آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای، چرمی و مخملی

به گزارش یومی بلاگ، گاهی اوقات به دلایل مختلفی لکه های جوهر روی مبل های خانه ایجاد می گردد. پاک کردن لکه جوهر از روی مبل به راحتی و با استفاده از موادی مانند الکل و استون امکان پذیر است

آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای، چرمی و مخملی

| سرویس خانه داری - آیا اتوماتیک در جیب شما جوهر پس داده و هنگام نشستن روی مبل، مبلتان نیز جوهری شده؟ آیا کودکتان تصمیم گرفته از مبل به عنوان دفتر نقاشی استفاده کند و با اتوماتیک روی آن نقاشی کشیده است؟ لکه جوهر روی مبل می تواند برای خانم های خانه دار بسیار ترسناک باشد. مهم نیست که لکه چگونه روی مبل پدیدار شده، مهم این است که این لکه سریعا پاک گردد. در ادامه روش های پاک کردن لکه جوهر از روی مبل را به شما یاد خواهیم داد.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای

برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. چند قطره هیدروژن پراکسید را روی لکه بچکانید

یک قطره چکان تمیز را بردارید و با کمی پراکسید هیدروژن پر کنید. چند قطره پراکسید هیدروژن اطراف لکه جوهر بچکانید. این کار مانع از پخش لکه به دیگر نقاط مبل می گردد.

2. پد استونی را روی لکه بکشید

یک پد یا پنبه سفید بردارید و آن را آغشته به استون کنید. در صورتی که استون ندارید، از الکل نیز می توانید بهره ببرید. پد سفید آغشته به استون را روی لکه بکشید. برای پخش نشدن بیشتر لکه، پد سفید را از سمت بیرون لکه به قسمت مرکزی آن حرکت دهید. می بینید که پد سفید جوهر را به خود جذب می نماید و جوهری می گردد. برای جذب شدن کامل جوهر، وقتی پد سفید جوهری و رنگی شد، آن را با پد سفید دیگری عوض کنید. آن قدر این کار را ادامه دهید که همه جوهر به پد جذب گردد.

4. از ترکیب فنجان آب سرد و مایع ظرفشویی بهره ببرید

نصف فنجان آب سرد و چند قطره مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید. آن را با پد یا پارچه سفید دیگری آغشته کنید. سپس روی قسمت های که جوهری شده بود بکشید. سپس برای از بین بردن آثار مایع ظرفشویی، پارچه سفید و تمیز دیگری را با آب خیس کنید و روی آن قسمت ها بکشید.

5. استفاده از اسپری مو (روش جایگزین)

به عنوان یک روش جایگزین می توانید از اسپری مو (تافت مو) برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل بهره ببرید. اسپری مو را روی یک پد سفید تمیز اسپری کنید. پد را روی محدوده لکه قرار دهید. می بینید که پد آغاز به جذب کردن لکه می نماید. این کار را با پد های تمیز دیگر تکرار کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

در صورتی که لکه مقاومت کرد و پاک نشد می توانید از محلول ترپانتین بهره ببرید.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی سخت است و گاهی بسته به نوع، مقدار و اندازه جوهر، ممکن است احتیاج به تخصص داشته باشد.

1. پارچه خشک و تمیز را روی لکه قرار دهید

اگر جوهر هنوز خیس بود، یک پارچه خشک و تمیز روی آن قرار دهید. اگر جوهر جذب لباس می گردد یعنی این کار دارد جواب می دهد. مراقب باشید که جوهر را مالش ندهید تا لکه بیشتر از این پخش نگردد.

2. پارچه آغشته به محلول مایع دست شویی و آب را روی لکه بمالید

پارچه خشک و تمیز دیگری را بردارید و آن را آغشته به محلول مایع دست شویی و آب نموده و روی لکه بمالید. دقت کنید که یکباره روی کل لکه نکشید و از قسمت های کوچک به صورت دایره ای مالش دهید. برای مبل های چرمی از الکل یا استون استفاده نکنید چرا که رنگ مبل را از بین می برند.

3. کشیدن دستمال تمیز و خشک

در صورتی که تمام جوهر پاک شد، با یک دستمال تمیز خشک روی محدوده لکه بکشید و آن را خشک کنید.

اگر لکه جوهر روی مبل شما بزرگ است، قبل از هر کاری با یک متخصص چرم مشورت کنید.

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل مخملی

برای پاک کردن مبل و جایگاه هایی که از مخمل تهیه شده اند، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. الکل را روی مبل آزمایش کنید

بهتر است قبل از این که از این روش بهره ببرید، مقداری سرکه را روی قسمتی از مبل که در دید نیست بریزید. در این حالت از وجود هرگونه واکنش و ناسازگاری آگاه می شوید. سرکه به خاطر اسید استیک موجود در خود به خوبی انواع لکه ها را پاک می نماید.

2. از الکل، استون یا سرکه بهره ببرید

برای مبل های مخملی نیز مانند مبل های پارچه ای می توانید از الکل و استون بهره ببرید. روش دیگری که برای این دسته مبل ها به کار می رود، استفاده از سرکه است. بهترین حالت برای پاک کردن لکه این است که جوهر هنوز خشک نشده باشد، اما اگر خشک شده باشد نیز باز هم سعی کنید آن را هر چه زودتر پاک کنید. مقداری سرکه روی یک پد یا دستمال تمیز بریزید. دستمال را روی لکه قرار دهید. مراقب باشید که لکه را مالش ندهید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

3. ترکیب سرکه سفید، مایع ظرفشویی و یک لیوان آب را روی محدوده لکه بکشید

می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سفید، کمی مایع ظرفشویی و یک لیوان آب را مخلوط کنید و با پارچه روی محدوده لکه بکشید تا لکه به خوبی پاک گردد. برای این منظور لکه را زیاد مالش ندهید بگذارید حدود 30 دقیقه روی لکه بماند و در این بین فقط 5 دقیقه ماساژ دهید. در طول این مدت پارچه های تمیز آغشته به محلول را جایگزین کنید تا لکه به خوبی جذب پارچه گردد. بعد از این که جوهر پاک شد با دستمال تمیز و خیس دیگری روی محل لکه بکشید تا آثار مایع ظرفشویی از بین برود.

شستن لباس با سرکه

جمع بندی

همواره پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است که مواظب باشیم لکه جوهر روی مبل نیفتد، اما در صورت جوهری شدن مبل نیز بسته به جنس مبل و اندازه لکه می توان آن را سریعا از بین برد. گاهی این لکه ها روی لباس می ریزند. از قلم نیاندازید روش پاک کردن جوهر از روی لباس با مبل کاملا متفاوت است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم با آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی لباس نیز آشنا شوید. شما چه روش های دیگری برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله قسمت نظرات و پرسش ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

hunker, wikihow, thespruce

منبع: setare.com
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 503

به "آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای، چرمی و مخملی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای، چرمی و مخملی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای، چرمی و مخملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید