برخورد با خانه های مجردی ، جمع آوری پاتوق ها

به گزارش یومی بلاگ، پلیس طرح برخورد با خانه های مجردی که به پاتوق معتادان و مجرمان تبدیل شده بود را شروع کرد. پلیس تهران این اقدام را در قالب طرح انضباط اجتماعی از 16 آبان به اجرا گذاشت.

برخورد با خانه های مجردی ، جمع آوری پاتوق ها

به گزارش خبرنگاران، طرح انضباط اجتماعی یکی از طرح های پلیس پایتخت است که از مدت ها پیش آغاز شده. بر اساس این طرح پلیس به مقابله با کانون های خلاف و بزه پرداخته و ضمن جمع آوری این افراد، کانون های حضور و بروز آنان را پاکسازی می نماید.

در خصوص طرح مقابله با پاتوق ها و خانه های مجردی خلافکاران، امروز، پنجشبه 16 آبان، سردار کیوان ظهری در میدان امام حسین و جمع خبرنگاران گفت: از حدود یک هفته پیش اجرای طرح انضباط اجتماعی در محلات اطراف میدان امام حسین در دستور کار پلیس نهاده شد و این طرح با هماهنگی مرجع قضایی اجرایی شد.

بر اساس این خبر که ایسنا آن را منشتر نموده است، وی با بیان اینکه پلیس برای اجرای این طرح حدود سه ماه کار اطلاعاتی انجام داده است، ادامه داد: در این طرح خانه هایی که اتاق های داخل آن به چندین واحد تقسیم شده و هر واحد نیز به چندین نفر اجاره داده شده بود، شناسایی شد که در ابتدا به مالکان این منازل هشدارهای لازم را دادیم و تاکید کردیم که طی مدت 10 روز باید این منازل تخلیه شوند.

ظهیری با بیان اینکه متاسفانه مالکان توجهی به هشدارها نکردند، گفت: امروز آخرین روز از مهلت 10 روزه بود که به سرانجام رسید و به همین دلیل نیز طرح خود را برای پلمب این منازل اجرا کردیم. رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به شناسایی 63 منزل در این طرح در محدوده میدان امام حسین (ع) اظهار کرد: امروز 37 منزل با حکم قضایی پلمب شد و اجرای این طرح در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص افراد حاضر در این خانه ها نیز گفت: مالکان این خانه ها، فضاهای داخلی این منازل را در ازای شبی 30 تا 50 هزار تومان به افرادی نظیر معتادان، مجرمان و... و. اجاره می دادند؛ به طوری که در یک خانه 20 تا 30 اتاق مجزا ایجاد نموده بودند و در هر اتاق نیز بین 5 تا 10 نفر حضور داشتند و در این فضاها اقدام به مالخری، مصرف موادمخدر، قاچاق و انجام دیگر اقدامات مجرمانه نموده بودند.

ظهیری با بیان اینکه این طرح در سه نقطه از محله میدان امام حسین به اجرا درآمد، گفت: طبق برآوردهای ما بیش از 2000 نفر در این خانه ها ساکن هستند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص معتادان متجاهر نیز گفت: حدود 700 معتاد متجاهر در این محدوده جمع آوری شده اند که به کمپ های ترک اعتیاد و مراکز بازپروری منتقل شدند.

وی در خصوص حضور اتباع بیگانه نیز گفت: با همکاری پلیس امنیت اگر در میان این افراد، اتباع بیگانه غیرمجاز حضور داشته باشد نسبت به بازگرداندن آنان به کشورشان اقدام خواهیم کرد.

ظهیری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تنها در محدوده میدان امام حسین (ع) نخواهد بود، گفت: این طرح در باقی مناطق پایتخت نیز اجرا خواهد شد و اجرای آن نیز تا زمان پاکسازی کامل مناطق ادامه خواهد داشت.

وی به مالکان این خانه ها نیز هشدار داد که برای ادامه فعالیت خود حتما مجوزهای لازم را از پلیس و دیگر نهادهای مربوطه اخذ نمایند؛ چرا که فعالیت آنان به این شکل و شیوه جرم بوده و با توجه به اینکه بستری برای انجام اقدامات مجرمانه است، پلیس حتما با آن برخورد خواهد نمود.

  • عکس: حسن اصلانی. تسنیم
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1824

به "برخورد با خانه های مجردی ، جمع آوری پاتوق ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با خانه های مجردی ، جمع آوری پاتوق ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید