بروکسل رأی اعتماد به الکاظمی را گامی ضروری در راستای ثبات عراق توصیف کرد

به گزارش یومی بلاگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، رأی اعتماد به نخست وزیر جدید عراق گامی ضروری در راستای ثبات بلندمدت و اطمینان از رسیدگی به چالش های متعددی است که عراق با آن روبرو است.

بروکسل رأی اعتماد به الکاظمی را گامی ضروری در راستای ثبات عراق توصیف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، دادن رأی اعتماد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق گامی ضروری در راستای ایجاد ثبات در این کشور به شمار می رود.

بورل در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: رأی اعتماد به دولت جدید به رهبری نخست وزیر مصطفی الکاظمی گامی ضروری در راستای ایجاد ثبات درازمدت و حصول اطمینان از رسیدگی به چالش های متعددی است که عراق با آن روبرو است. اتحادیه اروپا بار دیگر بر روابط مستحکم با عراق تأکید می نماید.

او در این توئیت بیانیه اتحادیه اروپا در همین خصوص را قرار داد که در آن نوشته شده است: اتحادیه اروپا آماده است از دولت جدید عراق در حل مسائل مالی، امنیتی و سلامت، حمایت کند و به حق حاکمیت عراق به طور کامل احترام می گذارد.

این بیانیه می افزاید: ما خود را به همکاری نزدیک با نخست وزیر الکاظمی در جهت رسیدن به عراقی دموکراتیک، سربلند و امن که خواسته قانونی مردم آن است، متعهد می دانیم.

کابینه مصطفی الکاظمی انتها پس از ناکامی دو نامزد پیشین، بامداد امروز (پنجشنبه) از مجلس رأی اعتماد گرفت و این در حالی است که تنها چند روز به انتها مهلت قانونی وی مانده بود.

آنچه بیش از هر عامل دیگری کابینه های گذشته را به ناکامی کشاند و محل ثقل رایزنی های یک ماه گذشته گروههای سیاسی با الکاظمی محسوب می شد، لیست وزرای پیشنهادی بود. وزرایی که بعضی گروههای سیاسی همچون ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی به شدت به مخالفت با آن برخواستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4129

به "بروکسل رأی اعتماد به الکاظمی را گامی ضروری در راستای ثبات عراق توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروکسل رأی اعتماد به الکاظمی را گامی ضروری در راستای ثبات عراق توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید