بیمه بیکاری تا اواخر سال پرداخت می گردد، اساسنامه صندوق معیشتی کرونا باید در دولت تایید گردد

به گزارش یومی بلاگ، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پکیج معیشتی بیکاران تا آخر سال به تمام افراد متضرر شده از اپیدمی کرونا پرداخت خواهد شد تا کمکی به این افراد در این شرایط بد گردد.

بیمه بیکاری تا اواخر سال پرداخت می گردد، اساسنامه صندوق معیشتی کرونا باید در دولت تایید گردد

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره پرداخت نشدن مطالبات و بیمه های بیکاری، اظهار کرد: آخرین هماهنگی که برای بیمه بیکاری صورت گرفته است این مورد است که دولت یک بخشنامه ای به تامین اجتماعی مبنی بر این موضوع اراسل نموده است.

وی ادامه داد: در این بخشنامه آمده است افرادی که شغل های خود را از دست داده اند بیمه پرداز موظف است این افراد را شناسایی کند و حقوق بیکاری پرداخت گردد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه بیمه بیکاری از مبلغ برداشتی است که دولت از صندوق توسعه ملی برای اقدامات کرونایی برداشت نموده است هست و افرادی که در لیست بیمه بیکاری بوده اند این مبالغ دریافت خواهند کرد.

بابایی با بیان اینکه این پرداختی ها در سه ماه ابتدایی پرداخت شده است، توضیح داد: اساسنامه و ساختار صندوق معیشتی کرونا برای افراد بیکار ایجاد شده و فقط منتظر تایید دولت در جلسه هیئت دولت هستیم تا به مرحله اجرا دربیاید.

وی اضافه نمود: بعد از تایید این اساسنامه دردولت کسانی که در لیست بیمه بیکاری هستند این یاری معیشتی را دریافت خواهند کرد حتی کسانی که تازه به لیست اضافه شده اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر تحت تکفل قرار دریافت تمامی متضررین کرونا، بیان نمود: مقرر شده دولت یک پکیج کلی را در نظر گیرد تا کسانی که در این ایپدمی کرونا دچار مشکل شده اند برخوردار شوند.

بابایی در انتها گفت: پکیج معیشتی بیکاران تا آخر سال به تمام افراد متضرر شده از اپیدمی کرونا پرداخت خواهد شد تا یاریی به این افراد در این شرایط بد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6430

به "بیمه بیکاری تا اواخر سال پرداخت می گردد، اساسنامه صندوق معیشتی کرونا باید در دولت تایید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه بیکاری تا اواخر سال پرداخت می گردد، اساسنامه صندوق معیشتی کرونا باید در دولت تایید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید