آمریکا به زودی از اسپانیا و ایتالیا جلو می زند، 7سال زندان برای ناقضان مقررات کرونا در روسیه

به گزارش یومی بلاگ، با تداوم همه گیری شیوع ویروس کرونا دو کشور آمریکا و انگلیس در 24 ساعت گذشته بیشترین تلفات را داشته اند.

آمریکا به زودی از اسپانیا و ایتالیا جلو می زند، 7سال زندان برای ناقضان مقررات کرونا در روسیه

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر کشورهای پرمبتلا و جان باخته بر اثر ویروس کرونا است. اوضاع همچنین در نیویورک وخیم گزارش شده و انتشار عکس هایی از خبرگزاری رویترز که گورهای دسته جمعی را نشان می دهد حکایت از این امر دارد.

به گزارش یو اس آ تودی، آمارها به گونه ای است که آمریکا گوی سبقت را از اسپانیا در تعدا کشته ها ربوده است و تنها کمتر از هزار تن کشته با ایتالیا فاصله دارد. نیویورک تایمز نیز در گزارشی تازه تعداد مبتلایان در ایالت های مختلف آمریکا را منتشر نموده است:

با افزایش نقدها مقام های آمریکایی ترامپ در توئیتی واکنش نشان داده است. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا در توئیتش در واکنش به اعتراضات نمایندگان هم حزبی او به کنفرانس های خبری روزانه درباره ویروس کرونا از این نشست های روزانه دفاع کرد. ترامپ نوشت: از آنجا که رتبه بندی های تلویزیونی کنفرانس های خبری کاخ سفید در بالاترین رتبه قرار گرفته است، حزب مخالف (رسانه جریان مسلط)، چپ افراطی، دموکرات های بی مصرف و البته معدودی از بقایای جمهوریخواه نماها، همه کوشش خود را به کار می گیرند تا این کنفرانس های خبری را دست کم گرفته و به آن خاتمه دهند.

در همین حال نمایندگان جمهوری خواهکنگره آمریکا معتقدند نشست های خبری روزانه ترامپ وجهه اش را خدشه دار می نماید و از او خواستند اظهارنظر در مورد بیماری کرونا را به متخصصان پزشکی بسپارد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

انگلیس نیز از جمله کشورهایی است که تعداد تلفاتش بالا بوده است. این کشور ظرف یک روز گذشته 980 کشته داشته است. تا تعداد مبتلایانش از 70هزار و دویست تن عبور نموده و کشته هایش در کل به بیش از 8هزار و نهصد تن برسد. نخست وزیر انگلیس که از روز دوشنبه به علت وخیم شدن حالش به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده بود با بهبودی نسبی به بخش عمومی انتقال یافته است. به گزارش بی بی سی، وی همچنان در بیمارستان و تحت نظر پزشکان باقی خواهد ماند.

به گزارش سی ان ان، از اسپانیا نیز خبر می رسد که علی رغم محدودیت های ایجاد شده این کشور وارد فاز کاهش شیوع نشده است. این مطلب را وزیر بهداشت این کشور عنوان نموده است. اسپانیا ظرف 24 ساعت گذشته 523 کشته داشته که در مجموع به بیش از 15 هزار و نهصد تن و مبتلایانش نیز به بیش از 157هزار تن رسیده است.

ایتالیا نیز 570 جان باخته در طی روز گذشته داشته است که در مجموع به 18هزار و هشتصد تن رسیده و تعداد مبتلایان از 147هزار و پانصد تن عبور نموده است. به گزارش بلومبرگ جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا میخواهد قرنطینه را در شهرهای دیگر اعمال کند و تا سوم ماه می میلادی آن را تمدید کند. گفته شده در این کشور تدابیری برای باز شدن تدریجی بعضی مشاغل اتخاذ شده است. وبسایت الجزیره نیز نوشته است که 100 دکتر ایتالیایی تا کنون بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخته اند.

روسیه نیز از مبتلا شدن 1786 تن به کرونا خبر داده است. در کل تعداد مبتلایان در این کشور از 119هزار و نهصد تن عبور نموده و تعداد کشته ها در کل به 94 تن رسیده است. به گزارش مسکو تایمز، همزمان شهردار مسکو نیز از گسترش مقررات آمد و شد در شهرهای دیگر خبر داده که از 13 آپریل تا 19 این ماه اعمال می گردد. در سویی دیگر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز مقررات سختی را اعمال نموده است. بر این اساس برای افرادی که اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا منتشر نمایند تا 5 سال زندان در نظر گرفته است. برای ناقضان قرنطینه نیز تا 7 سال زندان در نظر گرفته شده است. نمودار زیر نگاهی به افزایش شیوع کرونا در روسیه دارد که از دوم مارچ تا دهم آپریل را نشان می دهد. به همین دلیل خط آبی نشان دهنده افزایش تعداد کلی مبتلایان و خط قرمز نشان دهنده مورد ابتلای جدید است.

از هند نیز خبر می رسد که شمار مبتلایان افزایش یافته است. به گزارش بی بی سی این کشور با 50 درصد افزایش مبتلا روبرو بوده است؛ کسانی که از مسائل تنفسی و یا گلودرد رنج می برند. این افزایش سبب شده تا بیمارستان های هند نیز با مشکل روبرو شوند. هندظریف 24 ساعت گذشته دو کشته داشته اما در کل تعداد کشته شدگان از 229 تن گذشته و آمار مبتلایان از 7هزار و سیصد تن عبور نموده است.

وزارت بهداشت عربستان سعودی بیان کرد که شمار فوتی ها و مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است.به گزارش گلف نیوز،بر اساس این گزارش، با ثبت 3 مورد جدید فوت ناشی از ابتلا به کرونا، شمار فوتی های عربستان به 47 نفر رسیده است.همچنین با ثبت 364 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 شمار مبتلایان در این کشور به 3 هزار و 651 نفر افزایش یافته است.

گفتنی است که سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای اطلاع از جزئیات بیشتر ایـنجـا کلیک کنید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3705

به "آمریکا به زودی از اسپانیا و ایتالیا جلو می زند، 7سال زندان برای ناقضان مقررات کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به زودی از اسپانیا و ایتالیا جلو می زند، 7سال زندان برای ناقضان مقررات کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید