اکسیژن از جنس گرد و غبار ماه فراوری می گردد

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اکسپلوریست، گرد و غبار شبیه سازی شده ماه با استفاده از نمونه هایی فراوری شده که تقریباً نیم قرن قبل از سطح آن جمع آوری شده است. آنالیز نمونه های مذکور نشان دهنده وجود 40 تا 45 درصد اکسیژن در کل وزن آنهاست.

اکسیژن از جنس گرد و غبار ماه فراوری می گردد

دانشمندان از این دستاورد جدید علمی بسیار شاد شده و می گویند استخراج اکسیژن از گرد و غبار سطح ماه می تواند اسکان طولانی مدت در سطح تنها قمر کره زمین را تسهیل کند. زیرا از این طریق هم تنفس فضانوردان ساده می گردد و هم می توان از این اکسیژن برای فراوری سوخت راکت های فضایی استفاده کرد.

محققان هم اکنون در کوشش برای ابداع سیستم ارزان قیمتی هستند که بتوان از آن برای استخراج اکسیژن از گرد و غبار ماه در آینده استفاده کرد. در حال حاضر نمونه اولین این سیستم در یکی از آزمایشگاه های تحقیقاتی آژانس فضایی اروپا در هلند راه اندازی شده است.

استخراج اکسیژن از گرد و غبار ماه با استفاده از روشی به نام الکترولیز نمک مذاب صورت می گیرد.

در این روش گرد و غبار ماه در یک سبد فلزی قرار گرفته و نمک کلرید کلسیم مذاب به عنوان الکترولیت به آن اضافه می گردد. با گرما دادن این مجموعه در دمای 950 درجه سانتیگراد و عبور دادن برق از آن، استخراج اکسیژن و بعضی آلیاژهای فلزی ممکن می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2655

به "اکسیژن از جنس گرد و غبار ماه فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیژن از جنس گرد و غبار ماه فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید