تست کوتاه فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، پلاگین جدیدهیبریدی در راه بازار ایران

به گزارش یومی بلاگ، مدیران خودرو با دعوت از خبرنگاران فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس را به عنوان محصول پلاگین هیبریدی نو بازار ایران در معرض نمایش گذاشت.

تست کوتاه فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، پلاگین جدیدهیبریدی در راه بازار ایران

مدیران خودرو که این روزها با برند فونیکس در پی حضور قدرتمند در بازار خودرو ایران است جدیدترین محصول خود را یک خودرو پلاگین هیبریدی است برای تست خبرنگاران به پیست آزادی آورد.

به گزارش خبرنگاران نخستین کراس اوور مونتاژی پلاگین هیبرید بازار ایران بناست تا به وسیله مدیران خودرو در چند ماه آینده روانه بازار ایران گردد. تیگو 8 پرو e پلاس یا همان تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV نخستین محصول الکتریکی سازی شده برند فونیکس مدیران خودرو و قدرتمندترین عضو خانواده تیگو 8 است که فرصت کوتاهی دست داد تا در پیست آزادی این خودرو را آنالیز کنیم.

طراحی ظاهری

با نگاه به تیگو 8 پرو e پلاس متوجه می شوید که ظاهر خودرو با نسخه پرومکس بنزینی هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت ظاهری این مدل با تیگو 8 پرومکس را می توان در جایگاه ورودی شارژر باتری خودرو که در بخش گلگیر جلو سمت راننده تعبیه شده است دانست. در زیر خودرو نیز پک باتری نصب شده در زیر اتاق و بین صندلی های ردیف اول و و دوم را مشاهده می کنید که چند سانتی متری فاصله کف این خودرو از سطح زمین را کاهش داده است. به علت جانمای پک باتری، نحوه جانمایی مسیر خروجی اگزوز نیز تغییر نموده است.

نمای داخلی

در فضای داخلی خودرو نیز مانند ظاهر بیرونی تفاووت خاصی با تیگو 8 پرو مکس دیده نمی گردد. البته یکی از تفاوت های کابین تیگو 8 پرو e پلاس با نسخه های پرو و پرو مکس به شیفتر دنده مربوط می گردد. با وجود اینکه شکل و شمایل شیفتر دنده مشابه با نسخه پرو مکس طراحی شده، اما در قسمت جلوی آن یک نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل اجرا شده که به پلاگین هیبریدی بودن این خودرو اشاره دارد. جدا از این موارد در کنسول وسط دو کلید برای مد رانندگی EV تمام برقی و بعلاوه HEV یعنی هیبریدی تعریف شده است. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز با هدف نشان دادن مقدار شارژ باتری های موتور برقی و دیگر اطلاعات مورد احتیاج خودروهای پلاگین هیبریدی از قبیل مقدار پیمایش با شارژ موجود و … تغییر نموده است. نمایشگر مالتی مدیا هم تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است.

موتور متفاووت

مهمترین موضوعی که این خودرو را نسبت به تیگو 8 پرو مکس متفاووت نموده پیشرانه آن است که از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور در کنار دو موتور برقی با قدرت 55 کیلووات و 160 نیوتن متر و 70 کیلووات و 155 نیوتن متر تشکیل شده است.این سیستم پلاگین هیبریدی در برترین حالت و در زمانی که شارژ باتری این خودرو فول باشد قادر به فراوری 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور قدرت به وسیله جعبه دنده 3 سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی است که این مشخصات تیگو 8 پرو e+ رابه قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می نماید.

باتری این کراس اوور ظرفیت 19.27 کیلووات ساعتی داشته و شارژ آن با برق خانگی 3 تا 4 ساعت زمان می برد. مصرف سوخت تیگو 8 پرو e پلاس در حالت بنزینی حدود 6.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور 7 نفره چینی به 1.55 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد.

تجربه رانندگی

قطعا برای اعلام نظر دقیق در مورد تجربه رانندگی با این خودرو باید مدت زمان چند روزه ای آن را در اختبار داشت اما این نوشتار حاصل 2 دور رانندگی در پیست آزادی با این خودرو می باشد.

استفاده همزمان از ترکیب موتورهای برقی و بنزینی در تیگو هشت پلاگین هیبرید، سبب شده است تا این خودرو سریع به نظر برسد. با وجود افزودن پکیج باتری ها و افزایش وزن خودرو به 1.8 تن، نسخه هیبریدی عملکرد فنی قابل قبولی در حرکت و شتاب دارد. البته این عملکرد هنگامی که باتری های خودرو به طور کامل شارژ شده باشند، بهتر احساس می گردد.

تصاویر

نکته ای که در مورد سواری این خودرو به وضوح به چشم می آید، شتاب هیجان انگیز آن است که این امر درصورتیکه سیستم کنترل پایداری خودرو خاموش باشد، به شدت کنترل تیگو 8 پرو e پلاس را سخت و ترسناک می نماید. ضمن اینکه در این حالت خودرو در پیچ ها کاملا آماده کش آمدن و حتی از دست رفتن تعادل است.

با وجود آن که فونیکس تیگو هشت پرو e پلاس از قدرت بیشتری بهره می برد اما نباید توقع آفرود را از این خودرو داشته باشید. ارتفاع این خودرو از سطح زمین زیاد نیست و بنابراین در برابر موانع نامطلوب آسیب پذیر خواهد بود. بنابراین فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس برای تلقین حس جذابیت رانندگی روی آسفالت طراحی شده است و احساس رانندگی با آن به سدان های اسپرت شباهت دارد.

در حالتی که باتری این خودرو شارژ داشت پیروز شدیم طی 7.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسیم. اما وقتی باتری خالی می گردد در این شرایط دیگر خبری از گشتاور بالای موتورهای برقی نیست و لذا در این حالت صفر تا 100 خودرو به عدد 11 ثانیه رسید.

امکانات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس

امکانات ایمنی تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی آغاز حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، کمکی رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش اتوماتیک چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی است.

قیمت و زمان عرضه

مدیران خودرو به صورت رسمی هنوز از زمانه عرضه و قیمت تیگو 8 پرو e+ حرفی به میان نیاورده است اما به نظر می رسد این خودرو در ماه جاری به طور رسمی رونمایی و تا 2 ماه آینده هم روانه بازار گردد . در مورد قیمت خودرو نیز باید تا زمان رونمایی منتظر ماند اما احتمالا این محصول در رده قیمتی تیگو 8 پرو مکس به بازار عرضه گردد.

تصاویرتیگو 8 پرو e پلاس

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13188

به "تست کوتاه فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، پلاگین جدیدهیبریدی در راه بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کوتاه فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، پلاگین جدیدهیبریدی در راه بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید