اعلام آمادگی یونان برای پیوستن به تحریم تسلیحاتی لیبی

به گزارش یومی بلاگ، وزیر امور خارجه یونان اعلام نمود این کشور آمادگی همراهی در تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی اتحادیه اروپا است.

اعلام آمادگی یونان برای پیوستن به تحریم تسلیحاتی لیبی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش، نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان روز دوشنبه پس از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا از آمادگی این کشور برای پیوستن به تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی اتحادیه اروپا، اطلاع داد.

وزیر خارجه یونان گفت: من خیلی خشنود هستم، چون امروز شورای اروپا تصمیم گرفت تا به عملیات جدیدی بپردازد که طی آن تحریم تسلیحاتی علیه لیبی چه در هوا و چه به وسیله دریا اعمال گردد. یونان چیزی را که در گذشته گفته تکرار می نماید و اینکه آماده است تا با این کوشش ها همراهی کند.

:

  • ترکیه به کوشش برای تسخیر لیبی متهم شد
  • ضرر 1.6 میلیارد دلاری لیبی از تعطیلی تاسیسات نفتی

وزرای خارجه کشور های عضو اتحادیه اروپا دوشنبه گفتند که برای انجام ماموریت جدید در دریای مدیترانه جهت اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی آماده هستند.

بر اساس این ماموریت، کشور های اتحادیه اروپا از ورود هرگونه جنگ افزار به لیبی خودداری می نمایند.

لیبی از سال 2011 درگیر یک نبرد داخلی میان دو قدرت یکی مستقر در شرق این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر و دیگری دولت وفاق ملی در مرکز آن یعنی طرابلس است.

ژنرال خلیفه حفتر طی حدود ده ماه گذشته، زیر سایه حمایت بعضی کشور های مرتجع عربی از جمله امارات و عربستان، در شرق لیبی مستقر شده است و به دنبال کنار زدن دولت قانونی لیبی در طرابلس است. حفتر علی رغم حمایت های تسلیحاتی از سوی کشور های خارجی همچنان در شکست سراج ناکام بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2802

به "اعلام آمادگی یونان برای پیوستن به تحریم تسلیحاتی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی یونان برای پیوستن به تحریم تسلیحاتی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید