کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو نصب شد

به گزارش یومی بلاگ، کاشی ماندگار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر سردر خانه محمدعلی سپانلو معروف به شاعر تهران نصب شد تا مقصد گردشگران برای تماشا خانه چهره های فرهنگی از این جهت نیز بگذرد.

کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو نصب شد

کاشی ماندگار دیروز (7 شهریور) بر سردر خانه محمدعلی سپانلو شاعر و مترجم فقید با حضور مهدی اخوت دوست قدیمی و وصی او نصب شد.

محمدعلی سپانلو شاعر، منتقد ادبی و مترجم معاصر 29 آبان 1319 در تهران به دنیا آمد. وی در چند فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

او در کنار برگردان آثار ادبی، مجموعه های شعری از جمله رگبارها، پیاده روها، نبض وطنم را می گیرم، تبعید در وطن، ساعت امید، فیروزه در غبار، پاییز در بزرگراه، و قایق سواری در تهران را در کارنامه خود دارد. بعلاوه آثاری از نویسنده های مطرح جهان مثل آلبر کامو و ژان پل سارتر را نیز ترجمه نموده است.

از جمله دلایلی که لقب شاعر تهران را برای سپانلو انتخاب نموده اند، این است که تهران از اصلی ترین عنصرهای شعر وی بوده است. او در بسیاری از شعرهایش کم وبیش به تهران اشاره هایی دارد، اما در سه مجموعه خانم زمان، هیکل تاریک و قایق سواری در تهران زادگاهش را به عنوان محور اصلی شعر و در حد یک اسطوره مطرح می نماید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10482

به "کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید