آشنایی با شهر دیدیم ترکیه

به گزارش یومی بلاگ، دیدیم یک شهر ساحلی در استان آیدین و درغرب ترکیه می باشد. با توجه به سواحل زیبای دیدیم در کنار دریای اژه، این شهر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مسافران تبدیل شده است. دریای آرام و شفاف، آب و هوای مدیترانه ای و زمستان های گرم، این منطقه را محلی مناسب برای ورزش های آبی تبدیل نموده و همچنین جاذبه های تاریخی شهر دیدیم که از گذشتگان در این شهر به یادگار مانده است سبب شده تا این شهر کوچک و جذاب به یک شهر توریستی تبدیل گردد.

آشنایی با شهر دیدیم ترکیه

بهتر است قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان اطلاعات کاملی درباره جاذبه هایی که در آن وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها، هتل ها و امکانات آنها در اختیار داشته باشید. در راهنمای سفر به دیدیم ساعت پرواز میخواهد تا این اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهد.

آب و هوای دیدیم

شهر دیدیم آب و هوای مدیترانه ای دارد و تابستان های این شهر گرم بوده و متوسط دما در این فصل 34 درجه سانتیگراد است. در زمستان ها هم شهر دیدیم ترکیه بارانی است و میانگین دمای این شهر درهنگام بارش 14 درجه سانتی گراد می باشد. به طور کلی این شهر در بیشتر ماه های سال شرایط مساعدی را دارد اما اگر در بهار و پاییز به این شهر سفر کنید، همه چیز برایتان ایده آل خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در شهر دیدیم

کشور ترکیه فرهنگ و ذائقه غذایی تقریبا یکسانی با ایرانی ها دارند. تنوع غذایی در این کشور بسیار بالاست از همین رو خورد و خوراک در این کشور برای ایرانیان سخت نیست. از جمله غذاهای محبوبی که در این کشور می توانید میل کنید نیز بورک، اسکندر کباب، لهمجون و سیب زمینی شکم پر می باشد. در ادامه چند رستوران خوب در این شهر ترکیه ای و همچنین هزینه های مربوط به آن ها را هم اشاره خواهیم کرد.

رستوران های پیشنهادی در شهر دیدیم

رستوران پلیکان | Pelikan

یکی از بهترین رستوران های دیدیم رستوران پلیکان است و منوی غذایی آن نیز شامل انواع غذاهای ترکیه ای، اروپایی و انگلیسی می باشد و در تمام وعده های غذایی این رستوران از شما پذیرایی می نماید.

رستوران توپکاپی | Topkapi

دیگر رستوران در شهر دیدیم رستوران توپکاپی است. این رستوران جزء رستوران های بین المللی این شهر است. منوی غذایی این رستوران در کنار غذاهای بین المللی برای گیاه خواران هم مناسب است.

رستوران پاسا | Pasa Restaurant

این رستوران دارای فضای رمانتیک است و می توانید یک شام عالی و خاطره انگیز را این رستوران تجربه کنید. رستوران پاسا تمام وعده های غذایی را سرو می نماید و ساعت کاری آن از 9 صبح تا 2 نیمه شب است. منوی غذایی رستوران نیز شامل انواع غذاهای اروپایی، ترکیه ای و گیاهی است.

جاذبه های گردشگری در شهر دیدیم

شهر باستانی پریه نه | Ancient city of Priene

پریه نه بر روی تپه های Mycale ساخته شد. هنگام ساخت، پریه نه در کنار ساحل بود اما امروزه چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد. قدمت این شهر باستانی به حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. هنگام قدم زدن شهری با خیابان کشی های منظم را می بینید که یادآور شهرهای مدرن امروزی است و علاوه بر جنبه تاریخی آن می توانید از آب و هوای مطبوع و مناظر دیدنی فوق العاده نیز بهره مند شوید.

شهر باستانی میلتوس | Miletus

قدمت این شهر به سال های بسیار دور باز می گردد و از قرن 13 قبل از میلاد مسیح مردمی از آناتولی به این شهر آمدند و این شهر به اوج شکوفایی خود رسید و تبدیل به یکی از بزرگ ترین شهرهای تجاری جهان شد. امروز از این شهر باستانی به خوبی محافظت می گردد و از جاذبه های دیدیم به شمار می آید.

پارک آبی دیدیم

یکی از جاذبه های تفریحی و سرگرم نماینده برای توریست هایی که به شهر دیدیم سفر می نمایند پارک آبی موجود در این شهر می باشد.

شما در این پارک آبی می توانید در کنار ساحل زیبای این شهر از امکانات رفاهی و تفریحی این مجوعه نیز استفاده نمایید.

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2744

به "آشنایی با شهر دیدیم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر دیدیم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید