افغانستان در صدر فهرست کشورهایى که اقدامات لازم براى بهبود محیط تجارى داشته اند

به گزارش یومی بلاگ، بانک جهانى در گزارش تازه خود خاطرنشان کرد که افغانستان با انجام سلسله ای از اصلاحات، در میان کشورهای برتری که اقدامات لازم را براى بهبود محیط تجارى داشته اند جای گرفته است.

افغانستان در صدر فهرست کشورهایى که اقدامات لازم براى بهبود محیط تجارى داشته اند

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان خبرنگاران، بانک جهانى در گزارش تازه خود خاطرنشان کرد که افغانستان با انجام سلسله ای از اصلاحات، در میان کشورهای برتری که اقدامات لازم را براى بهبود محیط تجارى داشته اند جای گرفته است.

در این گزارش آمده است: افغانستان با تطبیق یک سلسله اصلاحات در سال 2017 در میان آن عده از کشورهاى برتر شامل شده است که بهبود قابل ملاحظه ای را در راستاى فراهم آورى تسهیلات لازم برای انجام تجارت فراهم کرده است.

در گزارش بانک جهانی تاکید شده است که افغانستان از لحاظ شروع تجارت جهانى، در صندلی 49 و در رده بندى حمایت از سرمایه گذاران کوچک در صندلی 26 قرار گرفته است.

این گزارش نشان مى دهد که افغانستان، با تطبیق اصلاحات در پنج شاخص در رده بندى جهانى انجام تجارت، به صندلی 176 صعود کرده است.

این گزارش نوشته است: با درنظرداشت پیشرفت ها به مقیاس درجه، افغانستان صندلی جهانى انجام تجارت خود را با افزایش ده امتیاز از 36،19 به 47،77 بهبود بخشیده است.

به نوشته بانک جهانی، فراهم آورى تسهیلات درعرصه ­هاى دسترسى به قرضه، حمایت از سرمایه گذاران کوچک، پرداخت مالیات و حل ورشکستگى، از جمله اقدامات کلیدى اصلاحاتى هستند که دولت افغانستان اخیرا عملى کرده است.

همچنین در گزارش بانک جهانی آمده است که در جریان سال گذشته، افغانستان با کاهش فیس اخذ جواز، زمینه شروع تجارت را براى سرمایه گذاران تسهیل بخشیده است و در نتیجه این اصلاحات، هزینه شروع تجارت براى یک سرمایه گذار از 82،3 درصد به 6،4 درصد میزان عاید سرانه ناخالص داخلى کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 77

به "افغانستان در صدر فهرست کشورهایى که اقدامات لازم براى بهبود محیط تجارى داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان در صدر فهرست کشورهایى که اقدامات لازم براى بهبود محیط تجارى داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید