آشنایی با فرودگاه نظامی مسافربری آگرای هند (تور بمبئی)

به گزارش یومی بلاگ، فرودگاه آگرا یکی از فرودگاه هایی است که از قدمت تاریخی بالایی در کشور هند برخوردار است این فرودگاه در شهر آگرا که یکی از شهر های استان اوتار پرادش است و به عنوان یکی از سه شهر بزرگ کشور شناخته می شودقرار دارد. فرودگاه نظامی مسافربری آگرا دارای باندی به طول 2743 متر بوده و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 167.94 متر می باشد. در ادامه با تاریخچه فرودگاه آگرا آشنا می شوید.

آشنایی با فرودگاه نظامی مسافربری آگرای هند (تور بمبئی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

تاریخچه فرودگاه آگرا در هند

فرودگاه نظامی مسافربری آگرا که امروزه قدمت آن به 71 سال می رسد در 15 آگوست سال 1947 در بهبوهه جنگ دنیای دوم تاسیس شد. و به عنوان یک پایگاه بزرگ نظامی نیروی هوایی هند شناخته می گردد و از طرفی هم یک فرودگاه مسافربری است که سالیانه مسافران زیادی را بین هند و دیگر نقاط دنیا جابه جا می نماید.زمانی که این فرودگاه تاسیس شد تحت نام نیروی هوایی سلطنتی آگرا از آن استفاده می شد و بسیاری از پرواز های تشریفاتی و نظامی در آن انجام می شد. در این فرودگاه که آشیانه هواپیماهای جنگنده بود نیروهای فنی ارتش هوایی آمریکا کار تعمیرات و نگهداری ادوات و جنگنده ها را بر عهده داشتند باپایان یافتن جنگ این فرودگاه نیز بسته شد . و همه آنچه که در آن به RIAF یا نیروی هوایی سلطنتی هند انتقال یافت.

آخرین مدل های هواپیماهای جنگی در آن موقع در فرودگاه آگرا نگهداری می شد انواع بمب افکن ها و سیستم های حمل و نقل و ... که متعلق به نیروی هوایی شماره 14 چین و نیروهای زمینی متفقین و نیروی هوایی شماره 10 بود در این آشیانه نگهداری می شد.جالب است بدانید که بیشتر خلبان هایی که در این فرودگاه مشغول به کار هستند و هواپیماهای مسافربری را راهنمایی می نمایند در زمانی در جنگ دنیای دوم به عنوان خلبان هواپیماهای جنگنده و تیز پرواز انجام وظیفه می نمودند.

از آنجایی که فرودگاه بین المللی در آگرا وجود ندارد. برترین مسیر برای سفر از تهران به آگرا و تماشا تاج محل ، کاخ دنیاگیر، مسجد نگینا و قلعه سرخ آگرا و بعلاوه سیکاندرا و ... که بعضی از مشهورترین مکان های گردشگری در هند می باشد و در شهر آگرا درقرار دارد این است که ابتدا به فرودگاه دهلی سفر کنید و به وسیله یکی از خطوط هوایی فرودگاه دهلی به فرودگاه آگرا پرواز کنید تا خود را به شهر آگرا و منطقه ها اطراف آن برسانید.البته قرار است که طی چند سال اخیر فرودگاه بین المللی با نام تاج در این منطقه ساخته گردد تا بتواند رفت و آمد گردشگران به این شهر و نواحی اطراف را تسهیل بخشیده و سبب رونق بیشتر صنعت توریسم و گردشگری در این شهر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 12068

به "آشنایی با فرودگاه نظامی مسافربری آگرای هند (تور بمبئی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه نظامی مسافربری آگرای هند (تور بمبئی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید