چه طور باید ویزای آذربایجان بگیریم؟

به گزارش یومی بلاگ، کشور دوست و همسایه ما آذربایجان و به ویژه مرکز آن شهر باکو یکی از مناطقی است که بیشتر ایرانی ها به آن سفر می نمایند و طبق قانون باید ویزا داشته باشیم تا بتوانیم وارد کشور آذربایجان شویم. سالانه بسیاری از ایرانی ها به صورت شخصی یا با آژانس های مسافرتی برای ویزای توریستی و یا ویزا برای امور تجاری و ... اقدام می نمایند .برای هر نوع ویزا ویا اخذ ویزای آذربایجان ، گذرنامه آن ها هنگام ارائه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد ، زیرا اگر کمتر باشد ممکن است صادر ننمایند. البته دولت آذربایجان غیر از صدور ویزای آذربایجان به صورت حضوری، از ماه ژوئن امسال به صورت آنلاین و به وسیله سیستم (ASAN Visa) ویزا صادر می نماید ولی ویزای صادر شده از این سیستم برای یک بار ورود و دارای 30روزه اعتبار می باشد.اما آیا می دانید که برای دریافت ویزا و ویزا این کشور چه کارهایی باید بکنید؟ برای اطلاع از جزئیات و سفارت آذربایجان در ایران با خبرنگاران همراه شوید.

چه طور باید ویزای آذربایجان بگیریم؟

انواع ویزا آذربایجان و مدت صدور آن ها

دولت آذربایجان برای کلیه اتباع خارجی ویزا مشخصی را برای ورود به این کشور صادر می نماید.که در ادامه با انواع ویزای آذربایجان آشنا میشوید.

گردشگری: معمولا بیشتر ویزای گردشگری برای ایرانی ها به منظور گردش در آذربایجان درخواست داده می گردد که به صورت 30 روزه و با اعتبار 3 ماهه و به دو شکل عادی (در 3 روز کاری) و فوری (در 1 روز کاری) صادر می گردد. توجه کنید که این نوع ویزای توریستی آذربایجان برای شخص همراه در گذرنامه مثل همسر یا والدین ، رایگان حساب می گردد.

تجاری: این نوع ویزا برای کسانی که به دلیل امور کاری و یا بازرگانی مانند جلسه کاری، شرکت در کنفرانس و نمایشگاه و همایش علمی، فرهنگی، ورزشی و ... به آذربایجان سفر می نمایند صادر می گردد. مثلا ، ویزای ترانزیت برای افرادی که به قصد سفر به کشوری ثالث باید از خاک کشور آذربایجان بگذرند صادر می گردد. اعتبار این ویزا از زمان صدور تا 30 روز است و مدت مجاز اقامت در کشور تا 5 روز معین می گردد. مدت اعتبار و اقامت ویزای ترانزیت با در نظر داشتن نوع وسیله نقلیه اعم از زمینی، هوایی، دریایی، ریلی و سایر وسایل نقلیه و مسیر مورد استفاده برای عبور از کشور و زمان مورد احتیاج برای طی کردن آن مسیر معین خواهد شد. این نوع ویزا ویا صدور ویزای آذربایجان دارای انواع مختلفی است: ترانزیت یک بار ورود (صدور در 2 روز کاری)

ترانزیت دو بار ورود (صدور در 2 روز کاری)

سه ماهه یک بار تردد (صدور 3 روز کاری)

سه ماهه دو بار تردد (صدور در یک روز کاری)

یک ساله با 90 روز اعتبار اقامت (صدور در 7 روزکاری)

اعضای خانواده و بستگان: افرادی که با ویزای تجاری در خاک آذربایجان مشغول به کار هستند اعضای خانواده و بستگان آنهامی توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند.

ویژه: اگر فردی برای دیدار دوستان یا خانواده خود که در آذربایجانی هستند سفر می نمایند می توانند با ارائه دعوت نامه ارسالی از جانب آشنا خود در آذربایجان برای دریافت این نوع ویزای آذربایجان و صدور ویزای آذربایجان الزامی اقدام کند.افرادی که برای ماموریت های رسمی دولتی به آذربایجان سفر می نمایند، ویزا ورود دیپلماتیک و یا خدمت صادر می گردد. علاوه بر این، دولت آذربایجان امتیاز ویژه دریافت ویزای اختصاصی و 15 روزه جمهوری نخجوان را به محض ورود به خاک آذربایجان در اختیار شهروندان ایرانی قرار داده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزا آذربایجان

طبق ماده 36 قانون مهاجرت به جمهوری آذربایجان، ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزا سفر واجب می باشد:

فرم پرشده تقاضا ، مطابق نمونه تنظیمی به وسیله نهادهای ذیربط دولتی

  • اصل گذرنامه یا مدرک عبور از مرز و کپی از صفحه های اصلی آن ها.
  • دو قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه سفید
  • کپی گواهی بیمه پزشکی (در صورتی که طرف دعوت نماینده انجام معالجات پزشکی را به عهده نگرفته باشد)
  • فیش واریزی هزینه صدور ویزا
  • فرم پرشده دعوت از اتباع خارجی و یا افراد فاقد تابعیت، مطابق نمونه تنظیمی به وسیله نهادهای ذیربط دولتی و یا کپی گواهی ثبت دولتی (برای سازمانهای غیردولتی)، و یا مدرکی که هدف از سفر را ثابت کند. (برای ویزاهای ترانزیت، گردشگری و سفرهای رسمی و انفرادی، احتیاجی به ارائه این مدارک وجود ندارد).

صدور ویزا برای اتباع خارجی و یا افراد فاقد تابعیت که کمتر از 18 سال دارند ولی با گذرنامه جدا و بدون همراهی والدین و یا نمایندگان قانونی آن ها سفر می نمایند ، باید کپی گواهی تولد ، کپی اجازه رسمی والدین و یا نمایندگان قانونی آن ها و مدارک شناسایی که به تایید دفتر اسناد رسمی رسیده است را ارائه دهند.

بهای صدور انواع ویزای و ویزا آذربایجان

بهای آن با توجه به کشور محل و مدت اقامت در خاک آذربایجان متغیر است. اکنون ، هزینه صدور آن به وسیله سفارت برای شهروندان ایرانی برای ویزاهای ترانزیت و یک بار ورود 20 دلار (در حدود 650,000 ریال) و برای ویزاهای کثیرالورود 350 دلار (12,000,000 ریال) است.

سفارتخانه و کنسولگری های آذربایجان در ایران

سفارت آذربایجان در ایران

تهران ، پاسداران ، خیابان نیستان سوم ، کوچه راستوان ، پلاک 16، کدپستی : 1944965114

تلفن : 5-22559553 (021)

نمابر : 22558183 (021)

کنسولگری سفارت در تهران

تهران ، نیاوران ، خیابان شهید پورابتهاج ، خیابان خداوردی ، کوچه سیزدهم غربی ، نبش کوچه شیرافکن ، پلاک 5

تلفن : 22291144(021)

آدرس پست الکترونیکی : [email protected]

ساعت پذیرش برای اخذ ویزا

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12:30 ظهر

کنسولگری تبریز

تبریز ، بلوار ولیعصر ، خیابان عارف ، پلاک 9

تلفن : 33334803 (041)

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11919

به "چه طور باید ویزای آذربایجان بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور باید ویزای آذربایجان بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید