چرا اروپا کانون صدور کرونا به دنیا شد؟ ، ترامپ، ناقل متحرک!

به گزارش یومی بلاگ، کشورهای اروپایی حتی دیرتر از قاره آمریکا هشدار و خطر شیوع ویروس کرونا را جدی گرفتند و برای مبارزه با آن آماده شدند تا سازمان بهداشت جهانی قاره سبز را کانون همه گیری جهانی بیماری کووید-19 اعلام کند.

چرا اروپا کانون صدور کرونا به دنیا شد؟ ، ترامپ، ناقل متحرک!

خبرنگاران - مهدی فروتن: اروپایی ها چنان تهدید کرونا را شوخی گرفته بودند که تا همین چند روز پیش بعضی کشورها حتی بازی های فوتبال را هم با حضور انبوه تماشاگران برگزار می کردند. البته اوضاع در ایتالیا به اندازه ای وخیم بود که نخست وزیر دست به کار شد و با یک قانون سراسری همه را به قرنطینه خانگی فرستاد. همزمان اعلام شد هر گونه نادیده دریافت این قانون جریمه سنگین و زندان در پی دارد تا حساب کار دست همه بیاید.

در دیگر کشورها اما به نظر می رسید بعضی شهروندان از ارزان شدن بلیت هواپیما و خالی شدن تخت هتل ها نهایت بهره را می برند تا به گردشگاه هایی بروند که سال ها آرزویش را داشتند. در آلمان مردم نتوانستند قید تعطیلی ها و سفرهای ماه مارس را بزنند و در انگلیس آنها که آخر هفته را به عشق شرکت در شرط بندی رقابت های اسبدوانی از خانه بیرون می زنند، این هفته هم ترک عادت نکردند و شاکی ترین گروه نسبت به احتمال اعمال قرنطینه خانگی همین شرط بندها بودند.

در فرانسه پس از تعطیل اعلام شدن مدرسه ها و دانشگاه ها، خبر رسید مسئولان دولتی سقف تعداد افراد حاضر در گردهمایی ها را تا 100 نفر پایین آورده اند. این رقم تا همین چند روز پیش هزار نفر بود. اتحادیه سینماداران که گفته بود با رعایت کردن فاصله یک متری برای هر تماشاگر به برنامه نمایش فیلم ها با یک سوم گنجایش سالن ها ادامه می دهد، همچنان اصرار دارد با 100 تماشاگر هم در سینماها را باز نگه دارد.

در آن سوی کره زمین در کاخ سفید، دانلد ترامپ انتها ناچار شد در آمریکا شرایط اضطراری اعلام کند و یک بودجه ده ها میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا در نظر بگیرد. این در حالی است که اصرار رئیس جمهوری آمریکا به دست دادن با دیگران به موضوع طنز مجریان و کمدین های آمریکایی تبدیل شده و حالا همه در آمریکا ترامپ را یک ناقل متحرک ویروس کرونا می دانند؛ کسی که اصول ابتدایی بهداشتی را هم در زمانه واگیری یک بیماری رعایت نمی کند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش در ملاقات با همتای برزیلی خود تقریبا همه کارهایی را که ضروری است یک نفر کرونا بگیرد مرتکب شد. تبادل نظر کردن و دست دادن و شام خوردن با کسی که آزمایش کرونای او مثبت شده، کمترین تردیدها را درباره ابتلای ترامپ به کووید-19 به یقین تبدیل نموده است. با این حال، خود او اصرار دارد حالش خوب است و فعلا پذیرفته آزمایش بدهد و اگر اوضاع خوب نبود، در کاخ سفید یا اقامتگاه شخصی خود قرنطینه گردد.

از 50 ایالت آمریکا به علاوه واشنگتن دی سی، 49 ایالت به ویروس کرونا آلوده شده اند و تا صبح روز شنبه فقط ویرجینیای غربی از شر ویروس در امان مانده بود. هر چند شاید الان که شما دارید این مطلب را می خوانید، اهالی ویرجینیا هم دست کم یک کرونامثبت بین خودشان داشته باشند. در هر حال، بعضی نمایندگان کنگره و سناتورها معتقدند 100 هزار آمریکایی به کرونا آلوده شده اند و دولت ترامپ هنوز هم موضوع را جدی نگرفته است.

در کشوری که رئیس جمهوری و دخترش (ایوانکا ترامپ) مشکوک به ابتلای به کرونا هستند و رقابت های لیگ بسکتبال NBA برای مدتی نامعلوم تعطیل شده، حالا یکی از دغدغه های عظیم احتمال به تعویق افتادن رقابت های کشتی کچ است؛ آن هم در سالنی که اگر یک نفر آلوده و ناقل باشد، می تواند هزاران نفر را بیمار کند.

پس از مشکوک اعلام شدن آزمایش ژاییر بولسونارو (رئیس جمهوری برزیل)، خبر رسیده سفیر برزیل در آمریکا هم کرونامثبت است. در مهمانی مارالاگو ترامپ دست کم با دو نفر از افراد مبتلا به کرونا دست داده و در کمترین فاصله با آنها ایستاده بود. حالا اگر او آلوده به کرونا نشده باشد، می توان به یافتن درمان تازه کروناویروس و کووید-19 امیدوار بود!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3336

به "چرا اروپا کانون صدور کرونا به دنیا شد؟ ، ترامپ، ناقل متحرک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اروپا کانون صدور کرونا به دنیا شد؟ ، ترامپ، ناقل متحرک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید