کره شمالی به ژاپن هشدار داد

به گزارش یومی بلاگ، یک نشریه رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه ژاپن را از بابت برنامه اش برای تخلیه آبهای آلوده به رادیو اکتیو به اقیانوس محکوم نموده و گفت، این یک اقدام جنایتکارانه است که می تواند یک فاجعه هسته ای را در منطقه رقم بزند.

کره شمالی به ژاپن هشدار داد

اخیرا یک گروه حامی محیط زیست به نام گروه Greenpeace اظهار داشت، ژاپن میخواهد حدود یک میلیون تُن آب آلوده به رادیواکتیو متعلق به نیروگاه هسته ای تخریب شده فوکوشیما را در داخل اقیانوس آرام تخلیه کند.

ژاپن با این حال اعلام نموده، هیچ تصمیمی در مورد نحوه خلاصی یافتن از این آبهای آلوده اتخاذ ننموده است.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی در مطلبی با اشاره به حاکمیت استعماری سالهای 1910-1945 ژاپن بر شبه جزیره کره عنوان نمود: جزیره نشین هایی که رنج و اندوه غیرقابل بیانی را بر مردم ما در گذشته تحمیل کردند، اکنون می خواهند با آبهای رادیواکتیو یک فاجعه هسته ای را به وجود بیاورند.

این رسانه کره شمالی در ادامه مطلب خود نوشت: ما هرگز آلوده شدن دریای آبی خود را با پسماند هسته ای تحمل نخواهیم کرد. ژاپن باید به هشدار شدید جامعه بین المللی گوش نموده و اقدامات بی مهابای خود را متوقف نموده و دست از برنامه خود برای تخلیه این آبهای آلوده بردارد.

کره شمالی اخیرا فشارهایش را بر ژاپن به منظور دست برداشتن از هر گونه تصمیم برای تخلیه آبهای آلوده به رادیواکتیو به دریا را افزایش داده و گفته، در صورت دست زدن به چنین اقدامی، این مردم کره خواهند بود که مصائب و تبعات آن را تحمل خواهند کرد.

کره جنوبی نیز مکررا تاکید نموده، مساله این آبهای آلوده در ژاپن باید به نحوی مدیریت گردد که بر سلامت شهروندان منطقه و محیط زیست دریایی اطراف نیروگاه هسته ای فوکوشیما تاثیر نگذارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 901

به "کره شمالی به ژاپن هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی به ژاپن هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید