انتقاد نماینده مجلس از دولت: مردم تاب و تحمل گرانی های اخیر را ندارند

به گزارش یومی بلاگ، رحیمی دنیا آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: این که یارانه به صورت نقدی به مردم پرداخت می گردد تصمیم درستی است، اما آیا تمام مردم نیازمند به این یارانه نقدی آن را دریافت می نمایند؟ آیا یارانه متناسب با افزایش قیمت همه کالا ها که رخ داده پرداخت می گردد؟

انتقاد نماینده مجلس از دولت: مردم تاب و تحمل گرانی های اخیر را ندارند

به گزارش فارس، جلیل رحیمی دنیا آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر توزیع ارز ترجیحی بر معیشت و سفره مردم گفت: متاسفانه بعضی افراد و شرکت های دریافت نماینده ارز 4200 تومانی، تخلف کردند و در ابتدای پرداخت ارز ترجیحی سوء استفاده ها و فساد های اقتصادی گسترده ای صورت دادند. اگر فسادی به وسیله شرکتی شخصی و نهادی که وارد نماینده بوده و از ارز ترجیحی استفاده نموده اجرا شده باید آن مسئله علاج می شد و قاطعانه با آن برخورد می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد: دولت باید دامنه دریافت یارانه را متناسب با تورم و گرانی که ایجاد می گردد تغییر دهد و بتواند دایره یارانه بگیران را افزایش دهد، زیرا مقدار یارانه ای که مردم به صورت نقدی دریافت می نمایند متناسب با این شرایط نیست. دولت سیزدهم ارز ترجیحی را حذف نموده، ولی باید آسیب های این طرح با قاطعیت و سرعت شناسایی گردد تا مقدار ضرر و زیان مردم و فشار روی مردم کاهش پیدا کند، زیرا مردم تاب و تحمل گرانی های اخیر را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این که یارانه به صورت نقدی به مردم پرداخت می گردد تصمیم درستی است، اما آیا تمام مردم احتیاجمند به این یارانه نقدی آن را دریافت می نمایند؟ آیا یارانه متناسب با افزایش قیمت همه کالا ها که رخ داده پرداخت می گردد؟

وی اضافه کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان بین عایدی و هزینه مردم تناسب وجود ندارد و ما به عنوان تصمیم گیرندگان حاکمیت وظیفه داریم احتیاج مردم را تامین کنیم؛ اگر مردم در فشار باشند و متحمل ضرر و زیان شدید شوند این تصمیم اشتباه خواهد بود. اینکه یارانه نقدی باشد یا کالا برگ خیلی مهم نیست، زیرا وقتی کارگری یارانه دریافتی یک دهم احتیاجهایش را هم رفع نکند برایش فرقی نمی کند که این یارانه نقدی یا کالابرگ باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10692

به "انتقاد نماینده مجلس از دولت: مردم تاب و تحمل گرانی های اخیر را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نماینده مجلس از دولت: مردم تاب و تحمل گرانی های اخیر را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید