ورود اولین محموله واکسن کرونا به تهران، 4 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند، دلگرمی کشورهای اروپایی به واکسن روسی کرونا

به گزارش یومی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نخستین محموله از واکسن های روسی کرونا توسط این شرکت پنجشنبه ساعت 15:40 دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی می گردد.

ورود اولین محموله واکسن کرونا به تهران، 4 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند، دلگرمی کشورهای اروپایی به واکسن روسی کرونا

با ما سفر کنید و با تور پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی اولین مرحله از واردات واکسن روسی از مبدا مسکو پنجشنبه وارد کشور می گردد.

قرار است واکسن های کرونا با سه پرواز وارد کشور گردد که نخستین آن پنجشنبه 16 بهمن انجام می گردد.

محمد حسن ذبیخش سخنگوی سازمان هواپیمایی چهارشنبه شب گفت: این پرواز از مبدا روسیه حدود 15:40 دقیقه فردا در فرودگاه امام خمینی به زمین می نشیند و همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن ها اندیشیده شده و فراهم است.

نتایج مرحله آخر آزمایش انسانی واکسن اسپوتنیک V روسیه نشان می دهد که این واکسن بی خطر و اثربخشی آن 91.6 درصد است. این مطالعه که در نشریه LANCET منتشر شده است، روی بیش از 20 هزار نفر صورت گرفته است. 75 درصد افراد شرکت نماینده در این مطالعه واکسن اسپوتنیک V و بقیه دارونما دریافت کردند.

یک چهارم افراد شرکت نماینده در این مطالعه دچار بیماری های پیش زمینه ای بودند که عامل مهمی برای شدت بیماری کرونا محسوب می گردد. در افراد گروه دریافت نماینده واکسن 3 مورد مرگ مشاهده شد که از افرادی بودند که بیماری زمینه ای شدیدداشتند و به نظر می رسد که مرگ آنها ارتباطی با واکسیناسیون نداشته است. به این ترتیب از نظر اثربخشی، این واکسن در رده واکسن های تایید شده شرکت های فایزر- بایون تک، مدرنا موسسه ملی سلامت آمریکا و آسترازنکا قرار می گیرد

4000 آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست کم سه هزار و 934 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 450 هزار و 680 نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می دهد در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دست کم 123 هزار و 70 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 26 میلیون و 554 هزار و 216 نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می دهد، شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را 27 میلیون و 150 هزار و 457 نفر و مجموع قربانیان کووید-19 در این کشور را 461 هزار و 930 نفر گزارش نموده است.

پایگاه اطلاع رسانی کووید یو اس ای که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می نماید، برآورد نموده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به 29 میلیون و 576 هزار و چهار نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به 544 هزار و 552 نفر می رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و 365 هزار و 943 مورد ابتلا و 42 هزار و 367 مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم اکنون با دو میلیون و 449 هزار و 535 مورد ابتلا و 38 هزار و 39 مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-19 در آمریکا بود، هم اکنون با یک میلیون و 443 هزار و 942 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار گرفته است.

نیویورک نیز با 44 هزار و 148 مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برآورد شد که ظرف چهار هفته آینده دست کم 90 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

از طرف دیگر، آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی نیز اخیراً گفته است که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می گردد تا اواسط بهار به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده است که حتی سردخانه ها اکثراً مملو از اجساد شده است به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی گاردین گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن ها پیدا نمایند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی فایزر و مُدرنا تأییدیه واکسن های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور های دیگر از جمله انگلیس توزیع نموده اند.

با اینحال، بر اساس گزارش هایی که در سامانه فدرال گزارش عوارض جانبی واکسن در آمریکا ثبت شده، حدود 60 نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن های فایزر یا مدرنا جان باخته اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدنماینده حیات شده اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 104 میلیون و 366 هزار و 626 نفر از مردم سراسر دنیا به کروناویروس آلوده شده اند و از آن میان دو میلیون و 267 هزار و 910 نفر نیز جان خود را از دست داده اند و دست کم 57 میلیون و 960 هزار و 612 نفر بهبود یافته اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در دنیا را دارد و پس از آن هند با 10 میلیون و 791 هزار و 123 مورد ابتلا و 154 هزار و 742 مورد فوتی و برزیل با 9 میلیون و 339 هزار و 921 مورد ابتلا و 227 هزار و 592 مورد فوتی در رده های دوم و سوم کشورهای دنیا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

مکزیک اجازه تزریق واکسن کرونای روسیه را صادر کرد

مکزیک اجازه واردات و استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیکV روسیه را صادر نموده است. از سوی دیگر قرار است هند نیز در فراوری این واکسن همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، هوگو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک بیان کرد مقامات اجازه واردات و استفاده اضطراری واکسن کووید 19 روسیه را صادر نموده اند.

لوپز طی یک کنفرانس خبری گفت: COFEPRIS اجازه استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیکV توسعه یافته در انستیتو گامالیا روسیه را صادر نموده است. بنابراین امکان وارد کردن و استفاده از این واکسن فراهم شده است.

پیش از این، مکزیک توافقی برای دریافت 24 میلیون دوز از واکسن اسپوتنیکV در چند مرحله امضا نموده بود.

واکسن روسی مذکور توسط انستیتو گامالیا روسیه با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) فراوری شده و نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی آن با شرکت 20 هزار نفر نشان داد 91.6 درصد در جلوگیری از ابتلاء به کووید 19 کارآمد است.

از سوی دیگر کیریل دیمیتریوف، مدیر ارشد اجرایی RDIF بیان کرد احتمالاً هند یکی از مراکز اصلی فراوری اسپوتنیکV خواهد بود. او در این باره گفت: هند یکی از شرکای ما است زیرا هند به عنوان یکی از فراوری نمایندگان اصلی، به اندازه روسیه واکسن فراوری می نماید. پیش بینی می کنم فرایند اداری ثبت واکسن در ماه جاری یا آینده میلادی تکمیل گردد و شریک هندی ما مشغول انجام آن است.

شمار قربانیان کرونا در آلمان به مرز 60 هزار نفر رسید

با اضافه کرده شدن آمار قربانیان کرونا در شبانه روز گذشته در آلمان شمار کل قربانیان این کشور به مرز 60 هزار نفر رسید.

به گزارش رویترز، با جان باختن 786 نفر دیگر از مبتلایان به کووید 19 در شبانه روز گذشته در آلمان، آمار تلفات این بیماری به 59 هزار و 742 مورد رسید.

کرونا همچنین 14 هزار و 211 نفر دیگر را در شبانه روز گذشته در آلمان درگیر کرد و آمار سرایت این ویروس دو میلیون و 252 هزار و یک نفر اعلام شد.

آمار بالای تلفات کرونا در آلمان در حالی است که با اعلام شرایط اضطراری و تعطیلی مدارس و بسیاری از کسب و کارها، شاخص آلودگی نسبت به جمعیت 100 هزار نفر رو به کاهش است؛ بر اساس اعلام موسسه ویروس شناسی روبرت کخ این شاخص امروز به طور میانگین در سراسر آلمان 80.7 اعلام شده است و دولت کوشش می نماید در گام اولن این عدد به 50 نفر برسد.

او در ادامه اضافه کرد: بنابراین پس از تکمیل فرایند ثبت می توانیم بارگیری به هند را آغاز کنیم. حتی می توانیم ادعا کنیم اسپوتنیکV یک واکسن روسی-هندی است زیرا در این کشور 5 شریک برای فراوری داریم.

محدودیت های سفری جدید در اسپانیا

اسپانیا میخواهد به دلیل افزایش آمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا، محدودیت های سفری جدیدی اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اسپانیا بیان کرد به دلیل ثبت بالاترین آمار روزانه مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور محدودیت های سفری برای برزیل و آفریقای جنوبی اعمال می نماید.

بر اساس این محدودیت سفری جدید اغلب سفرها از برزیل و آفریقای جنوبی به اسپانیا به دلیل شیوع انواع جدید ویروس کرونا به حالت تعلیق درمی آیند.

آمار روزانه جان باختگان کرونا درحالی در اسپانیا افزایش یافته که آمار مبتلایان و بستری شدگان فرایند نزولی داشته است.

تا به امروز دست کم یک مورد از ابتلا به کرونای نوع آفریقای جنوبی در اسپانیا گزارش شده است.

روز دوشنبه نیز آزمایش کرونای چهار نفر از مسافران بزریل در فرودگاه مادرید مثبت شد؛ این مسافران به مراکز قرنطینه منتقل شدند.

با وجود محدودیت های سفری جدید هنوز ساکنان و شهفرایندان اسپانیا یا آندورا می توانند از برزیل و آفریقای جنوبی بازگردند.

پیش تر محدودیت های سفری مشابهی برای مسافران بریتانیا به اسپانیا اعمال شده بود.

دلگرمی کشورهای اروپایی به واکسن روسی کرونا

با تایید اثربخشی واکسن روسی کروناویروس، کشورهای اروپایی به تزریق این واکسن دلگرم شدند.

نتایج آزمایشات نهایی واکسن روسی کروناویروس موسوم به اسپوتنیک V که روز گذشته در مجله لانست منتشر شد حاکی از برابر بودن این واکسن با نمونه غربی آن است و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تاکید نموده است که با صدور مجوز تزریق این واکسن در اتحادیه اروپا انجام می گردد.

گزارش ها حاکیست اسپوتنیک V که در روسیه و چندین کشور توزیع شده از اثربخشی 91.6 درصدی در موارد علامت دار بیماری کووید-19برخوردار است.

کریل دیمیتریف،رئیس صندوق سرمایه گذاری ملی روسیه با انتشار نتایج آزمایشات انجام گرفته روی واکسن اسپوتنیک V در مجله لانست گفت: دیگر هیچ استدلالی برای منتقدان این واکسن باقی نمانده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، صدراعظم آلمان در واکنش به این گزارش گفته است اتحادیه اروپا که اکنون به دلیل کند بودن در پیش بردن برنامه واکسیناسیون مورد انتقاد قرار گرفته است از همه واکسن ها استقبال می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6538

به "ورود اولین محموله واکسن کرونا به تهران، 4 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند، دلگرمی کشورهای اروپایی به واکسن روسی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اولین محموله واکسن کرونا به تهران، 4 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند، دلگرمی کشورهای اروپایی به واکسن روسی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید