آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، خروج تدریجی اتریش از قرنطینه؛ رکورد مرگ در فرانسه

به گزارش یومی بلاگ، براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت ها و سازمان های بین المللی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا به مرز 2 میلیون نفر رسیده است. بیماری کووید-19 تا به امروز جان بیش از 125 هزار نفر را گرفته است. در ایران نیز تا امروز 4683 نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، خروج تدریجی اتریش از قرنطینه؛ رکورد مرگ در فرانسه

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار بیماری کووید19 در کشور، از دورقمی شدن مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور برای اولین بار طی مدت اخیر اطلاع داد.

دکتر دنیاپور از ظهر 25 فروردین تا ظهر 26 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1574 بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 74 هزار و 877 نفر رسید.

وی با بیان این که برای اولین بعد از حدود یک ماه، مرگ این بیماری در کشور دو رقمی شد، اضافه نمود: این توفیق نسبی است که امیدواریم استمرار یابد. در مجموع در طول 24 ساعت گذشته، 98 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و تا امروز 4683 نفر از بیماران، جان باخته اند و دیگر در بین ما نیستند. دنیاپور ضمن ادامه روندصعودی بهبودیافتگان این بیماری نیز گفت: تا به امروز 48 هزار و 129 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی اضافه نمود: 3691 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا به امروز 287 هزار و 359 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

یورونیوز آخرین اطلاعات و آمار مرتبط با شیوع ویروس کرونا در دنیا را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • شمار قربانیان فرانسه طی یک شبانه روز رکورد شکست

با فوت 762 نفر دیگر در بیمارستان های فرانسه طی 24 ساعت گذشته تعداد قربانیان کووید 19 در این کشور به 15 هزار و 729 نفر رسید.

  • شمار قربانیان ایتالیا طی 24 ساعت گذشته به 602 نفر رسید

بدین ترتیب تا به امروز بیش از 21 هزار و 67 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

  • آغاز خروج گام به گام از قرنطینه عمومی در اتریش

اتریش از سه شنبه بخشی از محدودیت های قرنطینه عمومی را کنار گذاشت. به این ترتیب پس از اسپانیا، اتریش دومین کشور اروپایی است که به قرنطینه عمومی و مطلق انتها می دهد.

از روز سه شنبه شماری از کسب و کارهای کوچک و پارک های عمومی اتریش آغاز به کار کردند. رستوران ها و هتل ها، از پانزده روز دیگر می توانند کار خود را از سر بگیرند. مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه های این کشور اروپای مرکزی از اواسط ماه مه بازگشایی می شوند.

بیماری کووید-19 در اتریش 9 میلیون نفری 400 قربانی بر جا گذاشت. شیوع ویروس در این کشور در 10 روز گذشته کاهش پیدا نموده است.

  • 778 مورد جدید مرگ و میر در بریتانیا

وزارت بهداشت بریتانیا اظهار داشت در 24 ساعت گذشته 778 نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 در بیمارستان های این کشور جان باختند. به این ترتیب شمار قربانیان این بیماری در بریتانیا به 12 هزار و 107 نفر رسید.

در شبانه روز گذشته با ثبت 5252 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مجموع بیماران بریتانیایی به رقم 93 هزار و 873 نفر رسید. از این تعداد 81 هزار و 422 نفر همچنان درگیر بیماری هستند.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در سوئد از 1000 نفر گذشت

در حالی که دولت سوئد سیاست ایمن سازی گله ای در برابر شیوع ویروس کرونا را در پیش گرفته است، شمار قربانی بیماری کووید-19 در این کشور از 1000 نفر فراتر رفت. براساس آخرین داده های آماری، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا بعدازظهر سه شنبه به 11هزار و 445 نفر و شمار قربانیان با 114 مورد جدید، به 1033 تن افزایش یافت.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از 18 هزار نفر گذشت

دولت اسپانیا اظهار داشت در شبانه روز گذشته در این کشور 567 مورد جدید مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 را ثبت نموده است. این رقم نسبت به آمار دیروز 50 مورد افزایش داشته است.

به این ترتیب شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا به 18 هزار و 56 نفر رسید.

پس از ایتالیا، اسپانیا عظیم ترین قربانی ویروس کرونا در اروپاست.

اسپانیا، یک روز پس از بازگشایی بخشی از کسب و کارها و انتها دادن به قرنطینه همه جانبه، 3045 مورد جدید ابتلا به بیماری را ثبت نموده است. این آمار کمترین شمار مبتلایان روزانه به بیماری از 20 مارس به شمار می رود.

  • کاهش شمار مبتلایان جدید در چین

مقام های بهداشتی جمهوری خلق چین از کشف 89 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در 24 ساعت گذشته اطلاع دادند. این شمار نسبت به موارد ابتلا در یک روز قبل از آن کاهش یافته است. چین در فاصله روزهای یکشنبه تا دوشنبه 108 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده بود که بالاترین رقم از 20 ماه مارس به این سو بود و نگرانی از موج دوم شیوع بیماری را دامن زد. در 24 ساعت گذشته هیچ مرگی در چین بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3821

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، خروج تدریجی اتریش از قرنطینه؛ رکورد مرگ در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، خروج تدریجی اتریش از قرنطینه؛ رکورد مرگ در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید