استفاده از یک تانک تازه در ارتش روسیه

به گزارش یومی بلاگ، در رزمایش ارتش روسیه در تاجیکستان که بیش از 1000 پرسنل نظامی و 300 واحد سخت افزار نظامی از جمله بالگرد های جنگی شرکت دارند برای نخستین بار از یک تانک تازه موسوم به T-72 B 3 M استفاده شد.

استفاده از یک تانک تازه در ارتش روسیه

به گزارش ایرنا، مرکز مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه، اظهار داشت: نظامیان پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان برای نخستین بار از تانک T-72 B 3 M و خودرو های رزمی پیاده نظام مدرن BMP-2 در رزمایشی استفاده کردند.

رزمایش تاکتیکی پنج روزه برای نظامیان پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان از روز 14 مارس (23 اسفند) در میدان آموزشی هارب میدان در استان ختلان شروع شده است. مرحله نهایی این رزمایش که در 18 (27 اسفند) مارس برگزار می گردد، شامل وظایف بازیابی توان رزمی خواهد بود.

پایگاه نظامی 201 روسیه مستقر در تاجیکستان در دسامبر سال گذشته خودرو های جنگی قدیمی خود را با 30 تانک ارتقا یافته T-72 B 3 M جایگزین کرد.

T-72 B 3 M یک نوع ارتقا یافته از تانک جنگی اصلی T-72 B 3 (MBT) است. تانک T-72 B 3 M برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی دنیای تانک بیاتلون 2014 در معرض دید عموم نهاده شد.

این تانک دارای سیستم کنترل آتش پیشرفته و دید حرارتی تازه است. ویژگی های تحرک و رزمی تانک نیز برای رقابت با پیشرفته ترین تانک های سراسر دنیا بهبود یافته است.

تانک T-72 B 3 M بعلاوه مجهز به سیستم های رادیویی برای انتقال صدا و داده دیجیتال رمزگذاری شده، غواصی برای فرود عمیق است.

پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان تابع منطقه نظامی مرکزی این کشور است. این پایگاه بزرگترین تأسیسات نظامی غیر دریایی روسیه در خارج از این کشور است که به طور رسمی در سال 2004 در تاجیکستان افتتاح شد و میزبان بزرگترین گروه نظامی روسیه است که در خارج از کشور مستقر می باشد.

در مجموع حدود هفت هزار سرباز روسی در دو تأسیسات نظامی که در مجموع به عنوان پایگاه نظامی 201 شناخته می شوند در دوشنبه و باختر (قورغون تپه سابق) مستقر هستند.

بر اساس توافق نامه امضا شده در اکتبر 2012، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان حداقل تا سال 2042 فعال خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10256

به "استفاده از یک تانک تازه در ارتش روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از یک تانک تازه در ارتش روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید