های مکرری برای برطرف مسائل ارائه گردد. بعلاوه این اتفاق یادآور اهمیت استراتژی های بهتر برای عرضه بازی ها و آمادگی برای حجم بالای کاربران در روزهای اول عرضه است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 آذر 1403 بروزرسانی: 1 آذر 1403 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 14154

به "چالش های گسترده مایکروسافت در روز عرضه Microsoft Flight Simulator 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های گسترده مایکروسافت در روز عرضه Microsoft Flight Simulator 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید