تور آلمان: مجموعه موزه های BMW؛ شاهکاری در شهر مونیخ

به گزارش یومی بلاگ، موزه BMW در مونیخ، از کارخانه خودروسازی این شرکت و سه ساختمان مجزا به عنوان موزه و نمایشگاه در کنار آن تشکیل شده است.

تور آلمان: مجموعه موزه های BMW؛ شاهکاری در شهر مونیخ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

شرکت خودروسازی BMW که از مطرح ترین شرکت های خودروسازی در سرتاسر دنیا است، در سال 1916 در آلمان آغاز به کار کرد و تا امروز از پیشرفته ترین و به روز ترین شرکت های خودروسازی دنیا به شمار می رود. این شرکت که به وسیله کارل رپ و گوستاو اوتو تاسیس شده، نام BMW مخفف Bayerische Motoren Werke را از آن خود نموده است. از جمله دستاوردهای این شرکت، تاسیس منطقه ای جهت بازدید علاقه مندان به محصولات BMW است. این مجموعه که شامل کارخانه BMW، موزه BMW، موزه BMW Welt و موزه گروه کلاسیک BMW است، در مونیخ آلمان قرار گرفته است.

موزه BMW

شرکت BMW از نخستین سال های فعالیتش، اقدام به مطلع سازی اذهان عمومی درباره تاریخ خود نموده است. در 1922 سال، این شرکت اولین نمونه غیرفروشی خود را در یکی از اتاق های کارخانه مونیخ به نمایش گذاشت. این بخش بعدها به موزه کارخانه خودروسازی تبدیل شد که به برگزاری نمایشگاهی تاریخی در سال 1966 منجر شد.

در اواخر دهه 1960، هئیت مدیره BMW تصمیم گرفتند تا مرکز مدیریت نوی احداث نمایند. پس از برگزاری رقابتی بین 275 معمار برتر دنیا، پروفسور و معمار اهل وین، کارل شوانزر برنده این رقابت بین المللی شد. او مجموعه موزه های BMW را طراحی کرد که شامل ساختمان مجزای موزه، در مقابل ساختمان نقره ای- خاکستری با طراحی مخروط دوگانه بود. مجموعه موزه های BMW به طور رسمی در 18 می 1973 افتتاح شد.

این ساختمان نو متشکل از مجموعه نمایشگاه هایی است که با معماری یکدست ساختمان موزه همخوانی دارد، و در طی سی سال سه نمایشگاه دائمی در آن برگزار شده است. در طی سال ها، با افزایش تعداد بازدید نمایندگان از موزه BMW، این موزه به یکی از پر بیننده ترین موزه های وابسته به یک کمپانی در آلمان تبدیل شده است.

ایده اولیه ساخت این موزه، از پیروزیت و تجربه موزه قبلی ناشی می گردد؛ با این تفاوت که در این مکان تاکید اصلی بر اهمیت BMW به عنوان موزه ای برای یک نام تجاری است. اهمیت این شرکت به عنوان یک نام تجاری دنیای باعث شد تا برای طراحی نو موزه فضای بزرگی در نظر گرفته گردد؛ بنابراین فضای نمایشگاهی این موزه از 1000 مترمربع به 5000 مترمربع افزایش یافته و مکان نو ظرفیت برگزاری بیش از 120 نمایشگاه را پیدا کرد. بعلاوه، طراحی دایره وار فضای داخلی ساختمان در واقع شبیه سازی جاده در فضایی بسته است و ساختمان مجاور کوتاه تر، ایده طراحی معاصر در ساختمان را بیشتر تداعی می نماید. ساخت این موزه در سال 2002 آغاز شد. این موزه شامل 7 بخش می گردد که مهم ترین و با ارزش ترین اتومبیل های BMW را در بیش از 100 سال گذشته به نمایش می گذارد و هر بخش از شناسنامه خاص خود برخوردار است. این 7 بخش عبارتند از:

خانه طراحی

این بخش شامل اتاق الهام بخشی است؛ که فرآیند طراحی وسایل نقلیه را در بخش استودیو نشان داده و تعدادی از طراحی های منتخب را به عنوان گنجینه به نمایش می گذارد.

خانه شرکت

این بخش که تاریخچه ای مفصل را از شرکت به نمایش می گذارد، به سه قسمت قدم های اول (شامل پیروزیت تاریخی اولین موتور هواپیما در 1916، اولین موتورسیکلت در 1923 و اولین اتومبیل در 1928)، منظرها (شامل افرادی که در تاریخ این شرکت تاثیرگذار بودند)، و مجسمه شرکت تقسیم شده است.

خانه موتور سیکلت

این بخش به 80 سال تاریخ فراوری موتورسیکلت در این شرکت می پردازد.

خانه تکنولوژی

در این بخش برای نشان دادن فناوری و کارایی اتومبیل های BMW، درباره وسایل نقلیه سبک وزن، موتورها و آیرودینامیک صحبت می گردد.

خانه موتورهای مسابقه

این بخش شامل پیروزیت های فراموش نشدنی BMW 328، فرمول 1 و موتورسیکلت های مسابقه می گردد.

خانه نام تجاری

این بخش روی تبلیغات شرکت و رابطه آن با مصرف نمایندگان تمرکز دارد. مواردی مانند پوسترها، فیلم های تبلیغاتی و مواردی از این دست در این بخش نگهداری می گردد، و شرح داده می گردد که چگونه این تبلیغات بر اذهان عمومی تاثیر گذاشته و شرکت را به جایگاه پیروز فعلی رسانده است.

خانه خودروهایی که در یک سری فراوری شده اند

این بخش به سری اتومبیل های ساخته شده به صورت مجزا می پردازد. طی دهه 1970، شرکت BMW به فراوری سری خودروهایی پرداخت که تا امروز نیز ادامه دارد. سری BMW 3، سری 5، سری 6 و سری 7، و مدل های Z و X از آن جمله هستند. یکی از بزرگ ترین اتاق ها در این بخش به سری BMW 7 اختصاص یافته است. این شرکت توانست ترکیب لوکس بودن و عملکردی پویا در ساخت وسیله نقلیه را در این سری ها به نمایش گذارد. قسمت پایین تر این نمایشگاه به سری BMW M اختصاص دارد که اولین خط فراوری اتومبیل های ورزشی ساخت این شرکت است. موتورهای این سری دارای بالاترین کارایی هستند.

بعلاوه بخش BMW Roadster (ماشین های جاده ای) و بخش ماشین های هنری BMW نیز در همین موزه قرار دارند.

موزه BMW Welt

موزه BMW Welt در تاریخ 20 اکتبر 2007، درهای خود را به روی بازدیدنمایندگان گگردد. پس از قطعی شدن ساخت این بنا در اواخر دهه 1990، قدم بعدی آن بود که برای ساخت آن، محلی نزدیک به ساختمان قبلی BMW پیدا گردد.

ساختمان BMW Welt نسل نو ساختمان های قرن 21 را به تصویر می کشد. سبک باز این ساختمان و نمای شیشه ای آن، اجازه می دهد تا نور به داخل ساختمان راه پیدا کند و محیط داخل و خارج آن با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. بعلاوه، BMW Welt با معماری کارخانه خودروسازی و ساختمان قبلی BMW بسیار هماهنگی دارد.

ورودی این ساختمان نیز به مقدار معماری آن قابل توجه است. حتی کوچک ترین جزئیات هم حسی از خاص بودن را به بیننده انتقال می دهد. اتاق هایی یا چشم مقدارای متفاوت، جهت یابی ساده و حداکثر راحتی، برترین فضا را برای بازدید از خودروهای BMW به نمایش گذارد. بعلاوه سقف این ساختمان به علت طراحی خاصش به Double Cone (مخروط دوگانه) معروف است.

در سازه BMW Welt از 4000 تن استیل استفاده شده که یک چهارم آن به تنهایی در مخروط دوگانه به کار رفته است. این مخروط با ارتفاع 28 متر و محیط 48 متر، کمربندی 14 متری را در مرکز خود قرار داده است. هر قطعه از استیل های این سازه به طور جداگانه و مخصوص در قالبی ویژه ساخته شده اند، و بعلاوه به عنوان کانال عبور کابل ها نیز از آن ها استفاده شده است. هرچند سقف و مخروط دوگانه از نظر استاتیک سازه ای واحد هستند، اما مخروط دوگانه بعلاوه به عنوان قطعه ای کلیدی در نگهداری از سقف 16000 مترمربعی عمل می نماید. برای سقفی که می خواهد حس ابر شناوری را به بیننده بدهد، نکته حائز اهمیت این است که تعداد ستون های حامل آن تا جای ممکن کم باشند و در این سازه تنها یازده ستون برای نگهداری از سقف تعبیه شده است. نمایشگاه های دائمی این موزه شامل:

گروه BMW

گروه BMW یکی از پیشتازان عرصه خودرو و موتورسیکلت در دنیا است که در ضلع شمالی موزه قرار گرفته است و با نام مخروط دوگانه نیز شناخته می گردد. موضوعاتی از قبیل آینده وسایل نقلیه در این بخش مورد آنالیز قرار می گیرند.

BMW

BMW تنها یک خودرو نیست. این نام تجاری حسی از بودن را به شما منتقل می نماید که می توانید در هر قدم از نمایشگاه آن را تجربه کنید.

BMW M

موتورهای اسپرت شرکت BMW را به نمایش می گذارد. در این بخش شما می توانید داینامیک، کارایی و خالص ترین شکل یک خودرو را تجربه کنید.

BMW INDIVIDUAL

آنچه که یک اثر پیکاسو یا یک کامپیوتر اپل را متمایز می نماید، خاص بودن تجربیاتی است که شما را در آن شریک می نماید. در این بخش شما می توانید امکانات بسیاری را برای شخصی کردن وسیله نقلیه خود در اختیار داشته باشید.

BMW i

در این قسمت شما می توانید با نسلی از BMW آشنا شوید که برای آینده فراوری شده است. وسایل نقلیه کاملا الکترونیکی، منظره وسایل نقلیه در آینده و طراحی هایی از استفاده نیروهای تنوپذیر در این بخش به نمایش گذاشته شده است.

MINI

کشف تمام زیرمجموعه های این گروه در کنار بازدید از تمام مدل های فعلی MINI، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

موتور ماشین های رولز-رویس

برای بیش از 100 سال، خودروهای رولز-رویس در حال تکامل نسل اتومبیل های لوکس و شیک هستند. این نام تجاری، مهندسی سنتی و تکنولوژی روز را به هم متحد نموده است تا وسایل نقلیه ای قابل اطمینان و باکیفیت را به بازار عرضه کند.

موتور سیکلت هایBMW

اولین وسیله نقلیه ای که به وسیله این شرکت ساخته شده، موتور دوچرخه BMW R32 در سال 1923 است. گروه BMW Motorrad انواع مدل و موتور را برای هر موقعیتی طراحی نموده است.

کارخانه شرکت خودروسازی BMW

کارخانه شرکت خودروسازی BMW در مونیخ، کارخانه مرکزی این شرکت است. این ساختمان در شمال مونیخ و در مجاورت موزه BMW و موزه BMW Welt واقع شده است. به طور تقریبی، 7700 کارمند از بیش از 50 کشور در این مکان کار می نمایند، که 850 نفر از آن ها را کارآموزان تشکیل می دهند. همه روزه در حدود 950 خودرو و بیش از 3000 موتور در این کارخانه ساخته می گردد. این مکان که در ابتدا موتور هواپیما می ساخت، به مرور زمان ساخت موتورسیکلت و موتور اتومبیل را نیز در برنامه کار خود قرار داد. شرکت خودروسازی BMW یکی از مدرن ترین کارخانه های اروپا به شمار می رود. این مکان 500 هزار متر مربعی نمایانگر دستاوردی دنیای در فراوری وسایل نقلیه مدرن است.

گروه کلاسیک BMW

این شرکت، در سالگرد 100 سالگی خود مکانی نو در Moosacher Strasse 66 در مونیخ راه اندازی کرد. این مکان 33000 مترمربع مساحت دارد و در نزدیکی مرکز اصلی شرکت BMW قرار گرفته است. اولین کارخانه BMW در مونیخ نیز بخشی از این مجموعه تاریخی است، که به طور عجیبی کنایه از این دارد که گذشته این شرکت به بخشی از آینده آن تبدیل شده است.

گروه کلاسیک BMW مسئولیت تمام فعالیت های مرتبط با تاریخچه شرکت و چهار نام معتبر آن (BMW، BMW Motorrad، MINIو Rolls-Royce Motor Cars) را بر عهده دارد. این شامل موزه BMW، خدمات گروه کلاسیک BMW و بایگانی گروه BMW نیز می گردد. موزه BMW جذابیت خودروهای این شرکت را در سری نمایشگاه های آن به نمایش می گذارد. خدمات شرکت کلاسیک BMW به عنوان هسته مرکزی برای صاحبان خودروهای قدیمی شامل تعمیرات، بازیابی، خرید و فروش خودروها می گردد . در آخر نیز، وظیفه گروه بایگانی BMW این است که از تاریخچه این شرکت و محصولات آن نگهداری کند. این گروه بعلاوه بیش از 1000 مجموعه نمایشگاه را برگزار و اداره نموده است.

منبع: کجارو / bmw-welt.com / bmw-welt.com / bmw-welt.com / bmw-welt.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9509

به "تور آلمان: مجموعه موزه های BMW؛ شاهکاری در شهر مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: مجموعه موزه های BMW؛ شاهکاری در شهر مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید