اپوزیسیون پاکستان به دنبال برکناری عمران خان

به گزارش یومی بلاگ، رهبران ائتلاف ضد دولتی پاکستان به ده ها هزار تن از حامیانش تاکید نموده تا به راهپیمایی گسترده ماه آینده میلادی در اسلام آباد ملحق شوند که تاکیدی برای برکناری نخست وزیر است.

اپوزیسیون پاکستان به دنبال برکناری عمران خان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف اپوزیسیون پاکستان می گوید عمران خان، نخست وزیر با یاری ارتش در انتخابات متقلبانه 2018 بر سر کار آمده است.

ائتلافی از 11 حزب عظیم اپوزیسیون موسوم به جنبش دموکراتیک پاکستان راهپیمایی های گسترده ای را از سپتامبر با هدف برکناری نخست وزیر و فشار بر ارتش به منظور توقف مداخله در امور سیاسی شروع نموده است.

بیلاوال بوتو زرداری، رهبر اپوزیسیون گفته است: زمان مصاحبه دیگر سرآمده. الان وقت راهپیمایی است.

وی همچنین احتمال انجام هرگونه مصاحبه با نخست وزیر یا ارتش را رد کرد و گفت: تنها در صورتی این مهم، صورت می گیرد که انتخابات برگزار گردد.

عمران خان که می گوید اعتراضات با هدف اخاذی از وی برای متوقف کردن تحقیقات پرونده های فساد علیه رهبران این احزاب اپوزیسیون است و راهپیمایی را در بحبوحه پاندمی کرونا به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

اپوزیسیون که شش راهپیمایی عظیم در ماه های اخیر انجام داده اند، می گویند: به دنبال اعمال فشار بر دولت برای برگزاری انتخابات جدید هستند. انتخابات بعدی در پاکستان 2023 برگزار می گردد.

پاکستان 72 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کروناویروس و 3369 مورد مبتلا در 24 ساعت گذشته ثبت نموده که بالاترین میزان از ژوئن محسوب می گردد.

کمپین اعتراضی در حالی برگزار می گردد که اقتصاد پاکستان به دلیل تورم بالا و رشد منفی که اپوزیسیون علت آن را نخست وزیر و ارتش می دانند، در نوسان و دچار مشکل است.

نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان که به وسیله لینک ویدئویی از لندن این راهپیمایی را رصد می نماید، از مردم پرسیده: چه فرد دیگری را باید مقصر این مسائل و مسائل در کشور بدانیم؟

نواز شریف که پس از محکوم شدن در 2018 به فساد اقتصادی از کار برکنار شد و از سال گذشته میلادی با قرار وثیقه برای درمان در لندن است، خطاب به ژنرال های ارتش پاکستان ادامه داد: از نهاد نظامی برای مقاصد سیاسی خود استفاده نکنید.

عمران خان و ارتش پاکستان، این اتهامات را رد نموده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6327

به "اپوزیسیون پاکستان به دنبال برکناری عمران خان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپوزیسیون پاکستان به دنبال برکناری عمران خان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید