12 انیمه سریالی برتر؛ برای آنان که میخواهند متخصص انیمه شوند!

به گزارش یومی بلاگ، در این مطلب نگاهی می اندازیم به 12 انیمه سریالی برتر تاریخ که اگر تازه می خواهید به این دنیای پر از شگفتی وارد شوید باید حتما ببینید. تلاش کرده ایم سریال های انیمه ژاپنی این فهرست تنوع خوبی داشته باشند و از گونه های مختلفی انتخاب شوند. با اطمینان می گوییم اگر این 12 انیمه سریالی را ببینید، دیگر می توانید خودتان را یک متخصص انیمه بنامید!

12 انیمه سریالی برتر؛ برای آنان که میخواهند متخصص انیمه شوند!
  • بهترین انیمیشن های سال 2020

پیش تر در یک مطلب دیگر به اهمیت انیمه ها و 12 انیمه سینمایی برتر مناسب برای ورود تازه کارها اشاره کردیم. اما انیمه تنها در فیلم های سینمایی خلاصه نمی گردد. انیمه سریالی هم یکی از مهم ترین شاخه های این صنعت بسیار پیروز ژاپنی است. بعضی از این سریال ها سال ها و شاید حتی بتوان گفت دهه هاست که ادامه دارند و هنوز طرفداران خاص خودشان را دارند.

12. دفتر مرگ (Death Note)

  • خالق: تسوگومی اوبا
  • کارگردان: تاکه شی اوباتا
  • تولیدکننده: مدهاوس
  • فصل اول: 2007

این انیمه سریالی فوق العاده ابتدا مانگایی از تسوگومی اوبا بود که بعدتر استودیو مدهاوس یک اقتباس سریالی از آن ترتیب داد، سریال به محبوبیت بزرگی رسید و حتی نتفیلکس هم ترغیب شد که یک نسخه سینمایی از آن بسازد.

دفتر مرگ داستان پسری نوجوان به نام لایت یاگامی است که روزی با یک دفترچه اسرارآمیز آشنا می گردد. او متوجه می گردد نام هرکسی را در این دفتر بنویسد، او چهل ثانیه بعد کشته می گردد. اگرچه یاگامی ابتدا از دفترچه تنها در جهت از بین بردن جنایتکاران استفاده می کند، اما کم کم این قدرت بی اندازه او را هم وسوسه کرده و سریال وارد ابعاد پیچیده تری می گردد.

یک سریال تماشایی که علاوه بر ایده جذاب، روایت فوق العاده ای هم دارد. نویسنده به معنای واقعی کلمه رس این ایده را کشیده است! به تدریج، شخصیت های جذاب تازه ای وارد سریال می شوند. جای شخصیت ها در مرز بین خیر و شر مرتب عوض می گردد. وقتی به اواخر سریال می رسیم، باور نمی کنیم آن داستان ساده ابتدایی ما را به چنین دنیا عمیق و چندلایه ای رسانده است. دفتر مرگ یک نمونه عالی از آثاری است که داستان شرور شدن یک انسان عادی را به نمایش می گذارند.

11. کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)

  • خالق: هاجیمه یاتاته
  • کارگردان: شینیچیرو واتانابه
  • تولیدکننده: سانرایز
  • فصل اول: 1998

یکی از مهم ترین و نمادین ترین انیمه های تاریخ است. کابوی بیباپ که تأثیر زیادی از داستان ها و فضاهای غربی گرفته است، در اصل یک وسترن فضایی است؛ داستان چهار شخصیت بسیار ناهمگن که در فضایی علمی تخیلی در سال 2071، به شکارچیانی جایزه بگیر تبدیل شده اند.

هر قسمت آن ترکیب هنرمندانه ای از کمدی و اکشن که البته در زیر پوست آن است و حتی می گردد یک لایه ظریف غم هم پیدا کرد. داستان بعدتر در ادامه به شکلی هنرمندانه شخصیت های خود را درگیر مضامین جدی چون فقدان و انتظار می کند.

از کابوی بیباپ تنها یک سریال و فیلم سینمایی ساخته شده؛ متأسفانه آن زمان آن چنان که باید قدر دیده نشد، ولی در حال حاضر کلی طرفدار سرسخت دارد.

10. کیمیاگر تمام فلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

  • خالق: هیرومی آراکاوا
  • کارگردان: یاسوهیرو ایری
  • تولید کننده: بونز
  • فصل اول: 2009

پیشتر در سال 2003 از مانگای معروف هیرومی آراکاوا یک اقتباس انیمه صورت گرفت، ولی پیروزیت چندانی نداشت. یکی از دلایلش این بود که انیمه چندان به رویدادهای مانگای اصلی وفادار نبود. اما اقتباس دومی که یاسوهیرو ایری در سال 2009 تولید کرد، برعکس یک پیروزیت بزرگ بود. کیمیاگر تمام فلزی: برادری یکی از تأثیرگذارترین و الهام بخش ترین انیمه های تاریخ است. خیلی ها دلیل این پیروزیت را همان وفاداری کامل به مانگای اصلی می دانند.

این سریال داستان دو برادر است که تلاش می کنند با استفاده از دانشی ممنوع، مادر از دست رفته خود را به زندگی بازگردانند. اما شکست می خورند و هریک اعضایی از بدنشان را از دست می دهند. حال، برادر بزرگتر عزم خود را جزم می کند که راهی برای درمان خود و برادرش پیدا کند.

برادری یک فانتزی تمام عیار، مملو از ایده های خیال انگیز و تخیلی فوق العاده است. جدا از داستان فانتزی و جذاب، سریال همچنین نگاهی هوشمندانه به موضوعاتی بنیادین همچون خانواده و غم از دست دادن دارد. سفر برادر بزرگ برای پیدا کردن یک راه درمان، همچون یک سفر قهرمان کلاسیک می ماند که در بسیاری از اسطوره های مطرح دیده ایم.

9. حمله به تایتان (Attack on Titan)

  • خالق: هاجیمه ایسایاما
  • کارگردان: تتسورو آراکی
  • تولید کننده: ویت استودیو، ماپا
  • فصل اول: 2013

این حماسه بزرگ تماشایی که فصل چهارم و انتهایش همین آذر امسال آغاز می گردد را می توان یکی از محبوب ترین انیمه های حال حاضر دنیا در نظر گرفت. احتمالا هیچ کس، حتی خود هاجیمه ایسایاما، انتظار چنین پیروزیت بزرگی را از حمله به تایتان نداشتند.

سریال داستان انسان ها در مقطعی نامشخص از تاریخ است؛ آن ها درگیر موجوداتی غول پیکر به نام تایتان ها شده اند. تایتان ها خاستگاه مشخصی ندارند، اندام تناسلی ندارند و غذای دلخواهشان انسان ها هستند. به همین دلیل بشر که متوجه شده راهی برای مقابله با این موجودات عجیب و بی رحم ندارد، خود را درون سه دیوار بزرگ پنجاه متری پنهان کرده تا از شر تایتان ها دور باشد. اما ظهور یک تایتان غول پیکر شصت متری، همه چیز را به هم می ریزد و دوباره این نبرد نابرابر آغاز می گردد.

سریال واقعا یک حماسه باشکوه در وصف فداکاری، تلاش و مقاومت است. این اثر همچنین در زیرلایه های زیرین خود نیم نگاهی به مضامین فلسفی و مهمی همچون مرگ، غریزه وحشی گری انسان و جایگاه بشر در دنیا دارد. هرچه سریال جلوتر می رود، لایه های عمیق تری به داستان اضافه می گردد و ماجرا هربار پیچیده تر می گردد. شخصیت پردازی عالی، داستانی جذاب و دنبال کننده و غافلگیری های میخکوب کننده از جمله ویژگی های حمله به تایتان هستند که باعث ماندگاری آن شده اند.

8. سایکوپس (Psycho-Pass)

  • خالق : هیکارو میوشی
  • کارگردان: نایوشی شیوتانی
  • تولید کننده: تاتسونوکو پروداکشن
  • فصل اول: 2014

سایکوپس در دنیای انیمه سریالی جایگاهی همچون آکیرا در بین فیلم های انیمه دارد. یک داستان پیچیده علمی تخیلی فلسفی و چندلایه که احتمالا تنها در قالب انیمه و مانگا فرصتی برای ظهور پیدا می کند. بعید به نظر می رسد هیچ رسانه دیگری در هیچ جایی از دنیا، حتی هالیوود پرقدرت، حاضر باشد روی چنین داستان حیرت انگیز و عجیب وغریبی سرمایه گذاری کند.

سایکوپس داستان بشر است در آینده ای نامعلوم، زمانی که انسان ها به لطف فناوری به نام سامانه سیبل پیروز شده اند جرم و جنایت در جامعه را به صفر برساند. چون این سامانه قادر به شناسایی احتمال وقوع جرم با ضریب اطمینان بالا است. به این ترتیب، مأموران پلیس وظیفه دارند که پیش از وقوع جرم در صحنه حاضر شده و مجرم را از بین ببرند. اوضاع وقتی به هم می ریزد که یک آنارشیست مرموز و نابغه، این سامانه را ناکارآمد می بیند و تصمیم می گیرد آن را زیر سؤال ببرد.

سریال که از نظر داستانی شباهت هایی به گزارش اقلیت، فیلم قدرنادیده استیون اسپیلبرگ دارد، در طول داستان خود به سراغ مضامین قابل توجه و تفکر برانگیزی می رود. یک موضوع که سایکوپس خیلی هنرمندانه به بحث می کشد این است که آیا برای انسان یک کمال بی نقص وجود دارد؟ آیا به راستی انسان می تواند با پیشرفت در فناوری، به جایگاهی برسد که بتواند ایرادهای جامعه خود همچون جرم و جنایت را از بین ببرد؟ سریال که چنین نظری ندارد. گویا از نظر هیکارو میوشی، نقص و ایراد خود بخشی از ذات انسان هستند و انتهای برای آن ها نمی توان متصور شد. این سریال عمیق و فوق العاده را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

7. کد گیاس (Code Geass)

  • خالق: گورو تانیگوچی، ایچیرو اوکوچی
  • کارگردان: گورو تانیگوچی
  • تولید کننده: سانرایز
  • فصل اول: 2006

فصل اول انیمه سریالی کد گیاس با سریال دفتر مرگ هم زمان شده بود و این دو در آن سال ها در بسیاری از جشنواره های مهم انیمیشن در ژاپن، رقابت تنگاتنگی با هم داشتند.

کد گیاس داستان ولیعهد سابق بریتانیا به نام لولوش در یک دنیای خیالی است. او با شیوه سرکوبگرانه و تمامیت خواهانه نظام بریتانیا مشکل دارد. وقتی یک قدرت جادویی فوق العاده به نام گیاس در اختیارش قرار می گیرد، لولوش تصمیم می گیرد از آن در جهت نابودی حکومت پرظلم وستم بریتانیا استفاده کند.

اگر از طرفداران سریال هایی چون بازی تاج وتخت هستید که خیانت و از پشت خنجر زدن یکی از مشخصه های اصلی آن هاست، کد گیاس یک گزینه عالی برای شماست. همچون دستمایه اصلی سریال که سیاسی است، در طول روایت هم سیاست بازی و بازی های کثیف افراد پشت پرده نقش خیلی مهمی ایفا می کنند. شخصیت پردازی سریال، به خصوص لولوش، بسیار قوی است. سال ها از پخش فصل اول سریال گذشته و لولوش هنوز یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای انیمه در بین طرفداران است.

6. هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online)

  • خالق: رکی کاواهارا
  • کارگردان: توموهیکو ایتو
  • تولید کننده: ای-1 پیکچرز
  • فصل اول: 2012

هنر شمشیرزنی آنلاین ابتدا یک رمان سبک بود از رکی کاواهارا که به محبوبیت رسید و باعث شد انیمه های سریالی و سینمایی زیادی از آن ساخته گردد. رمان سبک (لایت ناول) به گونه ای از رمان های ژاپنی گفته می گردد که کمتر از پنجاه هزار کلمه دارند و مخاطبان اصلی آن ها نوجوانان هستند.

سریال داستان یک بازی واقعیت مجازی به نام هنر شمشیرزنی آنلاین است که بازیکنان وارد آن می شوند و با هم رقابت می کنند. زمانی دردسر ایجاد می گردد که گروهی از بازیکنان متوجه می شوند راهی برای خروج از بازی وجود ندارد، مگر اینکه هر 100 مرحله بازی را به انتها برسانند. چالشی بسیار بزرگ که راهی جز به انتها رساندن آن نیست. چرا که هرکسی در بازی کشته گردد، در دنیای واقعی هم می میرد.

سریال خیلی خوب پیروز می گردد مضامین علمی تخیلی و ماجراجویی که هر دو از عناصر کلیدی انیمه ها هستند را با هم ترکیب کند و محصولی جذاب و دنبال کننده ارائه دهد. روابط بین این شخصیت های مختلف که در ابتدا روبه روی هم هستند و بعدتر ناچار به همکاری با هم می شوند، از جمله نقاط قوت کار است.

5. توکیو غول (Tokyo Ghoul)

  • خالق: سوئی ایشیدا
  • کارگردان: شوهی موریتا
  • تولید کننده: پیرو
  • فصل اول: 2014

این فانتزی تاریک ترسناک، یکی از بهترین گزینه ها برای آشنایی با انیمه های مدرنی است که از دهه 2010 به بعد تولید شده اند.

داستان توکیو غول در شهر توکیو می گذرد؛ در شرایطی که موجوداتی به نام غول در میان مردم عادی زندگی می کنند که آدم خوار هستند و تنها راه زنده ماندن آن ها خوردن انسان هاست. در حالی که پلیس همچون همیشه به دنبال راهی برای از میان بردن آن هاست، داستان از جایی آغاز می گردد که یک پسر نوجوان به نام کانکی مورد حمله یک غول قرار می گیرد و دورگه می گردد؛ یعنی نیمی از آن انسان است و نیمی دیگر غول. او مجبور است بین این دو دنیا مرتب در رفت وآمد باشد.

سریال پر است از شخصیت های جذاب و دوست داشتنی، با ماجراهایی کنجکاوی برانگیز و البته صحنه های اکشن فوق العاده. تا به حال چهار فصل از این سریال ساخته شده است. خیلی ها معتقدند در فصل سوم و چهارم سریال افت شدیدی می کند و به خوبی اوایل خود نیست. ولی حتی با این وجود هم حیف است یکی از جذاب ترین انیمه های قرن بیست ویک را از دست بدهید.

4. پوکمون (Pokémon)

  • خالق: ساتوشی تاجیری، کن سوگیموری
  • کارگردان: کونیهیکو یویاما
  • تولید کننده: او ال ام، تیم اوتا
  • فصل اول: 1997

پوکمون الان دیگر فراتر از یک انیمه سریالی است و به یک پدیده در قرن بیست ویک تبدیل شده است. بازی ها، فیلم ها و البته انیمه های زیادی از این محصول فوق العاده پرطرفدار ساخته شده و الان دیگر برای خودش شمایلی شده است. اصلا می توان پوکمون را یکی از مهم ترین عوامل آشنایی مردم دنیا و مخصوصا غرب با انیمه در نظر گرفت.

پوکمون داستان پسری نوجوان به نام ساتوشی است که وارد دنیای پوکمون ها می گردد که موجوداتی عجیب و دوست داشتنی هستند. او همراه با پوکمون محبوب خود، پیکاچو که حالا دیگر نماد کل این مجموعه شده است، دست به سفرها و ماجراجویی های زیادی می زند.

فیلم پر از شخصیت های دوست داشتنی، صحنه های پرهیجان جذاب و البته ارتباط تماشایی بین انسان ها و پوکمون ها است. حتی اگر علاقه ای به انیمه ندارید هم باید با پوکمون آشنا شوید.

3. دراگون بال (Dragon Ball)

  • خالق: آکیرا توریاما
  • کارگردان: مینورو اوکازاکی، دایسوکه نیشیو
  • تولید کننده: توئی انیمیشن
  • فصل اول: 1986

این انیمه سریالی بسیار مفصل و قدیمی که از سال 1986 تا به حال در بازه های زمانی مختلف آثار متنوعی از آن ساخته شده، در اصل اقتباسی از یک رمان قرن شانزدهمی کلاسیک چینی به نام سفری به غرب است. آکیرا توریاما این رمان را با جنبه هایی از فیلم های رزمی هنگ کنگی که جزء آثار محبوبش بودند ترکیب کرد و محصولی تازه به نام دراگون بال خلق کرد.

سریال داستان ماجراجویی های قهرمان اصلی داستان است به نام سون گوکو، از دوران کودکی تا بزرگسالی و مهارت پیدا کردن در هنرهای رزمی.

خیلی از طرفداران قدیمی انیمه معتقدند دراگون بال بهترین گزینه برای آشنایی با دنیای انیمه هاست. سریال همه گزینه های لازم برای جذب مخاطب را دارد؛ از روابط دوست داشتنی و جذاب گرفته تا شخصیت های پرداخت شده و صحنه های مبارزه عالی. کلی سریال و فیلم و بازی مختلف هم بر اساس آن ساخته شده و اگر وارد این دنیا شوید، بعید است بتوانید خود را بیرون بکشید!

2. ناروتو (Naruto)

  • خالق: ماساشی کیشیموتو
  • کارگردان: هایاتو داته
  • تولید کننده: پیرو
  • فصل اول: 2002

ناروتو یکی از طولانی ترین انیمه های تاریخ است. تا سال 2017، تعداد قسمت های آن از 500 هم عبور کرد. فعلا خبری از قسمت های تازه نیست، اما بعید نیست دوباره به سراغش بروند. ولی با وجود چنین قسمت های بسیار طولانی، هنوز هم خود سریال و هم قهرمان اصلیش، فوق العاده محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند.

سریال داستان پسری یتیم به نام ناروتو است که مردم دهکده اش از او متنفر هستند، چرا که فکر می کنند او باعث کشته شدن پدرش شده است که از بزرگان محترم روستا بوده است. کل سریال داستان تلاش ناروتو است برای این که ثابت کند تصور آن ها اشتباه است. یکی دیگر از اهداف او این است که حتی از پدرش هم قوی تر گردد تا بتواند با دشمنان مبارزه کند و بین اهالی دهکده احترامی به دست آورد.

ناروتو حال وهوای نینجایی دارد و پر از شخصیت های فراوان و با خلق وخوی متنوع است. همچنین صحنه های اکشن آن بسیار تماشایی و نفس گیر هستند. کلی بازی و فیلم و حتی رمان مختلف بر اساس آن ساخته شده و الان دیگر یک دنیای خاص و بزرگ قائم به ذات شده است.

1. مرد یک مشتی (One Punch Man)

  • خالق: وان
  • کارگردان: شینگو ناتسومه
  • تولید کننده: مدهاوس
  • فصل اول: 2015

این چهار انیمه سریالی آخر را به جرأت می توان از ستون های اصلی دنیای انیمه در نظر گرفت که باعث شهرت و محبوبیت آن در کل دنیا شده اند.

مرد یک مشتی داستانی مبارزی بسیار پرقدرت است که تنها با یک مشت می تواند هر رقیبی را شکست دهد. در واقع به خاطر همین تمرین های سنگین و فشرده ای که داشته تمام موهای سرش را از دست داده. او که از این مبارزه های یک طرفه خسته شده، دنبال رقیبی می گردد که او را به چالش بکشد.

سریال به شکلی ظریف، کمدی و اکشن را با هم ترکیب کرده است. در واقع نقطه قوت اصلی سریال این است که کمدی معروف و بامزه ژاپنی را با داستان های ابرقهرمانی آمریکایی ادغام کرده و یک اثر منحصر به فرد و دوست داشتنی تولید کرده است. شاید همین ترکیب جادویی باعث شده مرد یک مشتی یکی از محبوب ترین انیمه ها در بین طرفداران خارجی باشد.

سریال را حتی می توان هجویه ای بر داستان های قهرمان محور و انیمه های مبارزه ای در نظر گرفت. نکته مهم دیگر این است که بر خلاف سریال هایی چون ناروتو و دراگون بال، این سریال تقریبا کوتاه است و خیلی سریع می توانید کل آن را ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6215

به "12 انیمه سریالی برتر؛ برای آنان که میخواهند متخصص انیمه شوند!" امتیاز دهید

5 کاربر به "12 انیمه سریالی برتر؛ برای آنان که میخواهند متخصص انیمه شوند!" امتیاز داده اند | 1.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 انیمه سریالی برتر؛ برای آنان که میخواهند متخصص انیمه شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید