آیفون 14 پرو شاید با 8 گیگابایت رم عرضه شود

به گزارش یومی بلاگ، طی ماه های گذشته گزارش های مختلفی درباره احتمال بهره گیری آیفون 14 پرو از رم 8 گیگابایتی مطرح شده و حالا یکی دیگر از افشاگران مشهور دوباره این موضوع را مطرح کرده است. او به نقل از منابع آگاه نوشته که این مشخصه نهایی شده و مدل های پرو آیفون 14 بدون شک همراه با 8 گیگابایت رم عرضه خواهند شد.

آیفون 14 پرو شاید با 8 گیگابایت رم عرضه شود

این افشاگر مدت ها قبل اعلام کرده بود که اپل برای نسل تازه آیپد مینی از نمایشگر 8.7 اینچی استفاده کرده و در ضمنً با عرض بیشتر و طول کمتر نسبت به نسل پنجم این تبلت روبه رو خواهیم شد. اگرچه آیپد مینی 6 در نهایت با نمایشگر 8.3 اینچی عرضه شد، اما اطلاعات مربوط به بدنه و تاریخ عرضه آن درست از آب درآمد.

همان طور که احتمالا می دانید، در حال حاضر مدل های پرو آیفون 13 از 6 گیگابایت رم بهره می برند که بیشترین میزان رم در بین تمام مدل های آیفون محسوب می گردد. روی هم رفته برخلاف پرچم داران اندرویدی که با ظرفیت بالای رم راهی بازار می شوند، اپل برای این گوشی ها همواره ظرفیت پایینی برای رم در نظر می گیرد. با وجود استفاده از ظرفیت رم کمتر، این گوشی ها از این نظر با مشکل خاصی روبه رو نمی شوند که این موضوع به نحوه مدیریت رم در سیستم عامل iOS برمی گردد.

با توجه به اینکه همواره مدل های غیر پرو با رم پایین تری عرضه می شوند، بدون شک آیفون 14 و آیفون 14 مکس مبتنی بر 8 گیگابایت رم نخواهند بود ولی ممکن است به جای رم 4 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم عرضه شوند. البته در همین زمینه باید به نسل تازه آیپد پرو اشاره کنیم که گران ترین مدل آن از 16 گیگابایت رم بهره می برد و این مدل بدون شک توجه افرادی بسیاری را جلب کرده که با آیپد پرو خود کارهای زیادی را انجام می دهند.

برای یادآوری باید بگوییم که طبق گزارش های منتشر شده، اپل سال آینده از 4 مدل سری آیفون 14 رونمایی خواهد کرد. آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی راهی بازار خواهند شد. در دو سال گذشته اپل مدل مینی آیفون را هم عرضه کرده که گویا این گوشی چندان توجه کاربران را جلب نکرده است و به همین خاطر سال آینده خبری از آیفون 14 مینی نخواهد بود.

همچنین با وجود اینکه طی سال های گذشته اپل از سنسور دوربین با رزولوشن بالاتر از 12 مگاپیکسلی برای گوشی های خود استفاده نکرده، اما به نظر می رسد مدل های پرو آیفون 14 برای اولین بار با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی راهی بازار خواهند شد. اگرچه تعداد پیکسل های دوربین مدل های تازه آیفون نسبت به رقبا بسیار پایین تر است، اما دوربین این گوشی ها حرف زیادی برای گفتن دارند. کارشناسان بر این باور هستند که ظاهرا دلیل اصلی مهاجرت به دوربین مبتنی بر رزولوشن بالاتر، امکان پذیر کردن فیلم برداری 8K است که با دوربین های 12 مگاپیکسلی نمی توان چنین کاری را انجام داد.

یکی دیگر از ویژگی های پر سروصدای این دو مدل سری آیفون 14، بهره گیری آن ها از دو حفره دایره ای و قرصی شکل است. به نظر می رسد این دو گوشی فاقد بریدگی نمایشگر خواهند بود و اپل به جای این مشخصه، از دو حفره نمایشگر استفاده خواهد کرد. یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که حفره دایره ای شکل میزبان پروژکتور نقطه ای فیس آی دی خواهد بود و حفره قرصی شکل هم دوربین سلفی و دوربین مادون قرمز را در خود جای خواهد داد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9854

به "آیفون 14 پرو شاید با 8 گیگابایت رم عرضه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو شاید با 8 گیگابایت رم عرضه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید