چکناواریان در تبادل نظر با دانشجو: به ایرانی بودنم افتخار می کنم، همه جهان می دانند مردمانی صلح جو هستیم

به گزارش یومی بلاگ، لوریس چکناواریان،؛ رهبر اکستر جهانی به دانشجو گفت: افتخار می کنم که به عنوان یک ایرانی یکی از معتبرترین جوایز صلح جهان را کسب نموده ام که همین مسئله ثابت می نماید که ایرانی ها مردمانی صلح جو و مهربان هستند.

چکناواریان در تبادل نظر با دانشجو: به ایرانی بودنم افتخار می کنم، همه جهان می دانند مردمانی صلح جو هستیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گروه فرهنگ وهنر خبرنگاران: جایزه ویژه سال 2020 کتاب ها برای صلح به لوریس چکناواریان سفیر هنر برای صلح و سفیر صلح ایران اهدا خواهد شد. کمیسیون کتاب ها برای صلح به اتفاق آرا، لوریس چکناواریان را شایسته دریافت جایزه ویژه سال 2020 این کمیسیون دانستند و این جایزه 12 سپتامبر امسال به او اهدا خواهد شد. کمیسیون کتاب ها برای صلح که از سازمان های همکار سازمان جهانی یونسکو محسوب می گردد و مقر آن در رم ایتالیا واقع است، از چندین سازمان غیر دولتی کشورهای مختلف تشکیل شده است که با سازمان یونسکو در زمینه گسترش فرهنگ صلح همکاری می نماید.

این کمیسیون پس از آنالیز معرفی نامه و سوابق لوریس چکناواریان موسیقیدان ایرانی دارنده نشان عالی هنر برای صلح که سال ها با هنرش فعالیت هایی خیرخواهانه و بشردوستانه برای گسترش فرهنگ صلح انجام داده است، به اتفاق آرا چکناواریان را شایسته دریافت این جایزه تشخیص دادند و این جایزه 12 سپتامبر در مراسم ویژه این کمیسیون به این هنرمند پیشکسوت اهدا خواهد شد.

لوریس چکناواریان که از مفاخر موسیقی ایران و جهان به شمار می رود، در سال 2014 دو کنسرت را برای یاری به آسیب دیدگان زلزله بم در فرانسه و همچنین کنسرت هایی را در ایران و امریکا برای یاری به بچه ها مبتلا به سرطان محک رهبری نموده است و جشنواره هنر برای صلح ایران که جایزه ویژه سال 2019 این کمیسیون را دریافت نموده، در خرداد ماه امسال این هنرمند پیشکسوت ایرانی را برای دریافت جایزه سال 2020 به این کمیسیون معرفی نموده بود.

اما لوریس چکناواریان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار فرهنگی دانشجو در مورد اهدای جایزه کتاب ها برای صلح گفت: در ابتدا می خواهم بگویم افتخار می کنم که به عنوان یک ایرانی یکی از معتبرترین جوایز صلح جهان را کسب نموده ام که همین مسئله ثابت می نماید که ایرانی ها مردمانی صلح جو و مهربان هستند.

این استاد موسیقی توضیح داد: من جوایز زیادی را طی سال های مختلف دریافت نموده ام اما این جایزه که مربوط به صلح است ارزش بسیاری برای بنده و همه هموطنان خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ده ها بار در مصاحبه هایم گفته ام که به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم از سویی ارمنستان روزگاری جزئی از ایران عظیم بود که در زمان قاجار، ارمنستان به روسیه اهدا شد از سویی دیگر هر ارمنی در ایران خودش را یک ایرانی اصیل قلمداد می نماید و بنده هم به عنوان یک ارمنی اصالت تاریخی خود را یک ایرانی می دانم . البته همواره ذهنم درگیر این مسئله بوده که وطن اصلی من کجاست زیرا وقتی به ارمنستان می روم حس و حال خوبی پیدا میکنم اما هیچگاه حس واقعی وطن را برای من در پی نداشت تا اینکه زمانی که به زادگاهم (بروجرد) سفر کردم کاملا حس وطن را آنجا درک کردم.

گفتنی است، لوریس چکناواریان به عنوان آهنگساز تا به امروز بیش از 75 اثر شامل 6 اپرا، 5 سمفونی، 1 اوراتوریو، 1 رکوئیم، آثاری در زمینهٔ موسیقی کُر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی های متن فیلم ساخته است. او بیش از 100 اثر با لیبل هایی مانند آرسی ای، فیلیپس، اِمی و ای اس وی منتشر نموده است.

چکناواریان بسیاری از ارکسترهای مهم جهان از جمله ارکستر فیلارمونیک ارمنستان، فیلارمونیک انگلستان، فیلارمونیک لیورپول، ارکستر مجلسی انگلیس، ارکستر سمفونیک لندن را رهبری نموده است.

در سرانجام گفتنی است، The Books for Peace Award جایزه ای است به یاد خاویر والدز روزنامه نگار مشهور مکزیکی که در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مکزیک به قتل رسید، این جایزه از سال 2017 ، از سوی کمیسیون ویژه این جایزه، هر سال به افراد و گروه هایی که در زمینه گسترش فرهنگ صلح، فعالیت های بشردوستانه و خیرخواهانه فعالیت می نمایند اهدا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4974

به "چکناواریان در تبادل نظر با دانشجو: به ایرانی بودنم افتخار می کنم، همه جهان می دانند مردمانی صلح جو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکناواریان در تبادل نظر با دانشجو: به ایرانی بودنم افتخار می کنم، همه جهان می دانند مردمانی صلح جو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید