برخلاف شایعات، AMD قیمت گرافیک های خود را کاهش نداده است

به گزارش یومی بلاگ، تقریبا دو هفته پیش بود که شنیدیم AMD قیمت کارت های سری RX 6000 خود را کاهش داده اما الان متوجه شدیم که اصلا چنین چیزی واقعیت نداشته است.

برخلاف شایعات، AMD قیمت گرافیک های خود را کاهش نداده است

بعد از اینکه انویدیا از کارت های سری RTX 40 خود با قیمتی بیشتر از قیمت کارت های نسل قبل رونمایی کرد، مدیرعامل این شرکت مدعی شد که دوران کاهش قیمت ها به سرآمده و دیگر قرار نیست چنین چیزی را برای کارت های انویدیا ببینیم. در این میان، خبر کاهش قیمت کارت گرافیک های AMD هم حسابی سر و صدا به پا کرد. اما به نظر می رسد این موضوع شایعه ای بیش نبوده و چارتی هم که از قیمت کارت های سری RX 6000 شرکت AMD منتشر شده مربوط به قیمت آن ها در فروشگاه اینترنتی Newegg بوده است.

این خبر در ابتدا به وسیله وب سایت های معتبر و موثقی از جمله TechPowerUp و Wccftech پوشش داده شد و حتی PCMag هم روی آن صحه گذاشت. هرچند وب سایت PCMag کمی بعد این خبر را با ذکر صحبت های خود AMD ویرایش کرد تا بدین ترتیب مطمئن شویم خبری از کاهش قیمت یا تخفیف برای کارت های سری RX 6000 نیست.

یکی از سخنگویان AMD در گفت و گویی با وب سایت منبع این خبر یعنی Digital Trends گفته که این شرکت اصلا قصد کاهش قیمت گرافیک های یادشده را نداشته است. او اضافه کرد این چارتی هم که به بیرون درز پیدا نموده فهرست قیمت این کارت ها در فروشگاه Newegg از تاریخ 15 سپتامبر بوده است.

اگرچه AMD هیچوقت رسما اعلام ننموده که میخواهد قیمت کارت گرافیک های خود را کاهش دهد اما عجیب نیست که دیدیم خیلی از پایگاه های خبری به سرعت خبر کاهش قیمت سری RX 6000 را بدون اینکه از بابت آن مطمئن شوند پوشش دادند. اواخر ماه آگوست بود که شنیدیم شرکای تجاری AMD و انویدیا به این دو شرکت اعلام نموده اند که برای کاهش قیمت گرافیک ها آماده هستند. انویدیا در ماه جولای اندکی از قیمت کارت های خود کم کرد و از آن جایی هم که گرافیک ها بیش از تعداد مورد احتیاج فراوری شده اند، انتظار می رفت این کاهش قیمت ادامه دار هم باشد.

از طرفی دیگر، این چارت دقیقا دو روز بعد از اینکه AMD اعلام نمود می خواهد در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) از کارت های سری RX 7000 خود رونمایی کند منتشر شد. معمولا اینطور است که وقتی نسل تازهی از یک محصول راهی بازار می گردد، قیمت نسل های قدیمی کاهش پیدا می نماید تا فضا برای حضور نماینده های تازه در بازار فراهم گردد. این موضوع در کنار کاهش قیمت کارت های انویدیا و بعلاوه فراوری بیش از حد کارت گرافیک سبب شد تا بسیاری از پایگاه های خبری به سرعت خبر کاهش قیمت کارت های AMD را هم منتشر نمایند در حالی که اصلا چنین چیزی درست نبود.

اگرچه این موضوع یک سو تفاهم بوده اما مشکل هم دقیقا همین است. دو هفته بود که کاربران تصور می کردند قیمت کارت های AMD پایین آمده تا اینکه خود این شرکت دو روز قبل اعلام نمود چنین چیزی صحت ندارد. البته قیمت محصولات اغلب به خرده فروش ها بستگی دارد اما قیمت اعلام شده از سوی شرکت هم در معین شدن مقدار حدودی آن تأثیر زیادی دارد.

به صورت کلی قیمت کارت گرافیک ها نسبت به چند ماه اخیر کاهش قابل توجهی داشته و عجیب هم نیست که AMD کارت های خود را با قیمت کمتری از آنچه که در ابتدا اعلام نموده به فروش برساند. اما باید این را در نظر داشت که اگر کاهش قیمت هم وجود داشته باشد فقط به خاطر تقاضای بسیار کم است، نه تصمیمی که این شرکت به صورت خودجوش اتخاذ نموده باشد.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1401 بروزرسانی: 14 مهر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11264

به "برخلاف شایعات، AMD قیمت گرافیک های خود را کاهش نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخلاف شایعات، AMD قیمت گرافیک های خود را کاهش نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید